O delirante piloto nunca visto de «Xogo de Tronos»
A piques de estrearse o desenlace da serie, saen á luz detalles dun primeiro episodio orixinal que nunca chegou a emitirse. E menos mal
Licenciada en Xornalismo pola Universidade Complutense de Madrid. Máster de Edición Xornalística na Ecuela de Medios de La Voz de Galicia. maria.vinas\
Tivo que ser reformulado de arriba a abaixo. David Benioff chegou mesmo a confesar que o primeiro visionado con público -unha preestrea cos seus mellores amigos- acabou sendo «unha das experiencias máis dolorosas» da súa vida. Tras este pase, soamente un 10 % do piloto orixinal de Xogo de Tronos salvouse da tesoira. O 90 % restante nunca chegou a ver a luz, nin sequera existe copia algunha descoidada na que poder chulearse, pero si un guion, arquivado en unha pequena biblioteca de Texas , onde George R.R. Martin leva anos gardando manuscritos e materiais relacionadas coa saga literaria.
Ao texto tivo acceso o pasado setembro un xornalista de The Huffington Post: tras revisalo a fondo constatou que ata os xenios fan primeiras versións nefastas. Agora, na véspera de desenredarse o nó da que resultou sinto, tras a posta a punto, unha das ficcións máis aclamadas da última década, ponse en circulación os detalles que aquela peza que entón foi tachada de «pedazo de merda» e que hoxe, visto o xiro de 180 graos, debería ser de culto. Hai nela, ademais, elementos que anticipan cara a onde nos levará a historia e outros que, directamente, poderían haber avariado por completo todo o que veu despois.
(Ollo, a partir de aquí pode haber spoilers das sete tempadas da serie)
Cersei e a pluma
O primeiro que fai Ned Stark ao chegar a Invernalia no primeiro capítulo de Xogo de Tronos é visitar xunto ao seu amigo Robert Baratheon a cripta da súa irmá Lyanna. Ao descender á covas subterráneas, Robert pídelle a Ned que sexa a súa nova Man do Rey e coloca unha simbólica pluma de cores na man da estatua da súa amada, Lyanna. No episodio orixinal, Cersei (nova esposa de Robert) saía a continuación do soto coa pluma escondida nunha das mangas do seu vestido e mandaba queimala. Varias lecturas despréndense deste xesto, posteriormente eliminado.
En primeiro lugar, sen el, a pluma seguirá desempeñando un papel fundamental no resto de Xogo de Tronos: volveu aparecer nun capítulo da quinta tempada, cando Sansa visita as criptas, e agora, ás portas do desenlace, regresa de novo no avance da última entrega: a pluma cae ao chan e conxélase ao paso de Jon Neve polas covas de Invernalia.
As aves, tal e como explica Bill Bradley no seu artigo (o xornalista do Huffington que deu co guion traspapelado), desempeñan ademais un papel fundamental no relato dos Sete Reinos: a rede espía de paxariños de Varys, o Gorrión Supremo, o Cuervo de tres ollos e Sansa, a quen a miúdo adoitan referirse como «pajarillo». Apunta Bradley que todos estes personaxes teñen en común que adoitan ser mal entendidos, subestimados e, con frecuencia, posuidores de poderosa información. Podería Lyanna responder a este perfil?
En segundo lugar, o lume: algunhas voces sosteñen que a escena inicial (Cersei facendo cinzas a pluma) podería ter sido suprimida para evitar pistas futuras. Sen dúbida, revelaría pronto a afección da Lannister polas chamas, mesmo polos fogonazos nos subterráneos, pero talvez tamén anticiparía o destino que lle agarda a Jon Snow cando se atope con ela.
A primeira vez de Daenerys e Khal Drogo
É difícil non acordarse da noite de vodas entre Daenerys Targaryen e a súa recentemente estreado marido, Khal Drogo, que máis que un encontro sexual resultou ser unha violación en toda regra. No piloto as cousas eran moi diferentes: a nai dos dragóns estaba máis que disposta ao revolcón e acepta encantada o axuste, sorrindo, tan disposta ela. A versión que finalmente emitiu HBO mostra a unha Dany aterrada que acaba vivindo un momento traumático.
A actriz que interpreta este personaxe, Emilia Clarke, contou no 2016, durante unha entrevista na revista Glamour, a relevancia desta agresión: «Necesítase esa parte da historia para sentir empatía por Daenerys. Vella atacada polo seu irmán e violada polo seu marido, e logo di, que se fodan todos, vou gobernar o mundo». «Avergoñáronme e traizoado, violado e contaminado -confésalle ela, xa metida no papel, a Jon Snow na tempada sete-. Sabes que me mantivo de pé durante todos eses anos no exilio? Fe, non en ningún deus, non en mitos e lendas. En min mesma, en Daenerys Targaryen».
E a escena sexual de Jaime e Cersei
Tras merendarse o piloto, os amigos dos creadores de Xogo de Tronos nin sequera acertaron a adiviñar que Jaime e Cersei eran irmáns, moito menos xemelgos. Nada quedou moi claro naquel primeiro capítulo, pero esta era, de todas, unha información esencial sen opción a outras lecturas para entender a trama. A primeira versión incluía unha escena de sexo no torreón moito máis crúa, sen apenas diálogo previo, todo moi destemplado e descarnado; puro aquí pílloche, aquí mátoche. Os responsables da ficción pronto se deron conta que debían incluír unha conversación que fixese intuír que clase de relación, ademais da carnal, vinculaba a ambos os personaxes, e a reticencia de Cersei cando o pequeno Bran píllaos in fraganti, xusto antes de caer ao baleiro desde a torre.
Na escena orixinal, ela simplemente negábase desde o principio -sen pistas mediante sobre a súa consanguinidad- e Jamie ignorábaa, mostrando unha posición de superioridade sobre Cersei que non se corresponde coa que finalmente ocupa durante toda a serie, sometido constantemente aos desexos e caprichos da arbitraria Lannister. O rol dos personaxes fose completamente diferente.
Faladeiros Camiñantes Brancos
Resulta ata gracioso imaxinalos de palique mentres pasean máis aló do Muro, pero os primeiros Camiñantes Brancos -non os orixinais desta raza de xeo, senón os que nun primeiro momento ideou George R.R.Martin e logo David Benioff e D. B. Weiss adaptaron á pequena pantalla- contaban cun idioma propio. Aquel piloto recollía unha das súas conversacións: a xerga para tal charla fora creada por David J.Peterson , construtor de linguaxes artificiais para cine e televisión -entre eles, os Dothraki e Valyrio-, quen dixo ter ideado para estas criaturas e son similar ao «crujido do xeo nun lago xeado», tal e como se describe nos libros.
A cháchara non callou e o idioma quedou anulado, como o dos Nenos do Bosque, preparado para usarse na sexta tempada e que nunca viu a luz. Estará a se reservar esta lingua para un final dialéctico e non bélico? Terá tratado de paz en lugar de batalla?
A borracheira de Jon Snow
Na adaptación que finalmente acabou sendo o capítulo uno, Jon Snow non forma parte da gran escena do salón; queda fóra a petición de Catelyn Stark, quen entón, como todos os demais, cre que o mozo neve é un fillo bastardo do seu marido, Ned. Con todo, no piloto, Snow non só participa no serán, senón que empina o cóbado coma se non houbese un mañá. A escena daquel primeiro guion é fiel á novela de Martin: Jon bebe de máis e, ao levantarse, tropeza e cae sobre unha das serventas. A imaxe de tipo serio que o espectador se forma xa desde o primeiro minuto de Xogo de Tronos saltase polo aire con esta melopea.
Catelyn, a favor de Joffrey
A personalidade de Catelyn Stark era nun principio moi diferente a ese carácter conciliador e amable que logo acabou singularizando a a Señora do Invernalia -conservou, aínda así, un costado desapiadado que só asomou fronte a Jon Snow-. O personaxe inicial era moito máis contundente e calculador: no primeiro episodio refugado, Cat insta a Ned a aceptar a oferta de compromiso de Robert entre Joffrey e Sansa, «pequeno detalle» que tería cambiado radicalmente a percepción do espectador. Os creadores da serie optaron por quedar finalmente coa imaxe de matriarca, nai e esposa protectora.
O cameo de R.R.Martin
Menos importante, pero un intre curioso é o cameo do escritor que recolle o primeiro guion durante a voda de Daenerys, que ademais, filmouse en Marrocos. Finalmente, a rodaxe trasladouse a Malta e George R.R. Martin diluíuse da escena.
PARA SABER MÁIS