Santiago Centro expón unha batería de iniciativas para salvar o Ensanche

Margarita Mosteiro Miguel
Marga Mosteiro SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO CIDADE

XOAN A. ADOITAR

O aparcadoiro subterráneo do Campus Vida e un teleférico, entre as propostas do plan estratéxico

07 feb 2019 . Actualizado ás 01:05 h.

A Fundación Santiago Centro presentou o seu plan estratéxico comercial para o Ensanche coa mirada posta na necesidade de buscar fórmulas que permitan salvar a un barrio que sofre as consecuencias dos cambios de ámbitos no consumo. O plan expón directrices para os ámbitos turístico, urbanístico, veciñal e comercial, e suxire medidas para corrixir as carencias do barrio. Entre as iniciativas estrela vólvese incidir na necesidade de aumentar o número de prazas de aparcadoiro e recupérase a iniciativa de construír o aparcadoiro no Campus Vida. Ademais, o plan saca á luz a falta de gancho do Ensanche, e por iso expón a creación dalgunha instalación que sirva como escusa para «baixar» a esta zona da cidade. Así, propoñen construír un teleférico da Cidade da Cultura á estación intermodal.

Turismo

Eliminar a barreira psicolóxica. Na visión do Ensanche que teñen os turistas xorde o recoñecemento dunha barreira psicolóxica entre o casco e o Ensanche. O plan apunta que oito de cada dez visitantes descoñecen as oportunidades de lecer da zona nova. Como propostas para atraer turistas ao Ensanche ten pensado, ademais do mencionado teleférico, o desenvolvemento de campañas para fortalecer as vantaxes comerciais da área. Suxírese pór en marcha guías turísticas e comerciais, e crear rutas peonís para desprazarse a Conxo, Sar e A Rocha. Mesmo suxire aos hostaleiros lanzar rutas de tapas ou fomentar os locais e hoteis que acepten mascotas. Ante a moratoria de hoteis no centro histórico, Santiago Centro propón fomentar os apartamentos turísticos no Ensanche.

Urbanismo

Exceso de tráfico rodado e novas reurbanizacións. O plan chama a atención sobre as rúas sen reurbanizar, a falta de prazas de aparcadoiro e a excesiva carga de tráfico rodado. A existencia de numerosos locais baleiros nas rúas máis comerciais ofrece un aspecto de abandono pouco atractivo. Salvo excepcións, o plan alerta da escasa creatividade dos escaparates do Ensanche. Como solucións dentro do ámbito comercial, o plan estratéxico apunta á reurbanización do Hórreo, por ser o principal acceso peonil á cidade desde a futura intermodal. Pero tamén avoga pola urbanización de Rosalía de Castro e Santiago de Chile; e pola peonalización da avenida de Vilagarcía para facilitar o paso entre o Ensanche e Conxo. A clave para reducir a presión dos coches e facilitar o acceso aos comercios do Ensanche pasa pola construción do aparcadoiro do Campus, por ampliar o horario do aparcadoiro de Santa Marta, pola reurbanización do aparcadoiro de Pontepedriña e por mellorar as frecuencias dos autobuses urbanos que conectan os aparcadoiros de bordo. No plan ínstase a incrementar o control sobre a dobre fila e o mal uso das zonas de carga e descarga. Como deberes para os comerciantes, o plan insta a seguir coas campañas de dinamización do sector e de formación dos traballadores.

Comercio

Saturación de determinados sectores. O plan pon sobre o papel unha situación facilmente recoñecible sobre o terreo, e é que no Ensanche hai un exceso de oferta dos sectores téxtil, calzado e hixiene persoal fronte a unha carencia de negocios especializados. O escaso asociacionismo supón un hándicap á hora de impulsar políticas comúns. O plan pon a lupa sobre as novas tecnoloxías como un aliciente máis para o sector comercial. Expón a posta en marcha dun grupo piloto de comercio innovador, e suxire iniciativas máis inmediatas como a conexión wifi gratuíta no Ensanche ou a de seguir con actividades vinculadas á cultura e ao barrio para atraer aos clientes.

Veciños

Pouca implicación e sentimento de barrio. O envellecemento da poboación e a escasa implicación no barrio, así como unha falta de «orgullo» de barrio debería combaterse, segundo o plan. Para iso, Santiago Centro propón programas de dinamización veciñal, control de actividades ilegais (prostitución en pisos) e sensibilización sobre o ruído nocturno.

«Non podemos darlle as costas ao turismo»

José María Fernández, presidente da Fundación Santiago Centro, aposta pola complicidade entre os comerciantes, as asociacións do sector e as administracións para conseguir impulsar a actividade comercial do Ensanche. «Non podemos seguir vivindo de costas ao turismo. Hai que romper as barreiras que impiden que os turistas non entren no Ensanche», expuxo Fernández. Na presentación do plan estratéxico, o portavoz dos comerciantes instou a tomar conciencia dos problemas da zona comercial, pero tamén a realzar as vantaxes que ten a contorna do Ensanche.

O plan estratéxico foi exposto como unha oportunidade para analizar as forzas do sector e para traballar xuntos para evitar a sangría constante de comercios. Fernández insistiu en que moitas das propostas terán que ser impulsadas polos propios comerciantes, por medio das asociacións ou a título individual, e para outras se require do respaldo das Administracións.

O presidente de Santiago Centro considera que o futuro do sector pasa pola «especialización e por reforzar o trato personalizado ao cliente, que non atopará nas compras por Internet». As propostas recollidas no documento teñen pensado como unha guía a desenvolver ao longo dos dous próximos anos, e Santiago Centro aproveitará as reunións con todas as formacións políticas para presentar as súas ideas e conseguir que sexan incluídas nos seus respectivos programas electorais de cara aos comicios municipais de maio.