Esixen a Aena que repoña un hórreo e un cruceiro da antiga terminal

Juan María Capeáns Garrido
Juan Capeáns SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO

As pezas levan anos almacenadas e agora vaise a analizar o seu valor

30 novs 2020 . Actualizado ás 21:20 h.

Aena garda desde hai anos nas instalacións do aeroporto de Santiago un cruceiro e un hórreo que serviron tamén durante décadas como ambientación nos exteriores da antiga terminal. A cuestión, por menor que poida parecer, chegou por segunda vez ao Congreso en Madrid, porque o BNG tramitou unha pregunta por escrito dirixida ao Goberno para preocuparse por estas dúas pezas e dando conta da preocupación traslada polos representantes sindicais do aeroporto. «Seguen gardadas, pero non sabemos en que estado están», refire un membro do comité.

Aena contestou, resolvendo parcialmente a demanda asinada polo deputado e ex concelleiro compostelán Néstor Rego. O cruceiro e o hórreo están a recado, pero o xestor aeroportuario quere ter unha idea do seu valor e, a continuación, tomar unha decisión sobre a localización de ambos os elementos. Algunha pista xa ten, porque sabe que o cruceiro se esculpió a principios dos anos 70 e leva a firma de Eduardo Parrado. O artista, discípulo de Asorey, faleceu no 2003, pero nos seus últimos anos de vida tivo tempo de inaugurar a praza que leva o seu nome, no barrio de Santa Marta, e de recoller a medalla ao mérito artístico do Concello de Santiago, que se lle impuxo en 1994 pola súa extensa obra que se reparte en decenas de edificios e rúas da cidade, pero tamén por múltiples recunchos Galicia e España. Con todo, na súa resposta Aena desliza que a peza non estaría afectada pola lei autonómica de patrimonio cultural.

Dúbidas sobre o hórreo

Sobre o hórreo hai menos información, por iso é polo que se comprometeu -sen data- a impulsar un estudo histórico-arqueolóxico «para determinar a súa antigüidade e procedencia, no que se analice o seu posible valor histórico, cultural, artístico e etnográfico». Para o BNG, con todo, non hai dúbidas sobre o «alto valor patrimonial» das dúas pezas etnográficas e reclama a súa reposición e a súa inventariado por considerar que se trata de elementos singulares do patrimonio cultural de Galicia «que poden ser gozadas polos que visitan o aeroporto».

No 2016 xa transcendeu o interese por recuperar ambas as pezas, e a dirección de Aena adiantou as súas intencións, de momento incumpridas. Nunha resposta por escrito ao comité de empresa, a empresa pública consideraba «adecuada» a suxestión de recuperar as pezas «nun lugar visible» e como complemento ao proxecto cultural bautizado como Sky Way, que consistía, entre outras accións, en crear unha senda peonil desde a nova terminal que conectase co Camiño de Santiago, de forma que os viaxeiros puidesen iniciar desde as instalacións o último tramo da Ruta Xacobea. A iniciativa executouse, pero o hórreo e o cruceiro seguiron sen aparecer, e cando os representantes dos traballadores volveron preocuparse polo seu destino a resposta foi distinta. Insistiron na intención de instalalos, «pero houbo outras prioridades que atrasaron a actuación». Rego Candamil lembra na súa pregunta por escrito que Aena é unha compaña pública «con altos beneficios empresariais».