O PP pregunta ao Goberno se abrirá no verán o subtramo da A-54, como anunciou Óscar Puente
MELIDE

Agora mesmo, faltan 16 quilómetros para concluír a autovía Lugo-Santiago
15 jul 2025 . Actualizado á 05:00 h.O pasado 3 de febreiro, tras anos de espera, abríase ao tráfico o tramo da autovía Lugo-Santiago que une Palas de Rei con Melide. O ministro de Transportes, Óscar Puente, pisaba o asfalto da A-54 na inauguración e deslizaba a intención do Goberno de abrir ao tráfico este verán unha primeira fase do tramo Melide-Arzúa, o último pendente, para aliviar a circulación pola travesía melidá durante o estío.
Co mes de xullo en marcha, e sen que ata a data transcendese novidade ningunha respecto diso, os senadores do PP por Lugo, José Manuel Barreiro, José Manuel Balseiro e Juan Serrano, preguntaron ao Goberno de Sánchez como está a cuestión. Se este verán abrirase esa primeira fase do tramo pendente, e cal é a situación na que se atopan as obras en conxunto.
Agora mesmo, faltan 16 quilómetros para concluír a autovía Lugo-Santiago. Son os que comprenden desde a ligazón de Melide ao de Arzúa, e a previsión do Goberno é que estean listos cara a finais deste ano.
Conscientes de que a travesía de Melide está a soportar un importante volume de tráfico e que nos meses de verán a circulación complícase aínda máis, Puente anunciou que se abriría un subtramo da vía de alta capacidade estes meses: da ligazón de Melide ao de Santiso.
Esa apertura parcial dun tramo de apenas seis quilómetros permitiría aos condutores evitar o centro de Melide e circular pola autovía ata o entroncamento coa CP-4603. Con iso, os condutores disporían de tres alternativas para afrontar a viaxe desde Melide a Arzúa.
A primeira opción sería, unha vez na ligazón de Melide Sur, percorrer o quilómetro de estrada que hai ata a rotonda e enlazar coa N-547 ata retomar a autovía en Arzúa. Son 21 quilómetros e 23 minutos, pero no verán, con moito máis trafego no centro de Melide, son habituais as retencións, polo que se pode demorar o tempo investido.
Se se abre o subtramo ata Santiso, os condutores poderán ir pola A-54 ata esa ligazón e elixir entre dúas alternativas: ou ben continuar pola CP-4603 cara a Visantoña e logo tomar a DP-7901 cara a Arzúa, o que supón en conxunto 15 quilómetros e uns 14 minutos; ou ben unha vez na ligazón de Santiso, tomar a CP-4603 en dirección Melide para incorporarse nos arredores da vila á N-547. Esta fórmula é a que máis tempo e distancia require, en teoría, xa que son 24 quilómetros e uns 24 minutos.
«Ou verán xa está avanzado e non hai visos de que se vaia a abrir ou subtramo anunciado. Pola propia situación dás obras non parece moi viable», sinalou o senador Barreiro tras expor a súa pregunta ao Goberno. Os populares queren saber se Transportes cumprirá o compromiso manifestado polo ministro e lembran que Galicia non pode seguir agardando por unha vía de comunicación fundamental.