Todo terreos galegos que conquistan o mundo

Mario Beramendi Álvarez
Mario Beramendi SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO CIDADE

MARTINA MISER

Urovesa xa xera no exterior o 67 % das súas vendas. Aos usos militares súmanse as unidades civís, de alto valor e adaptadas ao cliente, algo que os distingue da competencia

12 feb 2019 . Actualizado ás 19:11 h.

Malaisia, Indonesia, Singapur , Omán, Baréin, Kuwait, Romanía ou Portugal son algúns dos países nos que, recentemente, Urovesa colocou os seus produtos. Con sedes en Santiago de Compostela e Valga , esta empresa, dedicada á fabricación de vehículos especiais, converteuse nun referente no mercado de unidades adaptadas tanto para usos militares como civís. Cunha facturación de 58 millóns e 110 empregos directos, a firma traballa agora en novos proxectos, como a incorporación de novos sistemas de motorización máis eficientes e que permitan asumir os retos que se expoñen a nivel de emisións contaminantes.

Urovesa xa empezou a comercializar vehículos baseados en solucións con gas natural e combinacións híbrido-eléctricas. O obxectivo é estar en disposición de ofrecer aos clientes un abano moi amplo que permita cubrir calquera necesidade que expoñan a nivel de motorización. A empresa galega tamén está a traballar para desenvolver aplicacións urbanas moi especializadas, producidas en series curtas pero cun alto valor tecnolóxico, que cubran necesidades que a día de hoxe os grandes fabricantes de camións non cobren. É o caso, por exemplo, de vehículos para recollida de residuos urbanos e servizos municipais en xeral, en zonas da cidade onde se requiran dimensións moi reducidas e unha alta capacidade de carga.

Urovesa está presente en 30 países de catro continentes. Fáltalle conquistar Oceanía. A compaña vendeu no 2018 a Arxentina sesenta camións contraincendios que servirán para protexer os seus parques naturais. Trátase de vehículos con dobre cabina, tracción catro por catro, con 4.500 litros de capacidade de carga para auga e espuma e que posúen ademais un sistema de autoprotección térmica e de aire respirable na cabina para a tripulación. Unha tecnoloxía da que dispoñen tamén as unidades que comprou a Xunta para os servizos de extinción de incendios.

Fai agora máis dunha década que Uro iniciou tamén a produción de vehículos co volante no lado dereito para poder comercializalos nos países do mundo que dependeron do vello imperio británico e onde é tradición circular pola esquerda. Unha liña que permitiu á empresa galega abrir mercados en África e Asia, e que supuxo un redeseño de distintas zonas dos todo terreos, ao afectar ao filtrado de aire, a dirección e aos freos.

Un dos provedores habituais do Ministerio de Defensa

Uro arrincou a comezos dos oitenta coa fabricación de vehículos todo terreo para aplicacións industriais. Desde os seus inicios, a gran especialidade da empresa dentro do campo civil foron os camións contra incendios forestais e para o persoal de protección civil. Pero a empresa galega convértese en provedor do Ministerio de Defensa en 1984. Ano no que se fixo coa exclusividade dos vehículos de dúas toneladas de carga útil. Despois do éxito en 1984, Urovesa conseguiu gañar outros dous concursos de forma consecutiva, en 1990 e 1997 (ambos para 5 anos), nos que chegou a competir con algunhas das máis prestixiosas marcas de todo terreos do mundo.

Foi precisamente en 1990 cando sacou os vehículos con caixa de cambios automática, unha prestación que hoxe levan todas as unidades entregadas a Defensa. En 1996, a empresa galega sacou un dos seus produtos estrela. O Vamtac, o vehículo de alta mobilidade táctica, comercializado hoxe por todo o mundo.

No ano 2013, a empresa galega asinou un acordo marco co ministerio, segundo o cal a Administración estatal seleccionaba á firma santiaguesa como provedora de todo terreos durante un período de entre catro e seis anos. Desta forma, o Goberno, en función do orzamento dispoñible e das necesidades do Exército, ía encargando novos vehículos a Urovesa.