Ameazan con embargar a casa a unha familia de Santiago por unha débeda de 23 euros

La Voz SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO CIDADE

CEDIDA

O importe pendente de cobro por Jazztel responde a facturas xeradas tras dar de baixa o servizo

11 feb 2019 . Actualizado ás 22:57 h.

Nunca imaxinaron que recibirían unha carta ameazando co embargo da súa vivenda. Despois de moitos anos de traballo duro e xornadas de sol a sol para pagar a propiedade onde viron crecer aos seus fillos, un matrimonio de Santiago viu como todo o esforzo investido perigaba por unha débeda pírrica, de 23 euros. Contan, desde a indignación, a extravagante situación na que se viron da noite para a mañá. Todo comezou cando este verán a parella de xubilados decidiu cambiar de compaña telefónica. Tiñan contratado un servizo de ADSL, con chamadas de fixo e móbil, con Jazztel. A outra empresa encargouse de tramitar a portabilidad e a principios de xuño recibían a notificación da baixa. Parecía ir todo como unha seda, con todo o seu anterior operadora seguiu cobrando distintos importes durante os tres meses seguintes.

Ao recibir en agosto o primeiro recibo de 9,62 euros, optaron por devolvelo. O titular do contrato, R. C. L., cría que se trataba dun cobro traspapelado. Pero nada máis lonxe da realidade. En setembro chegou outro polo mesmo importe e en outubro o terceiro, por 3,85 euros. Os adeudos aparecían vinculados a un número que descoñecían ter, pois «en ningún momento se contratou unha liña móbil que non fose a da miña esposa», manifesta el.

A súa sorpresa foi maior ao comprobar que este misterioso número si figuraba nas facturas, enviadas unicamente ao correo electrónico dun familiar (o que facilitaron os septuaxenarios no seu día, ao carecer unha conta propia nin habilidades dixitais); aínda que o gasto desa liña nos últimos anos fora de 0 euros. E foi tras deixar a compaña cando se empezou a cobrar.

Promoción envelenada

A súa muller sinala que, despois de devolver a primeira factura, a operadora púxose en contacto con ela. Abriron dúas incidencias, «que o seu departamento interno resolveu na nosa contra, aínda que non nolo comunicaron», continúa. E non foi ata xaneiro cando lograron saber que o número móbil estaba vinculada a unha liña de datos de 250 Megas e, ao parecer, tiña a condición de gratuíta por dispor do servizo de ADSL, promoción que finalizaba automaticamente ao cancelalo, «pero tampouco se nos informou de nada disto. Aprovéitanse da xente maior como nós».

R. C. L. presentou unha reclamación a través da OCU fai un par de semanas, pendente de contestación. Só uns días máis tarde, recibía a segunda carta do departamento legal contratado por Jazztel. Nela, exactamente igual que na primeira (remitida en decembro), urxíaselle a pagar os 23,09 euros nun prazo de cinco días para chegar «a un acordo extraxudicial». Pola contra, ameazaba con aumentar a débeda «en concepto de intereses e gastos»; o embargo «de todo tipo de bens», incluída a pensión e a vivenda; a interposición dunha demanda xudicial; e a súa incorporación á listaxe de morosos.

A parella, capaz de percorrer 50 quilómetros de volta para abonar 2 euros do café que se esqueceron de pagar nunha área de servizo da autoestrada, recoñece que se non saldaron esta débeda «non é porque non poidamos REVISAR, senón porque nos parece unha tomadura de pelo». Pola súa banda, desde a empresa de telecomunicacións, indican que a liña «non foi dada de baixa polo cliente cando este deu de baixa o ADSL con Jazztel, co que se empezou a xerar débeda». Con todo, «en atención a este malentendido, polo cal pedimos desculpas ao R. C. L., vaise cancelar a débeda pendente», din.