«Relatos con-fin-a-dous», cinco curtos que saen dunha «tolemia» de proxecto

Silvia García Herráez MADRID / EFE

PRATA O Plomo

Luis Tosar e a súa muller María Luisa Mayol son dúas dos protagonistas

03 jul 2020 . Actualizado ás 10:23 h.

Thriller, amor, humor ou romance, todo cabe entre catro paredes cando o talento de Luis Tosar, Manuela Velasco ou Álvaro Rico únese a un proxecto experimental, unhas historias autoconclusivas rodadas durante o confinamento. Son os  que chegan este venres a Amazon Prime.

Entre catro paredes, coas novas tecnoloxías, un equipo de rodaxe básica (móbiles convertidos en cámaras de cine e trípodes) e un contexto tan particular como o dun confinamento por mor dunha pandemia global, actores e directores metéronse de cheo nun proxecto que se converteu nunha «tolemia», como sinala a Efe Manuela Velasco.

«Foi unha auténtica tolemia rodar en casa co pouco que tiñamos e coas nosas nocións básicas de técnica», apunta Velasco. Para que todo iso saíse ben, os actores tiveron que estar conectados a través da aplicación de videollamadas zoom co director e o director de fotografía.

Todo un reto, asegura. «Non só tiñamos que encargarnos da parte técnica, tamén de actuar e recibir ordes a través dos computadores -que ás veces quedaban pillados- de ambos os directores. Foi unha experiencia esgotadora, pero á vez moi enriquecedora».

Unha serie de cinco curtametraxes que contou con outros tantos directores: Álvaro Fernández Armeiro, Fernando Colomo, Juan Diego Botto, David Marqués e Miguel Bardem, que demostran que a «imaxinación non ten límites» e que sempre é «bo momento» para contar unha boa historia.

O actor Luis Tosar, que xunto á súa muller, a actriz chilena María Luisa Mayol, protagoniza o thriller Gourmet (dirixido por Botto), conta a Efe que foi unha sorpresa «moi grande» o recibir este proxecto.

«En plano confinamento, encerrados e sen saber que facer, a verdade é que foi moi gratificante». Opinión que tamén apoia Velasco, xa que, para ela, coa incerteza de se volverían traballar ou non, este proxecto foi un «auténtico agasallo».

Estas historias autoconclusivas (cinco en total), de entre 15 e 20 minutos, teñen como punto de partida o confinamento, aínda que segundo se vai desenvolvendo a historia vaise desligando do mesmo.

«É verdade que a historia orixinal nace deste peche e os personaxes téñense que pór é esa situación, pero segundo avanza a trama, cada unha delas voa de xeito diferente contando unhas historias demasiado tolas», explica Velasco.

Ela e Rafa Castejón, son os protagonistas de Emparedados (dirixido por Colomo), un thriller coescrito por Belén Sánchez Arévalo, que é unha metáfora ao «cazador cazado».

«Tras a pandemia a xente ten que facer todo o posible por sacar o seu negocio adiante, e o meu personaxe fai iso. Busca desesperadamente clientes para alzar de novo o seu traballo», conta a actriz.

No caso de Gourmet , é unha historia que Luis Tosar describe como unha crítica ao mundo empresarial onde o empresario abusa do traballador. «Queriamos facer unha crítica sobre como o traballador é explotado, pero sen que fose un panfleto. Tamén fai alusión á xente que non puido pagar o alugueiro pola corentena ou as perdas de traballo pola mesma», sinala o actor galego.

A serie conta ademais con Álvaro Rico e Carlos Bardem como os protagonistas do aprendiz (Marqués), unha comedia negra, e con Alberto Ammann e Clara Méndez-Leite en Finlandia (Miguel Bardem), unha historia romántica.

E complétase con Selftape (Fernández Armeiro), unha comedia romántica con Sara Sálamo, Isco Alarcón -debut do xogador de fútbol do Real Madrid como actor- e Chiqui Fernández.

Se hai algo no que destacan estes relatos, e no que coinciden Velasco e Tosar, é no feito de que o cine e as series son un «traballo en equipo».

«O equipo é básico para levar a cabo películas e curtos», declara Tosar. «O cine é un traballo en equipo e cada departamento ten unha función e un motivo, polo que estes relatos son unha homenaxe a todos eles», remata Velasco.