O stock de coches novos cae ata un 85 % en concesionarios de Santiago

Olimpio Pelayo Arca Camba
ou. p. arca SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO

PACO RODRÍGUEZ

Desde o sector anímase a comprar xa, baixo pedido e con configuración personalizada, para aforrarse subidas do 2022

26 oct 2021 . Actualizado ás 00:52 h.

A crise mundial na automoción pola falta de microchips deixa notar a súa repercusión nos concesionarios de Santiago . Ata un 85 % descendeu nalgúns deles o stock de coches novos con respecto a outubro do 2020. Quedan modelos a estrear nas exposicións, e se ao cliente encáixalle coa súa elección, a dispoñibilidade é inmediata.

Pero que sucede se a cor ou o equipamento non é o preferido, ou se non se dispón do modelo que o cliente quere estrear? Toca facer o pedido a fábrica. Marcos Díaz Molk, socio de Dimonorte (Peugeot), explica o cambio de escenario no sector: «A marca non está a traballar sobre coches en stock, senón sobre pedido, que se prioriza. Todo o que chega ao concesionario está xa vendido, matricúlase e entrégase». A vantaxe para o cliente é que pode configurar un coche a medida, coas opcións que realmente quere. Molk sinala que hai quen se adaptan a esta fórmula, pero outros non compran porque prefiren chegar á exposición e elixir alí o vehiculo véndoo fisicamente, sen máis espera que o tempo de matriculación: «Se tivese máis coches en stock vendería máis». Pero o grupo Dimolk ten hoxe apenas 60 coches novos na súa rede, fronte a unha cifra que hai un ano podía estar entre os 400 e os 500, indica.

Similar é o panorama que describe María Caeiro, conselleira delegada do grupo Caeiro: «Fronte a unha media de stock de 300 coches, agora temos 35. E deles, dez son eléctricos, outros híbridos enchufables e un híbrido. De combustión, que é o que máis acostuma comprar o cliente en condicións normais, non temos nada». Explica que o comprador asume a situación porque é un problema xeral do sector, que non afecta unicamente a Renault, Dacia ou Nissan. E destaca a importancia de facer o pedido canto antes para reducir o tempo de espera, porque se respecta a orde de entrada. A situación lémbralle á que lle relataba o seu pai cando, hai moitos anos, os clientes solicitábanlle que apurase a súa solicitude ao máximo. Era unha época en que as fábricas non acadaban a satisfacer a demanda dun mercado automobilístico español en expansión. Agora hai esa capacidade, pero o problema é unha carencia de microchips que non se sabe de certo cando se liquidará, que preocupa á empresaria «porque en grupo Caeiro somos 160 persoas».

A caída de matriculacións, coinciden Molk e Caeiro, pode roldar o 30 % con respecto ao ano 2019. En canto ao tempo de espera por un automóbil encargado hoxe nas súas concesións, pode estar entre os dous e tres meses. O sinal que se solicita non é elevada (entre 500 e 1.000 euros), e non hai problema no caso de que ao final o comprador non queira o coche: será benvido á concesión e non tardará en ter dono.

Pedro Hervés, conselleiro executivo do grupo Bonaval (con Audi, Seat, Skoda, Fiat, Alfa Romeo e Jeep) sinala que a subministración chega con menor volume que antes. «Temos máis problema de entrega en coches con maior equipamento, porque precisan máis microchips e alónganse os prazos de entrega en modelos concretos». É moi gráfico Díaz Molk: «Os coches hoxe en día son ordenadores na estrada. Non é un microchip por coche, esa cifra multiplícase» porque as centrais que activan os equipamentos cada día máis tecnolóxicos dos vehículos requiren eses microchips.

Desde o sector apuntan a oportunidade de adquirir un coche novo: «Eu creo que agora é un bo momento para comprar un automóbil, para evitar posibles subidas de prezos» ante o encarecemento de todas as materias primas, do aceiro a petróleo , plásticos e PVC, indica Hervés. Porque neses pedidos «respectamos o prezo», aínda que o coche chegue meses despois.

Coincide Francisco Pérez Iglesias , administrador de Compostela Móbil (Toyota) e Compostela Motor (Seat): «O momento de comprar é agora». Ademais o 1 de xaneiro do 2022 finaliza a moratoria ao aumento do imposto de matriculación por novos baremos de emisións, cunha subida impositiva na maioría de vehículos, que entende non debese producirse. Aínda coa redución de stock de coches a estrear respecto ao pasado ano, que cifra nun terzo, subliña a posibilidade de que o cliente que chegue á concesión atope alí o modelo que busca. Destaca que a crise dos microchips é puntual e engade que marcas como Toyota regularizarán «a subministración nun 80 % para xaneiro».

A variedade amplíase en vehículos Km 0, de inmediata dispoñibilidade

Se en vehículos a estrear a dispoñibilidade inmediata derrubouse, as opcións son moito máis amplas «se che encaixa un coche matriculado, como seminuevos con dous anos e menos de 40.000 quilómetros. Saen rápido porque ademais están ben de prezo», explica Molk. María Caeiro corrobora que é o mercado de segunda man, con unidades «a moi bo prezo e que son unha gran oportunidade» (moitas reunidas na feira de Amio), o que contribúe en gran medida a superar unha situación complicada: «Vimos da crise da pandemia, e agora está a crise dos microchips», circunstancias que están a afectar sensiblemente ao sector. Iglesias , pola súa banda, destaca tamén esta opción para entregas inmediatas, cun elevado número de vehículos «con poucos quilómetros, procedentes de renting». 

Vendas de híbridos á alza

En canto ao tipo de motor, María Caeiro nota unha maior conciencia cara á sustentabilidade no comprador, cunhas vendas de eléctricos a particulares que «non son grandes cantidades, pero empezan a ser representativas». Iglesias apunta as boas vendas dos híbridos, por amais duns híbridos enchufables e eléctricos que se atopan co obstáculo da falta de infraestruturas para recargalos, sen suficiente rede de electrolineras e sen zonas de carga en comunidades veciñais.

Nos motores de combustión, a gasolina despraza amplamente ao diésel. Díaz Molk considera que detrás da caída de vendas, ademais da crise dos microchips, están tamén as dúbidas sobre que tipo de motor elixir: «A xente agarda un pouco máis para decidirse. Pensan ‘creo que hai que comprar eléctrico, pero non o teño claro. Vou agardar un ano máis a ver se se clarifican as cousas'», retardando así a compra do novo vehículo.