Xogos de mesa que foxen do plástico

TEO

c

Desde un taller artesán en Teo, Troquel Games lánzase á captación de investidores para iniciar a súa internacionalización cun catálogo de produtos educativos e de fabricación sostible

19 sep 2021 . Actualizado ás 08:11 h.

Poucos caerán na conta de que ese xogo que tantas tardes entretén filtrando non poucos ensinos está ideado e feito en Calo, unha parroquia de Teo. E menos aínda llo exporán ao redor das mesas de Francia ou Alemaña cando Troquel Games se lance á internacionalización. Porque niso andan desde esta empresa socialmente responsable e ecoloxicamente sostible que comezou sendo un pequeno taller artesanal fai apenas seis anos e que, por simple demanda, foi crecendo, gañando clientes e ampliando instalacións e persoal. «Acadamos un tamaño e imos buscando maior diversificación de mercados e canles para ter maior soberanía», explica Ramón González, cofundador e director da firma.

Os esforzos comerciais e industriais para iso, desde maior automatizacion ata a necesidade de producir noutros idiomas ou asumir distribución e mercadotecnia dimensionados, levoulles a captar novos investidores para dar o salto. «Nese camiño estamos, sen grandes prentensións, seguimos sendo unha empresa pequena», apunta sobre unha conta de resultados que triplicou no último ano precovid a súa facturación (180.000 euros). Nesta primeira rolda propuxéronse captar 200.000 euros. Xa teñen 55.000. «Teño unha espiña cravada, gostaríame captar algún investidor galego, temos cataláns, de Madrid, Málaga, vascos e mesmo un italiano, pero galegos non», di quen ha visto que entre os interesados non están axentes profesionais, senón quen «busca outro tipo de empresa». Na súa, por exemplo, a conciliación marca os horarios, e os plásticos hanse refugado a favor de cartón reciclado ou a madeira de bosques sostibles. «Buscan investir en empresas de impacto social, máis alá do económico; evidentemente queren ter rentabilidade, pero non a tan curto prazo nin tan elevada; vos nosos investidores queren ademáis apoiar un proxecto que reteña a produción e ou traballo en España, aceno responsable socialmente e co medio ambiente», valora González.

Chegar a captalos non é doado, pero a cambio non só encaixan coa filosofía de Troquel, senón que ofrecen outras vantaxes: «Invirten para apoiar un proxecto, pero non métense na xestión, é xente que confía en ti, non teu negocio».

O seu non é outro que xogos compactos, en formato viaxe e coleccionables, con prezos alcanzables e alto valor engadido, xa que son educativos e incentivan desde a memoria ao pensamento lateral ou as capacidades matemáticas. Nestlé, por citar só unha multinacional, fixouse xa neles. Do mesmo xeito que o Concello de Barcelona, colexios e educadores. Os seus produtos pódense atopar a través da web, en jugueterías, librerías, algunha cadea e xa os tentearon tamén as grandes superficies.

O mercado europeo non será o seu primeiro intento en cruzar fronteiras. Latinoamérica foi a súa primeira opción, ata que chegou a pandemia. «En México tivemos que cancelar pedidos porque as tendas estaban pechadas, ou cliente chileno, que ía importar dous colectores, ten ou porto pechado dende febreiro, e en Colombia ... Démonos conta de que ía ser complicado a nivel loxísitico, por iso estamos a nos centrar en Portugal , Italia, Francia, Alemaña. Imos quedarnos cunha estratexia máis conservadora do que queriamos pensando na situación actual e non tranporte por estrada», explica o director da iniciativa .

Con doce traballadores, a cancelación do mercado latinoamericano, a subida das materias primas, dos custos de envío e a incerteza actual fanlle ser prudente. «Conformámonos con seguir tendo crecemento positivo, xa non 1 x 3 como antes dá pandemia; agora ou que toca é volver as trincheiras, facerse fortes nesta situación e tentar aproveitar oportunidades que poida dar por exemplo ou bloqueo marítimo con China para producir en Europa, intentar facerse forte para que cando todo isto pase sair reforzado», opina. Co mesmo espírito que guía a creación de xogos diferentes, cre que no do mercado pode tamén haber outras regras distintas á competencia. A calidade, o valor educativo ou a atención ao cliente, xunto aos valores do respecto, á contorna e ás persoas, son as súas bazas. «Si, pomos moito amor non que facemos», conclúe.