Os chárter maquillan unha oferta estival en Lavacolla con menos rutas exteriores

s. lorenzo SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO CIDADE

Paco Rodríguez

Os paquetes de Semana Santa e verán copan as novidades da nova tempada

24 mares 2019 . Actualizado ás 23:17 h.

Haberá máis frecuencias e as aeroliñas operaranas con avións de maior capacidade, o que propiciará un maior número de prazas á venda. Pero a tempada aeroportuaria de verán que arrinca a próxima fin de semana estará marcada por unha oferta máis limitada en canto ao número de destinos en Lavacolla. Só os voos chárter programados polos turoperadores maquillarán un recorte de rutas regulares que minguará especialmente o mapa de ligazóns co estranxeiro. Destinos como Madeira, Cracovia, Praga, Zagreb ou Sicilia, xa consolidados na maioría dos casos nos paquetes vacacionais que se deseñan para a terminal compostelá, suavizarán o efecto da perda de voos regulares con Múnic (Lufthansa), Bari, Brindisi e Sardeña (os tres de Ryanair), que formaron parte da oferta da tempada estival do 2018.

Aínda que será un efecto meramente cosmético. Porque, a diferenza das conexións regulares, os voos chárter prográmanse para períodos vacacionais concretos e desaparecen o resto do ano. De feito, forman parte de paquetes turísticos que inclúen o aloxamento no hotel e a posibilidade de contratar excursións no lugar de destino. Por exemplo, de cara á Semana Santa os turoperadores teñen á venda paquetes a Cracovia, Sicilia ou os Azores. Pero as novidades son escasas tamén neste segmento, porque durante a Semana Santa do 2018 as empresas máis activas do sector en Lavacolla, como YuTravel, Catai, Politours ou MapaTours, xa puxeron á venda nas axencias de viaxes paquetes a eses destinos e a outros como Budapest, Catania, Laponia ou Marrakech.

De cara a xullo e agosto, os meses que concentran o groso da demanda de viaxes vacacionais da tempada estival, os turoperadores enriquecerán o mapa de voos exteriores da terminal compostelá con outros destinos tamén asentados na programación de Lavacolla como Madeira, Cabo Verde, Varsovia ou Sardeña. O atractivo destes e outros destinos internacionais queda realzado por prezos competitivos, que adoitan roldar, nas súas versións máis básicas, os 600 euros por pasaxeiro, co voo de ida e volta e unha semana de hotel incluída.

Cando Santiago voaba a Nova York, Caracas ou Varadero

 

 

Nunca foi tan doado como agora viaxar desde Lavacolla en voo directo a tantos destinos europeos. Cidades como Londres, París, Bruxelas, Xenebra, Basilea ou Frankfurt, entre outras, dispoñen de conexións regulares que atenden unha demanda que non deixou de crecer, ata situar as rutas exteriores na base da expansión que atravesa o primeiro aeroporto galego. Pero a nova terminal das marcas non coñeceu os tempos de esplendor que viviu a antiga. Dese edificio do que agora cae a herrumbre por algunhas das súas paredes, e en contorna seguen conquistando terreo as herbas, partiron voos directos alén do Atlántico, como os que conectaron Lavacolla con Nova York, Caracas ou Varadero.

Nese despegamento intercontinental do aeroporto, 1980 quedou como un ano para a historia. Foi entón cando se inaugurou o voo con Nova York da compaña Iberia. Era a primeira vez que Lavacolla recibía voos transatlánticos regulares. Esa liña mantívose activa durante moitos anos, con distintas combinacións (Madrid-Santiago-Nova York ou Málaga-Santiago-Nova York) e aeroliñas (ademais de Iberia, Air Europa e Spanair operárona). Nese mesmo ano de 1980 tamén se puxo en servizo o voo directo entre Santiago e Caracas, servido pola compaña venezolana Viasa cun DC-10. O 10 de outubro aterrou en Lavacolla o primeiro, no que viaxou o presidente da aeroliña e un grupo de galegos residentes en Venezuela. Recibiunos o entón alcalde, José Antonio Souto Paz. Eses voos con Caracas tiveron continuidade, nunha primeira etapa, ata 1998, ano en que crebou Viasa. A ruta renovou a súa actividade en marzo de 1999, da man de Aeroliñas Venezolanas (Avensa).

Máis efémera foi a conexión regular entre Lavacolla e Varadero. O seu primeiro servizo serviu a Spanair para iniciar as súas operacións no aeroporto. Aquel primeiro voo (Madrid-Santiago-Varadero) partiu cara á cidade cubana o 15 de xuño de 1993.

Pero todos estes voos hai tempo que son historia. O Concello de Santiago propuxo hai anos ao comité de rutas aeroportuarias un ambicioso mapa de destinos internacionais que, entre outros moitos, incluía Nova York. Nunca máis se soubo.

Máis frecuencias e prazas para voar a Londres, Barcelona e Alacante entre abril e novembro

 

 

A falta de novos destinos regulares para a inminente tempada de verán, o aeroporto de Santiago disponse a rendibilizar a aposta das compañas por espremer ao máximo a potencialidade das rutas que operan. Menos destinos, pero cos avións máis cheos. A este obxectivo responde a decisión de Ryanair de reforzar o seu servizo estrela con Londres (Stansted) con sete frecuencias semanais. Serán dous máis das que operou durante a anterior tempada estival e atendidas por aeronaves máis potentes, como un Boeing 737-800 con capacidade para 189 pasaxeiros. Outras liñas que reforza a aeroliña irlandesa de baixo custo son as de Alacante, con nove voos á semana, e Barcelona, xa que desde o 1 de abril comezará a operar en Santiago uno dos tres servizos que retirou de Vigo. Nesa ruta, Vueling prestará 22 frecuencias semanais, con 210.000 prazas á venda.

Curiosamente, mentres mingua a oferta de voos exteriores para o verán, Ryanair acaba de anunciar un novo para a tempada de inverno, o de Malta.