Santiago toma vantaxe no inicio das obras da estación de autobuses

S. L. SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO CIDADE

CEDIDA

Ourense arrincou o mércores, en Vigo licítanse este ano e na Coruña están no aire

22 sep 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

A nova estación de autobuses de Santiago será a primeira en entrar en servizo entre as proxectadas nas cidades galegas. A pesar de repróchelos que a Xunta e o Concello escenificaron nos últimos meses, cos accesos como detonante, o que será xunto á pasarela peonil o único equipamento de nova construción da intermodal avanza cun calendario de execución que debe permitir a súa posta en servizo a finais do 2019 ou principios do 2020.

Entre o resto de urbes, o proxecto máis maduro é o de Ourense, onde os traballos arrincaron o mércores pasado coa demolición de dous edificios para liberar chan para a estación, e o máis verde o da Coruña, que deberá volver á casa de saída ao rexeitar o Concello o debuxo proposto por Infraestruturas, que sostén que será necesario iniciar novamente a redacción do proxecto sobre un acordo de base entre as tres administracións implicadas: Ministerio de Fomento, Xunta e Concello.

Reordenación do tráfico

En Santiago, onde as máquinas levan varias semanas a pleno rendemento, só faltaban por concretar por parte do goberno municipal os detalles dos accesos. Compostela Aberta leva adiante a súa aposta por aproveitar a nova estación para converter o viario de Clara Campoamor nun bulevar con prioridade para o tránsito de peóns e ciclistas, ademais da entrada e saída de autobuses. Isto tradúcese na ampliación de beirarrúas, a supresión dun carril en cada sentido para o tráfico de vehículos e a dotación de senllos itinerarios para o tránsito de bicicletas.

Aínda que tan novo como a remodelación do viario, que finalmente prescindirá dunha rotonda para o acceso dos buses e canalizarao por medio de semáforos, será a reformulación que implicará na circulación de vehículos entre o periférico e Pontepedriña. A restrición do tráfico obrigará ao groso dos actuais usuarios de Clara Campoamor a utilizar como alternativa o túnel do Hórreo e o viario Santiago de Cuba.

A de Compostela, cun investimento da Xunta de 12 millóns, será a segunda estación de autobuses con maior orzamento, só superada polos 14 de Vigo. O departamento de Ethel Vázquez asegura que está en disposición de licitar as obras da terminal antes de que expire este ano, mesmo coas dificultades que representa a ausencia dun plan urbanístico (PXOM). A estación de Ourense dispón dun orzamento de 9 millóns; e a de Pontevedra, a máis modesta en canto ao investimento autonómico, contará con 2,5 millóns de achega da Xunta. A terminal da cidade do Lérez atópase agora en fase de redacción de proxecto, co obxectivo, subliña Infraestruturas, de que as obras poidan ser executadas ao longo do ano que vén.

Na consellería destacan os avances realizados para levar adiante a intermodalidade en Pontevedra. A pesar de que foi a urbe na que o proceso arrincou máis tarde, adiantou na tramitación á Coruña, grazas ao acordo que subscribiron a Xunta e o Concello para o financiamento do proxecto.

A intermodal compostelá será a máis austera entre as galegas

Santiago será a primeira cidade galega en dispor dunha nova estación de autobuses, que, ademais, será das que contará cun maior esforzo investidor por parte das arcas autonómicas. Pero iso non evitará que o ámbito no que se inserirá sexa o máis austero entre os proxectados nas distintas urbes. Os 57 millóns que se calculan para a factura da intermodal compostelá apenas representan pouco máis da terceira parte dos 140 estimados para a proposta reformulada de Norman Foster para a terminal coa que Ourense recibirá o tren de alta velocidade. E iso que o primeiro deseño do arquitecto británico estaba valorado en 223 millóns.

O orzamento da estación de Santiago tampouco compite co dos debuxos de Thom Mayne para a intermodal de Vigo, con dúas versións: unha que acada os 152 millóns e outra máis modesta que baixa a factura a 83. O proxecto para a cidade olívica, que co de Ourense son os dous encomendados a grandes figuras da arquitectura mundial, inclúe un megacentro comercial que será explotado en réxime de concesión durante un período de 50 anos.