O Hórreo transformarase este verán con prioridade peonil e velocidade a 10

r. m. SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO

xoan a. adoitar

A avenida prepárase para o desembarco dos pasaxeiros da intermodal

02 ene 2021 . Actualizado ás 00:23 h.

Boa parte do tramo do Hórreo que dá fronte á estación de tren será de paso peonil preferente a partir do próximo verán. A transformación facíase inevitable xa para a chegada da alta velocidade, pero a construción da pasarela entre Pontepedriña e o Hórreo, e o próximo traslado da estación de autobuses a Clara Campoamor, adiantárona. A obra licitarase o próximo mes, tras a súa aprobación onte en Xunta de Goberno cun investimento de 593.562 euros (IVE incluído) e un prazo de execución de cinco meses, co que non estará dispoñible ata o final do verán.

Unha plataforma con configuración de praza e lixeiramente elevada con respecto ao resto do firme, así como a redución da velocidade a 10 quilómetros por hora, marcarán esa prioridade de paso peonil desde a conexión de Santiago León de Caracas ata a rotonda de entroncamento coa avenida de Lugo. A prioridade peonil reforzarase coa aplicación dunha cor distintiva á plataforma (será unha solución similar á do cruzamento de Xeneral Pardiñas con Montero Ríos), pero esa preferencia de uso irase anunciando xa desde o treito anterior, coa redución paulatina da velocidade a 30 e 20 quilómetros por hora.

O tramo que se reformará deseñouse cunha sección de cinco carrís, aínda que o Concello non parece ter clara aínda a súa distribución final. En calquera caso, o proxecto fixa tres de subida e dúas de baixada. Os de subida inclúen un para o tráfico xeral e os outros dous especializaríanse para o autobús: un de circulación e outro de parada. A baixada disporá un carril para o tráfico xeral e outra para as paradas do transporte colectivo. Ademais deixarase espazo para un carril bici (aínda que de momento non se habilitará polo seu escaso percorrido). Nos extremos da plataforma, a modo de beirarrúas, habilitaranse tamén espazos exclusivamente peonís.

Mobiliario urbano, nova iluminación e distintas pezas de axardinamento axudarán a ordenar os fluxos dos diferentes tráficos que se prevén na zona, ademais de achegar calidez. Especial atención terán nese caso o contacto coa rúa Manuel Murguía e a saída dereita da escalinata de Renfe. Trátase de integrar a intermodal co Ensanche a través da adaptación do punto no que desembocará a pasaxe do tren e do transporte por estrada que queira penetrarse a pé na cidade.

A nova configuración do viario expulsará tráfico rodado da avenida, pero ese é o propósito

A nova configuración do viario expulsará tráfico rodado da avenida, pero ese é o propósito. Non en balde, as cifras que se manexan para cando chegue a alta velocidade é que a intermodal moverá uns sete millóns de pasaxeiros ao ano: tres o tren, dous a estación de buses e outros dous o transporte metropolitano, que concentrará as súas paradas do centro da cidade no Hórreo.

Unha parte importante desa pasaxe accederá ao Ensanche polo Hórreo e a xestión desa mobilidade esixe unha diminución máis que considerable do tráfico privado. O obxectivo é retirar todo o que non sexa imprescindible e que apenas permaneza en superficie o de entrada ou saída ao Ensanche. «O criterio é que o tráfico pasante ten que ir por abaixo. Por riba só irá o que teña necesariamente que pasar por aí», advertía onte o alcalde, o que obrigará ao tráfico do Castiñeiriño a tomar Santiago de Cuba ou, de forma «subsidiaria», Clara Campoamor, cuxa reforma para servir de acceso á estación de buses tamén minguou o seu atractivo para o tráfico privado ao limitar a súa capacidade e reducir a súa velocidade a 30.

O 50 % do tráfico en superficie no Hórreo é agora mesmo pasante (non ten destino na zona nin no Ensanche). E ese é o que quere eliminar o Concello, aínda que non será factible na súa totalidade. O tráfico de Romero Donallo carece de alternativa baixo nivel. O alcalde non obviou onte a cuestión, aínda que tampouco aventurou solucións á marxe do Hórreo. Si precisou que o túnel ten capacidade para absorber o tráfico que xa non terá cabida en superficie coa reforma do viario. «De momento ten capacidade suficiente. Está deseñado previndo un tráfico de 70.000 coches diarios e non chega aos 60.000. Está por debaixo da súa capacidade».

Con todo, a gran intervención que mudará a face dese tramo do Hórreo está por chegar. Será a construción da gran praza que dará acceso ao nivel do viario á futura estación do AVE . O alcalde agarda que a obra da terminal saia a licitación este ano, tras o compromiso de Madrid de eliminar a cláusula dos 3,5 millóns de pasaxeiros.