A Fiscalía investigará dúas mortes en Urxencias de Santiago o día 2, que o Sergas nega e tamén investiga

J. Gómez SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO CIDADE

Sandra Alonso

O comité de folga do servizo entrega 10.000 firmas en Sanidade de apoio ás súas reivindicacións e reclama por escrito ao presidente de a Xunta e a o conselleiro de Sanidade para que interveñan e contribúan a buscar solución ao conflito, iniciado hai dous meses

13 ene 2019 . Actualizado ás 04:45 h.

A Fiscalía de Santiago investigará a morte de dous pacientes que ingresaron en Urxencias do Clínico o 2 de xaneiro, tras unha denuncia presentada esta mañá polo sindicato médico Ou'Mega, que as atribúe á «deterioración da asistencia» no servizo, polo que convocaron unha folga, iniciada o 12 de novembro. A Fiscalía afirma que a investigación se abre sempre que hai indicios dun delito e servirá para determinar o arquivo do caso ou unha denuncia ante o Xulgado de Garda. A xerencia da área sanitaria «nega rotundamente a morte de dous pacientes nos corredores das urxencias do Hospital Clínico», indica nunha nota emitida pola tarde. Asegura que non recibiu «ningunha comunicación oficial dos supostos feitos denunciados» e que «xa se abriu unha investigación interna para poder esclarecer os feitos».

O 2 de xaneiro foi o día deste ano con maior afluencia de pacientes ás Urxencias do Clínico. Atendeu a 492 persoas en 24 horas, segundo datos da xerencia da área sanitaria; 406 desas urxencias foron de adultos e 86 pediátricas. O sindicato médico Ou'Mega e a Asociación de Pacientes e Usuarios do CHUS denunciaran entón problemas asistenciais graves. A xerencia recoñeceu que entre as 15.00 e as 17.00 horas dese día demandaron atención máis de 80 persoas con diferentes problemas de saúde, o que fixo que a situación se retardase.

 Tamén esta mañá, no Parlamento de Galicia, Fátima Nercellas, portavoz do sindicato Ou'mega, relatou esta denuncia na súa intervención na Comisión alternativa de sanidade promovida pola oposición.

Segundo a xerencia do Sergas en Santiago, «todos os doentes son triados por profesionais sanitarios ao entrar en urxencias, do que deriva o establecemento da súa prioridade na atención. En ningún caso houbo doentes triados como urxencia vital esperando inadecuadamente a ser atendidos. Os doentes con urxencia vital non esperan e son atendidos na zona de críticos e de monitores, espazos que contraron con camas libres a disposición para ser ocupadas toda a tarde», indica, acerca da asistencia no día dos feitos denunciados por Ou'Mega.
«En todo momento houbo ocos libres en diferentes espazos do propio servizo de urxencias, como na sala de observación, curas, sillóns... Amais, ese día reforzouse a atención con máis persoal e estaban a disposición todos os espazos. Nas plantas de hospitalización tamén houbo camas dispoñibles en todo momento», agrega. A xerencia salienta que no período do Nadal deste ano houbo unha afluencia inferior á agardada, salvo os días 26 e 27 de decembro, e o 2 de xaneiro, principalmente, que foi cando máis se superou a media diaria de atencións. «A xerencia subliña que o servizo de Urxencias do Hospital Clínico de Santiago está a ofrecer unha asistencia sanitaria de calidade e axeitada aos doentes que acoden a diario», resalta o comunicado oficial.

Por outra banda, a Comisión de Especializada da área sanitaria de Santiago entregou ao mediodía 10.000 firmas no Rexistro da Consellería de Sanidade de apoio ás reivindicacións da folga de Urxencias do Clínico de Santiago, iniciada o 12 de novembro. As rúbricas recolléronas desde o 19 de decembro, cando realizaron un peche pola mañá no vestíbulo do hospital para facer públicas as súas reclamacións ante as persoas que acudían como usuarias. Ademais, tamén rexistraron escritos dirixidos ao presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijoo, e ao conselleiro de Sanidade, Jesús Vázquez Almuíña, nos que demandan a súa intervención para buscar solucións ao conflito. A protesta laboral en Urxencias de adultos do Clínico completou dous meses e do luns ao xoves próximos está prevista a décima semana.

O texto do escrito secundado por 10.000 firmas é «Os abaixo asinantes manifestamos o noso apoio ás mobilizacións e a folga convocada pola Comisión de Centro no Servizo de urxencias do CHUS e unímonos a eles nas súas reinvindicacións co fin de conseguir unhas urxencias dignas para todos e todas». O comité de folga valora este apoio como unha «mostra de que a cidadanía esta concienzada do problema existente e manifesta o seu apoio as reinvindicacións dos traballadores/as».

Nos escritos a Núñez Feijoo e a Vázquez Almuíña especifican e reiteran as súas reivindicacións de máis persoal e recursos materiais. Destacan a dificultade de xestionar Urxencias de Santiago na situación actual, e sinalan como evidencia diso as dimisións de diferentes responsables os últimos anos. Atribúeno a que as condicións asistenciais actuais «xeran unha carga asistencial inasumible para os profesionais, someténdoos a un ritmo de traballo estresante e inseguro para nós e para os usuarios; e impiden que poidamos proporcionarlles a estes a óptima calidade na asistencia que nos demandan».

As carencias que denuncian, agregan, «dan lugar a situacións lamentables que fan que sexa imposible salvagardar dereitos fundamentais dos usuarios como, entre outros, o dereito á intimidade ou á confidencialidade. Este Servizo non conta con elementos tan básicos e imprescindible nunha área de Urxencias como unha sala para informar a familiares de doentes graves ou mesmo terminais, tampouco con unha designada para a abordaxe de doentes axitados e/ou agresivos; o cal xera situacións cotiás na atención a usuarios moi desagradables para os mesmos e para o propio persoal».