Todo o que se sabe da última tempada de «Xogo de Tronos»

M.Viñas

PRATA O Plomo

Listo para a batalla final? Datas, duración de cada capítulo, onde velos e zumentos detalles filtrados polos seus directores

23 mares 2019 . Actualizado ás 09:50 h.

Xogo de Tronos acábase, pero como se acaba? Primeiro, un repaso básico e moi rápido do que todo o mundo sabe xa: a tempada final, que é a oitava, estrearase a madrugada do 14 ao 15 de abril, simultaneamente nos Estados Unidos e en España. Poderase ver tanto en HBO como en Movistar Series e emitirase un capítulo por semana. En total, serán seis episodios. O primeiro terá unha duración de 54 minutos; o segundo, que se televisará o 21 de abril, de 58. Os catro restantes alongaranse ata os 80 minutos cada un (unha hora e 20 minutos), coma se de catro películas tratar.

E agora, detalles que a pesar do muro antispoilers sen precedentes que HBO levantou explicitamente para a ocasión -derrubo de drones curisosos mediante pistolas, difusión de escenas falsas para despistar, guións só en formato electrónico e visionados moi limitados- han ir filtrándose aos poucos desde o equipo de produción e dirección.

O enfrontamento cos Camiñantes

Os responsables de Xogo de Tronos avanzaron que as escenas desta tempada son das máis espectaculares e complexas que se gravaron nunca para a televisión. O enfrontamento entre os protagonistas e os Camiñantes Brancos tardou varias semanas en rodarse; de todos eses días, 55 destináronse a tomas ao aire libre (e nocturnas). Para un só combate. Pero que combate.

Este episodio foi dirixido por Miguel Sapochnik, veterano da casa e responsable de, entre outros capítulos, A batalla dos bastardos e Casa Austera. Agárdanse, xa que logo, curvas. Peter Dinklage, actor que dá vida a Tyrion Lannister, comentou na revista Entertainment Weekly que, ao lado da disputa final que se verá esta tempada, aquel capítulo épico da sexta tempada -os dous bastardos cara a cara, 25 días de rodaxe, máis de 500 extras e 70 cabalos- parecerá «un pequeno parque de atraccións». É máis, se Xogo de Tronos tardou tanto en regresar á pequena pantalla non foi por falta de ideas para a súa solución nin tampouco porque Kit Harington (Jon Snow) e Rose Leslie (Ygritte) decidisen casar en pleno verán do 2018; a demora debeuse a que as cousas grandes requiren de esforzos maiúsculos. De efectos moi especiais. E de moito tempo para conseguir a calidade que se aprecia na serie. 

Matrimonios de conveniencia

Ou, o que é o mesmo, as novas alianzas. Facerse co trono requirirá non só forza, senón tamén -e sobre todo agudeza. Con todos os encontros que propiciou a tempada 7 -Jon e Daenerys, Daenerys e Cersei, Daenerys e Jaime, Arya e Sansa, e os irmáns Clegane-, enfocada a deixar as fichas do xogo ben colocadas no taboleiro, é de supor que á hora de deixar de lado as diferenzas mundanas e enfrontarse aos mortos vaian xurdir frescos e inesperados pactos. Polas imaxes que transcenderon ata agora, sábese que Sansa ofrecerá Invernalia á Nai dos Dragóns e tamén que Jaime, que aparece no tráiler cunha armadura Stark, estará cos do Norte. «Trátase de que todos estes personaxes dispares se unan para enfrontarse a un inimigo común, liden co seu propio pasado e definan á persoa que queren ser a o encarar unha morte segura», sinalou o produtor co-executivo Bryan Cogman.

Arranque en Invernalia

A historia de Xogo de Tronos retomarase en terras norteñas nunha clara chiscadela a o piloto da serie: a Invernalia chegará por fin Daenerys acompañada do seu exército e o seu sobriño Jon Snow -alleos eles aínda ao parentesco que os une- tal e como chegou o rei Robert Baratheon coa súa comitiva a territorio Stark no primeiro capítulo da primeira tempada. Seguirá un encontro, entre emocionante e tenso, dos personaxes, algúns dos cales non se viron na súa vida. Nesta idea de «reinicio» tamén incidiu David Nutter, outro dos directores de cabeceira da ficción -a el debemos momentazos como o paseo da vergoña de Cersei ou a Voda Vermella- e responsable deste primeiro capítulo que se veremos o luns 15. «Nunca dirixira o primeiro episodio de ningunha tempada antes da oitava, pero creo que é importante causar balbordo. Tes que facer borrón e conta nova, volver pór a todo o mundo no seu sitio e levalos ao momento seguinte. Pero tamén tes que entreter, que é o máis importante. Agarrádevos aos vosos asentos porque vai ser especial», comentou nun Reddit

Os escenarios de Invernalia, onde supostamente se desenvolverá a batalla contra os Camiñantes Brancos, foron, ademais, significativamente ampliados: engadiuse un impoñente exterior, un patio máis grande e máis cuartos. O chan estará cuberto de neve e sangue, e o aire, de fume das fogueiras. Todo este esforzo reflexa, sobre todo, como cada detalle foi intensificado para non ter que melloralo logo dixitalmente: escenas que antes tardaban en gravarse un día necesitaron para esta tempada varias xornadas de rodaxe. 

Viaxes no tempo?

Sabe o espectador fiel a todas as tempadas que Bran pode influír no pasado, aínda que de momento non teña a capacidade de facelo do todo controlada. Conseguirá puíla nesta última etapa? Volverá cambiar -esta vez con máis atino que cando a leou parda con Hodor- o presente alterando o pasando, intervindo no espazo e no tempo? David Nutter descartou que algo así vaia a suceder nos episodios que el dirixiu, pero e no resto? «Nos meus episodios non vai haber viaxes no tempo. É a única pista que podo darche», contestou a unha pregunta no mesmo Reddit. É demasiado explícito ese «nos meus episodios non vai haber»?

O final non será decepcionante

Polo menos iso aseguran os produtores executivos de Xogo de Tronos, David Benioff e D. B. Weiss, quen se reservaron a honra de pórse aos mandos do episodio final. Sobre el adiantaron que será tan dramático como satisfactorio -que van dicir eles-. Sophie Turner, actriz que interpreta a Sansa, revelou, con todo, que o final dividirá aos telespectadores: «Haberá quen se desilusione e haberá seguidores que quedarán fascinados». O escritor George R. R. Martin, creador do universo de Canción de xeo e lume, foi máis rotundo con respecto ao desenlace da saga: «Será agridoce». Reflexionou sobre o tema xa na feira do libro de Guadalaxara do 2016: «Non se se, como escritor, realmente creo nun final feliz convencional, de clixé, onde todo se resolve e o bo gana e o malo perde. Moi raramente vemos iso na vida real e, persoalmente, non considero que iso satisfaga emocionalmente tanto como o que eu chamo o final agridoce».

Os actores recibiron os libretos deste último empuxón vía email, hermeticamente protexidos, e todos menos Kit Harington apresuráronse a devoralo en cando o texto entrou nas súas bandexas de entrada. Sophie Turner (Sansa) tivo que saír a camiñar durante horas para asimilalo -«Foi abafador»- e por primeira vez Peter Dinklage (Tyrion) rompeu o seu costume de comprobar de inmediato se o seu personaxe sobrevivía -«Non saltei enseguida ao final»-. Jon Snow, con todo, contívose. Chegou á reunión cos seus compañeiros virxe de coñecemento. É comprensible. Tal é a presión que hai quen non se fía nin de si mesmo. «Hai momentos nos que non confías nin en ti mesmo para ter isto na túa cabeza», recoñeceu Joe Dempsie (Gendry) ante un xornalista de EW . «Estás en posesión de algo que millóns de persoas queren saber. É un sentimento estraño. E entre agora e cando se emita, estarei borracho nalgún momento».

Na primeira lectura colectiva do guion, Harington chorou. Fíxoo ata en dúas ocasións. A segunda, cando chegou á última páxina do episodio seis, recolle Entertainment Weekly. En todas as anteriores entregas, ao final dos diálogos e as indicacións técnicas, o texto sempre se despedía cun «Fin da tempada 1» ou «Fin da tempada 2».

«Esta vez dicía 'Fin do xogo de tronos'».