Un repaso a as estreas máis agardadas do mes: como, onde e cando

María Viñas
Licenciada en Xornalismo pola Universidade Complutense de Madrid. Máster de Edición Xornalística na Ecuela de Medios de La Voz de Galicia. maria.vinas\lavoz.es

Julio ten moi boa pinta. Este mes chegan ás plataformas polo menos nove títulos que merecen unha oportunidade: un vello formato de casos abertos, reinventado en docuserie con novos sucesos sen explicación aparente; outra nova quenda de curtos rodados durante o confinamento, esta vez con Tosar, Carlos Bardem, Manuela Velasco ou Isco Alarcón; catro historias cruzadas nun centro de detención de inmigrantes en pleno deserto australiano; un musical romántico; unha inquietante produción chilena inspirada no caso da Manda; terror, gravado a través de o móbil, no Camiño de Santiago;  oito «visiones do fin» en oito planos secuencia; a agardada adaptación da novela de Sally Rooney Xente normal; e un drama familiar inglés, sinónimo de calidade.

Misterios sen resolver

Mércores 1. Netflix. A clásica docuserie de casos sen resolver presentada por Robert Stack e emitida entre 1987 e 2010 -máis de 600 episodios e 14 tempadas- volve pórse en órbita tras ter experimentado, coa súa reposición o ano pasado, un inesperado renacemento. Son tempos novos e os creadores orixinais sábeno. Por iso, hanlle aseado ben a cara ao formato e aliáronse con os produtores de Stranger Things. Xuntos, recompiaron crimes sen resolver frescos e algún que outro suceso paranormal e, cos deberes ben feitos, propoñen agora ao espectador novos enigmas e episodios inexplicables que atormentan a xentes de todos os recunchos do mundo, incapaces de esquecer. Netflix tira da nostalxia unha vez máis e pulsa unha tecla que sabe segura: a do misterio real. Son, por agora, seis capítulos, con recreacións en formato documental. Habería gravados outros seis máis que, probablemente, integrarán un segundo volume que, en función da acollida de leste, estrearase ou non a continuación.

Relatos Con-fin-a-dous

Venres 3. Amazon Prime Vídeo. HBO ten o seu En casa e Netflix, o seu Homemadeproxectos máis ou menos ambiciosos que documentan os -xa históricos- case tres meses que, con matices, medio mundo viviu confinado, asomado tras as cortinas e con medo ao rozamento. Relatos Con-fin-a-dous é a mesma resposta, pero de Amazon, unha serie de cinco pezas audiovisuais (curtos autoconclusivos de entre 15 e 20 minutos) gravadas sen saír da casa que dirixen Fernando Colomo, Álvaro Fernández Armeiro, Miguel Bardem, David Marqués e Juan Diego Botto. Protagonízanos Álvaro Rico, Carlos Bardem, Luis Tosar e a súa esposa María Luisa Mayol, Alberto Ammann, Manuela Velasco, Rafa Castejón, e Sara Sálamo e a súa parella, o futbolista Isco Alarcón. Un equipo de rodaxe básica (móbiles convertidos en cámaras de cine e trípodes), un contexto particular do que parten todas as historias e un relato que contar. Para que máis. 

Desprazados

Mércores 8. Netflix. Miniserie de seis episodios inspirada nun caso real -o de Cornelia Rau, unha muller detida de xeito ilegal polas autoridades de inmigración australianas no 2004 a pesar de ser residente permanente do país- e producida, escrita e protagonizada por Cate Blanchett. Acompáñana nun puxante reparto coral Yvonne Strahovski (O conto da criada), Jai Courtney (Spartacus) e Dominic West (TheWire ), entre outros, quen a través do seu personaxes cóntannos varias historias cruzadas nun centro de refuxiados.

Vertebran a trama o relato de unha azafata aérea que foxe dunha seita, o dun pai de familia que intenta saír de Afganistán coa súa muller e os seus fillos, o dun home que deixa unha situación laboral precaria e o dun burócrata que intenta ocultar un escándalo nacional. Aos mandos, dúas mulleres: Emma Freeman e Jocelyn Moorhouse dirixen unha serie que busca, segundo os seus creadores, xerar conversación sobre unha política migratoria, a de Australia, que consideran inxusta. En palabras de Blanchett, hai aquí moito, tamén, de «procura de liberdade».

Little Voice

Venres 10. Apple TV+. Leva o selo de J.J. Abrams (Lost), Jessie Nelson (Eu son Sam) e a cantante estadounidense de orixe portuguesa Sara Bareilles que, ademais de producir, faise cargo da banda sonora de esta dramedia tan clásica como apetecible: romántica, musical e ambientada en Nova York. Presentada como unha «oda á diversidade musical» da cidade dos rañaceos, segue o rumbo de Bess King (Brittany Ou'Grady), a típica moza cunha vida complicada rebosante de talento que se dedica a versionar temas dos demais mentres no moi fondo soña con facer dos seus un trampolín cara ao éxito. Moita superación e moito azucre, pero son capítulos moi dixeribles de só 30 minutos: intimistas, familiares, acolledores e tenros. 

A Jauría

Venres 10. Amazon. Directa desde Chile chega esta produción inspirada libremente no caso da Manda. Hai, con todo, distancia no seu argumento: cóntasenos aquí a historia dunha estudante dunha escola católica que desaparece no medio de unha protesta por un suposto caso de abusos dun profesor a unha alumna. Horas despois, unha gravación da moza sendo violada por un grupo de homes aparece en Internet e, enseguida, vólvese viral nas redes sociais. A investigación dá cun chat chamado A Jauría de lobos e un xogo mortal no que están involucrados desde profesores e sacerdotes ata os pais das nenas. Lucía Puenzo dirixe esta persoal e espiñenta adaptación que consta de oito episodios de case unha hora de duración cada un. Hai expectación e hai prexuízos á hora de enfrontarse a ela, pero o espectador non vai atoparse aquí unha recreación daquel suceso dos sanfermines do 2016 trasladado a outro contexto, senón un episodio co mesmo sentimento que xerou aquela agresión e as súas consecuencias. O que é seguro é que dará que falar.

Camiñantes

Venres 10. Orange TV. Primeira serie de ficción de Orange en España: oito episodios de 20 minutos rodados con smartphones de última xeración, ao máis puro estilo O proxecto da bruxa de Blair vinte anos despois, ideados e escritos por José A. Pérez Ledo, e dirixidos por Koldo Serra. A premisa é, como mínimo, interesante: un grupo de mozos -Alexandra Pino (Se quen es), Daniel Ibáñez (Os nosos), Carlos Suárez (A casa de papel), Songa Park (Alí abaixo) e Lucas Miramón (Billy Elliot, o musical)- pérdese facendo o Camiño de Santiago na Selva de Irati, no tramo navarro. Dúas semanas despois da súa desaparición, a policía atopa os seus móbiles, as súas mochilas e algúns obxectos persoais enterrados no bosque. A través dos vídeos gravados nos teléfonos -entra aquí en xogo a técnica da metraxe atopada- os axentes conseguirán reconstruír o que lles ocorreu. Suspense e tamén algo de terror.

O colapso

Martes 14. Filmin. Miniserie francesa dirixida por Jérémy Bernard, Guillaume Desjardins e Bastien Ughetto e filmada en oito planos secuencia (un por capítulo) que expón que pasaría coa sociedade se o sistema colapsase de súpeto. Chega entre algodóns. As críticas no país veciño falan dunha proposta innovadora, narrativa e tecnicamente; eficaz; dun realismo arrepiante; ambiciosa, pero exitosa; unha experiencia angustiosa e clarividente; chamada a facer historia. 

Xente normal

Xoves 16. Starzplay. Producida por Hulu e BBC Three, e dirixida por Lenny Abrahamson, Xente normal é a serie máis agardada deste mes. Baseada na novela homónima de Sally Rooney -todo un hit literario, considerada xa un clásico moderno- chega a España con boa fama e un culto ao seu redor case relixioso. O seu argumento non é nada do outro mundo: moza de familia ben (Daisy Edgar-Jones na pel de Marianne) e mozo de clase obreira (Paul Mescall, aquí Connell), populares e atractivos ambos, sobre todo, moi intelixentes -talvez sexa leste o interruptor que activa o seu magnetismo- namóranse na Irlanda posterior á crise do 2008. O produto literario deixara o listón alto, pero parece que a serie cumpriu: son 12 capítulos de media hora moi fieis ao relato orixinal (a propia Rooney participou no guion ), dirixidos acertadamente por Lenny Abrahamson e Hettie Macdonald co tacto que esixían as súas escenas tan íntimas, con paisaxes para quedar a vivir neles e unha reflexión sobre a toxicidade sentimental, as construcións de xénero e as dinámicas de poder que, se non queren entenderse como necesarias, si deben terse en conta. Un romance tan épico como pouco práctico.

Flesh and Blood

Martes 21. Filmin. Un thriller tráxico e familiar que, ademais, é de factura inglesa: só pode saír ben. A historia, posiblemente, avanzará descarriada e corrompida no mellor dos sentidos: rechiflan estes dramones de irmáns con pais viúvos, salpicados de envexas, conflitos e algún cadáver debaixo da alfombra en as pintorescas costas do norte. Unha boa historia, de só catro episodios, dirixida por Louise Hooper e protagonizada por Imelda Staunton, Francesca Annis, Claudie Blakley, David Bamber e Russell Tovey.