As 53 zonas de aparcadoiro para bicicletas en rúas de Santiago carecen de uso

Margarita Mosteiro Miguel
marga mosteiro SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO CIDADE

SANDRA ALONSO

Raxoi insiste na súa aposta ao estendelas ao Ensanche e reducir a 30 quilómetros por hora a velocidade máxima de todos os vehículos

26 sep 2018 . Actualizado ás 23:54 h.

O goberno municipal non está disposto a tirar a toalla no seu empeño por favorecer o uso da bicicleta fronte ao coche, e nin sequera o escaso respaldo que están a ter as súas últimas medidas fíxolle desistir na súa aposta a favor dos vehículos non contaminantes. As súas medidas están pensadas para impulsar un cambio de mentalidade, que as propias autoridades locais recoñecen que se producirá de forma inmediata.

No verán do 2017 enchéronse as prazas máis céntricas do centro histórico cuns aros de ferro para que os ciclistas deixen as súas bicicletas con total tranquilidade, e aínda que o seu uso foi máis ben escaso, o goberno de Martiño Noriega non se ha desanimado e hai unha semana ampliou as zonas de aparcadoiro para bicis a rúas e prazas do Ensanche. Neste barrio tamén se instalou nos accesos ás principais rúas a sinalización que limita a velocidade de circulación a 30 quilómetros por hora, e que sitúa ás bicicletas como vehículo prioritario.

Coa última ampliación, Santiago dispón de trinta zonas de aparcadoiro para bicicletas no Ensanche, con capacidade para catro vehículos cada unha; e vinte e tres máis no centro histórico con 68 prazas no seu conxunto. Unhas e outras están practicamente baleiras todo o día, e só en momentos puntuais pode verse algunha bicicleta estacionada. Ao longo da mañá do martes e de onte mércores, só unha bicicleta facía uso dun destes espazos no Ensanche, e dous máis, eléctricas, estaban aparcadas na zona habilitada xunto ao Pazo de Raxoi. Un patinete era o único usuario do aparcadoiro situado en San Francisco, xunto á Facultade de Medicina . O curioso é que un ciclista deixou a súa bici atada a unha árbore a menos de dous metros dun dos aros de Montero Ríos, e outra na varanda dun portal na rúa República do Salvador, fronte a outra zona reservada.

Achacan a escasa aceptación da bici para moverse por Santiago á falta de seguridade

Raquel Piñeiro, secretaria de Composcleta, colectivo que promove o uso da bicicleta en Santiago, considera que as medidas postas en marcha polo Concello «están ben encamiñadas, pero hai que ir máis alá». Piñeiro recoñece que, tanto os aparcadoiros para bicicletas como o «acougado» de tráfico no Ensanche co límite de 30 quilómetros por hora, son medidas que favorecen o uso da bici, pero «non son suficientes, son moi puntuais e teñen que ser encaixadas nun plan máis xeral».

A secretaria de Composcleta considera que o escaso uso das novas zonas de aparcadoiro é consecuencia de que entre os composteláns non está estendida a utilización da bicicleta. Tras esta conduta, Piñeiro cre que está a falta de . seguridad: «A xente ten que sentirse segura para animarse a usar a bici»O principal problema é, na súa opinión, que «da mesma forma que as persoas teñen beirarrúas para camiñar con tranquilidade, os ciclistas necesitan os seus espazos; en medio do tráfico, os ciclistas sentimos o perigo».

Unha das medidas que favorecerían o incremento do uso da bicicleta é «ofrecer carrís bici e, sobre todo, ampliar ou acougado do tráfico a outros viarios». Raquel Piñeiro apunta que, «para moverse polo Ensanche está ben o calmado das rúas, pero se queren ir dende A Choupana a San Lázaro non van polo Ensanche, teñen que ir por rúas inseguras en bicicleta».

Doutra banda, unha das cuestións que destacaron varios ciclistas consultados por La Voz é que descoñecían que os aros de ferro instalados nas rúas e prazas tivesen como finalidade deixar estacionadas as bicicletas. Un deles suxeriu colocar algún cartel informativo para que os ciclistas vexan a súa finalidade e acostúmense a usalos para deixar os vehículos.