A tendencia das cociñas cegas ábrese paso en Santiago e Ames

Patricia Calveiro Iglesias
Patricia Calveiro SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO CIDADE

Alberto Bellas e Isabel Redón, en el restaurante Rebell Homeburger de Bertamiráns, donde este matrimonio puso en marcha un proyecto que llevaba planeando 4 años. Dicen que su mejor publicidad ha sido el boca a boca y apostar por una carta reducida en la que destaca «el producto fresco, de calidad, y con un precio bajo». Avanzan que su intención es introducir nuevos platos y llegar a más hogares a través del modelo de las cocinas ciegas
Alberto Belas e Isabel Redón, no restaurante Rebell Homeburger de Bertamiráns, onde este matrimonio puxo en marcha un proxecto que levaba planeando 4 anos. Din que a súa mellor publicidade foi o boca a boca e apostar por unha carta reducida na que destaca «o produto fresco, de calidade, e cun prezo baixo». Avanzan que a súa intención é introducir novos pratos e chegar a máis fogares a través do modelo das cociñas cegas PACO RODRÍGUEZ

Rebell Homeburger, de Bertamiráns, foi o último en unirse a esta fórmula e agora elabora a súa mesma carta no Milladoiro, pero só para repartición a domicilio

07 may 2021 . Actualizado ás 07:58 h.

A demanda de comida a domicilio disparouse co covid-19 e moitos se sumaron no último ano ao carro (ou a moto, neste caso) da repartición, para tratar de capear a pandemia. Pero algúns deron un paso máis aló e, apostando por este bum do delivery, apuntáronse á tendencia das cociñas cegas. Consiste, basicamente, en ampliar o radio de acción e chegar a novos municipios sen ter que abrir outro restaurante físico con servizo de sala e barra. Só fai falta montar unha segunda cociña, desde a que se elabora a mesma carta, pero só saen dela pedidos a domicilio. Este modelo é o que elixiu, por exemplo, O Cártel de Mawey, para o seu desembarco en Santiago e os seus burritos de autor prepáranse no hotel Cidade de Compostela para que os recollan alí os propios clientes ou llos leve un repartidor. En Ames , Rebell Homeburger foi o último en sumarse a esta fórmula. O negocio que abriron en Bertamiráns, en novembro do 2019, Isabel Redón e Alberto Belas estableceu a súa cociña cega nas Galanas, coa que distribúen desde hai unha semana tamén na zona do Milladoiro e as urbanizacións limítrofes (Campos de Mirabel, As Mimosas, etcétera). «Non deixa de ser unha cociña normal, como a que de calquera establecemento con comedor, pero podes chegar a máis xente cun investimento menor á que farías montando outro restaurante, porque non necesitas un local tan grande, decoración nin vaixela», indica Alberto, un amiense de 36 anos que tocou distintos paus empresariais e, tras empaparse de moitas ideas e cultura gastronómica nas súas viaxes, deu renda solta á súa vocación hostaleira xunto á súa parella. «Aínda custa bastante aquí entender que é unha cociña a cegas e a xente pregúntache se traballamos con rexistro sanitario e carné de manipulador de alimentos... Algún cre que é algo clandestino, ata que lle explicas que funcionamos con todo en regra», comenta. «Rebell naceu coa idea de chegar a poboacións intermedias. A miña muller, Isa, é de Madrid e pensamos en montar algo alí ou en Santiago, pero logo démonos conta que hai unha demanda non cuberta fóra das cidades», di el, quen se ocupa da parte da cociña, e ela da do deseño gráfico e comunicación. Cunha carta inspirada na cociña urbana —as súas hamburguesas miran cara ás da Costa Oeste e compleméntanse tanto con nachos como con tacos thai, entre outras chiscadelas á gastronomía asiática—, a súa intención é seguir crecendo, ampliar o seu menú con novas propostas e ampliar a oferta en máis lugares a través de cociñas cegas, coa posibilidade de asentarse alí máis tarde cun restaurante. «Poderiamos contratar a outros dous repartidores que fagan rutas máis longas desde Bertamiráns, pero entendemos que os pedidos teñen que chegar como quereriamos recibilos nós en casa: ben presentados e quentes, ante todo. Queremos distinguirnos polo bo trato aos clientes e por dar un produto bo e saboroso», conclúe o responsable de Rebell, onde dispoñen da súa propia aplicación móbil para realizar pedidos. 

Da USC á Cociña Económica

Durante o último trimestre, tres alumnas da USC realizaron as súas prácticas externas de Traballo Social na Cociña Económica de Santiago. Elisa Álvarez, Ángela Figueroa e Laura Mosquera rematan o vindeiro venres a súa formación no comedor social das Fillas da Caridade, baixo a supervisión dos seus traballadores sociais (Nazaret López Calviño, Xosé Hadrián Suárez e Cristina Filloy), quen destacan que nun momento tan complicado como o actual para traballar en contacto co público integráronse perfectamente no traballo diario. E, o que é máis loable, ademais de realizar as actividades propias da súa especialidade, as tres universitarias non dubidaron en arrimar o ombro con outras tarefas extracurriculares, como a preparación dos menús para levar ou o protocolo de acceso extraordinario ao comedor.

A Feroz ya representó «Santa Inés» en el teatro Sá de Miranda y este fin de semana lo hará en el Auditorio de Vila Nova de Gaia. En la foto, en Viana do Castelo, de izquierda a derecha: Inés Portela (distribuidora del espectáculo); Manolo Dourado (técnico de sonido); Inés Salvado Gontad (actriz principal); Lorena Conde (autora del texto y directora de la pieza); y Raúl Giraldo (técnico de iluminación)
A Feroz xa representou «Santa Inés» no teatro Sá de Miranda e esta fin de semana faraa no Auditorio de Vila Nova de Gaia. Na foto, en Viana do Castelo, de esquerda a dereita: Inés Portela (distribuidora do espectáculo); Manolo Dourado (técnico de son); Inés Salvado Gontad (actriz principal); Lorena Conde (autora do texto e directora da peza); e Raúl Giraldo (técnico de iluminación) MANOLO DOURADO

A Feroz, en Portugal.

A compaña santiaguesa A Feroz participa no Festival Internacional de Teatro de Expressãou Ibérica (FITEI), unha das citas máis importantes de Portugal. A súa obra Santa Inés, interpretada por Inés Salvado (actriz e cantante, en De Vacas) e dirixida por Lorena Conde, xa se representou a pasada fin de semana no teatro Sá de Miranda e domingo chega ao Auditorio de Vila Nova de Gaia. A organización non só seleccionou o seu traballo artístico entre as propostas de referencia que desenvolven actualmente, senón que ademais a compaña é a única representante da escena galega e estatal nesta edición. Á marxe das funcións, o festival promove paralelamente un coloquio entre o equipo compostelán e membros da compaña Noitarder sobre a temática en común dos seus espectáculos. No caso de Santa Inés, a idea partiu da súa propia protagonista e a historia vira ao redor do concepto de liberdade, de obediencia, de violencia, da necesidade de responder ás incertezas espirituais universais e dunha revisión do lugar das mulleres na relixión.