Dificultades para cumprir as medidas de distanciamento na primeira mañá de selectividade 2020 na Coruña

Lucía Cancela / T. R. REDACCIÓN/ A Coruña

SELECTIVIDADE

Esta mañá, os alumnos de segundo de bacharelato enfrontábanse á ABAU en plena «nova normalidade». Algúns profesores queixábanse da acumulación de varios grupos de alumnos á entrada das facultades.

07 jul 2020 . Actualizado ás 17:57 h.

A selectividade comezou esta mañá coa proba de historia, entre esixentes medidas de seguridade como o distanciamento social e o uso obrigatorio de máscara nos espazos comúns. Desde a Comisión Interuniversitaria de Galicia (CIUG) enviouse un documento que explicaba aos futuros universitarios as medidas obrigatorias ante esta excepcional e lembrada ABAU. Este ano, ademais dos bolígrafos e os seus recargas, permitíase a entrada á aula con xel hidroalcohólico, panos de usar e tirar e unha botella de auga.

Eran as 8.30 da mañá e só quedaban 45 minutos para dese comezo o primeiro exame que sentaría as bases para esta convocatoria en plena nova normalidade. Había nervios no ambiente, repasos de última hora e o virus non era a preocupación principal: « Por unha banda estou máis relaxada, e por outro, teño máis medo. Penso que poderían pór as probas mais doados ou todo o contrario, ao haber máis opcións facelas máis difíciles» declaraba Lucía Díaz fronte á Universidade de Enxeñería de Camiños cos apuntamentos na man. Lucía, e as dous integrantes do grupo no que estaba, Marta Taboares e Zaira Arca respondían o unísono en canto preguntábaselle se os exames deste ano deberían ser máis doados: «Si, porque o tivemos bastante máis complicado». Á mesma pregunta, outros alumnos consideraban que facer un exame máis doado sería inxusto para quen pretenden entrar en carreiras con altas notas de corte: «É suficiente con que teñan ampliado as opcións, como para que agora regalen as notas» recoñecía outro dos estudantes, Anxo Caamaño.

Nas instalacións había alumnos máis acougados, como Silvia Fernández que se presentaba á proba por segunda vez para realizar materias optativas. Recoñecía que estaba tranquila respecto dos exames pero máis preocupada polo contaxio do covid-19: «Intentei separarme ao ver que se acumulaba moita xente na entrada». Anxo engadía que non lle daba «medo» pero si respecto». Marta Naveira sinalaba que ía relaxada ante os exames, pero impúñalle «ver aos seus compañeiros nesta situación de tensión».

A docencia online 

A pandemia, que levou ao confinamento de toda a poboación en España desde marzo, interrompeu a preparación dunha das probas máis decisivas para estes alumnos. No entanto, todos relativizaban a situación e afrontábana co maior sentido común posible: «Este ano, do mesmo xeito que outros, trátase de estudar. Tamén penso que as optativas serán moito máis doados grazas ás opcións ampliadas» engadía Anxo Caamaño. Moitos estudantes, como Martín López, recoñecían estar nerviosos pero preparados para «sacalo o mellor posible».

A volta a clase apenas se fixo efectiva, polo que a preparación do terceiro bloque temático fíxose de xeito virtual: «As dúas primeira avaliacións, que se deron de forma presencial, permitíronnos levar a maioría do temario ben preparado. Con todo, houbo contidos no terceiro que non se trataron en profundidade» engadía Martín ao comentario da súa amiga Marta. Ambos pensaban que esta selectividade debería ter suposto «condicións máis doados para os alumnos».

O apoio dos familiares

A pesar das caravanas de coches que percorrían o campus universitario de Elviña, había pais e nais que preferiron agardar a que os seus fillos entrasen aos centros. Mantíñanse distantes aos grupos de estudantes e dedicábanse a comentar a organización ou os horarios de entraba e saída.

Explicaban que esta situación lles colleu a todos por sorpresa e considerábana como unha desvantaxe: «A excepcionalidade desta etapa impediu a asistencia a clase de forma presencial e impuxo a docencia telemática, a cal nunca é comparable» sinalaba Nel Roubado. «Ademais, alongou todo o proceso e tempo de espera». Algo que, unha das nais, Marifé Miragalla, concluía cun «todos estudaron moitísimo nestes meses».

Os familiares que se atopaban no campus, do mesmo xeito que os mozos, non coincidían nas facilidades á hora de corrixir: «Prefiro non meterme. O normal sería que fosen xustos, equitativos e obxectivos» engadía Teresa , unha das nais que se atopaba en fronte da facultade de Enxeñería Informática.

As correccións serán igual de esixentes que en anos pasados

Segundo de bacharel é un curso que se orienta á preparación do alumno para realizar esta proba. Desde o equipo docente, que ademais se encargaba de vixiar a realización dos exames, recoñecían que unha das principais preocupacións durante os últimos meses foran «os alumnos máis vulnerables» en canto a recursos e instrumentos para acceder ás clases telemáticas.

Dificultades que intentaron «paliar na medida do posible» sinalaba unha das profesoras presente nas instalacións, Julia Losada. A docente fixo especial fincapé no esforzo que tanto os alumnos, como o equipo de profesores, fixeran durante estes tres meses, e consideraba que o Covid-19 un motivo que dificultase a entrada á universidade: «A pandemia foi un impedimento importante, pero intentouse paliar na medida do posible, polo que non creo que supoña unha barreira de acceso».

Con todo, os profesores que ademais de vixiar, poden chegar a corrixir ata 125 exames de media, recoñecían que selectividade traería consigo «os mesmos criterios de corrección que en anos anteriores e segundo indica a normativa.»

Susana Parguiña, docente universitaria e supervisora durante esta proba, destacaba «a forza de vontade extra» dos alumnos. Do mesmo xeito que a súa compañeira de profesión, non consideraba que isto supuxese un impedimento para os mozos, que «chegarían á universidade igual de preparados que xeracións anteriores».

Un mes extra de estudo para a convocatoria

Ao longo do confinamento, os alumnos tamén tiveron momentos para a frustración. Teresa e Almudena recoñecían que os seus fillos «afrontaron a situación como puideron e con moito traballo persoal, sen a supervisión directa do profesor». Con todo, tamén apuntaron do mesmo xeito que Fang, outra das nais, que a docencia telemática non fora do todo unha experiencia negativa: «Eu creo que este confinamento axudou aos estudantes. Polo menos á miña filla gañou un mes e viña máis acougada».

Algo que quedaba claro ás portas dos centros universitarios era que o virus non era o principal foco de atención. Todos os asistentes levaban máscara, pero a distancia social resultaba máis difícil de cumprir: «O protocolo de seguridade aquí fóra é outro mundo» Luis Montanegro, profesor e vixiante durante a proba. Mesmo, algunha conserxe da universidade viuse obrigada a pedir metros extra entre os grupos.

No entanto, o protocolo de entrada ás aulas de exame cumprirase estritamente: «Redúcese moitísimo a presenza e número de alumnos por aula. Seguirase un protocolo moi rigoroso de entrada, do cal se encargará o responsable de cada centro para que se entren coa debida orde e distancia. Tamén se graduará a entrada. Para rematar todas as aulas contarán con máscaras de reposto, xel hidroalcohólico e bolígrafos de resposta para que non se necesario un préstamos de material entre alumnos» explicaba Losada.

O xoves finalizará esta xornada de ABAU marcada pola excepcionalidade do ano 2020. Punto e final que todos os alumnos pensan celebrar tendo en conta que non haberá lugar para grandes festas. Unha pequena reunión entre amigos será a opción máis valorada.