O novo mapa de transporte reforza varias liñas da área metropolitana

Emma Araújo SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO

SANDRA ALONSO

Xunta e concellos traballan nun convenio que terá 4 anos de vixencia

28 sep 2020 . Actualizado ás 19:30 h.

A Consellería de Infraestruturas e Mobilidade expuxo aos dezaoito municipios que forman parte do plan de transporte metropolitano de Santiago -Ames, Teo, Brión, Boqueixón, Vedra, Val do Dubra, Ordes, Oroso, O Pino, Trazo, Touro, A Baña, Negreira, Rois, Padrón, Santiago, Vila de Cruces e A Estrada- a firma dun novo convenio que permita manter este modelo de transporte durante os próximos catro anos baseado no financiamento parcial do servizo e a gratuidade para menores de 21 anos que sexan titulares dos distintos modelos de cartón de viaxeiros, cuxo último rexistro suma 73.700 cartóns TGM.

Esta proposta de renovación prodúcese dez anos despois da posta en marcha do servizo, que o ano pasado pechouse cun balance de máis de tres millóns de traxectos, mentres que desde o 2011 o número de viaxes superou os 24 millóns.

A conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez, e o director xeral de Mobilidade, Ignacio Mestre, participaron onte nunha reunión por videoconferencia da comisión de seguimento con representantes dos concellos vinculados ao plan. Unha vez concluída, Ethel Vázquez destacou que o actual modelo permite que as familias poidan aforrar ata mil euros ao ano polas bonificacións no prezo dos billetes e precisou que máis de 12.000 mozos menores de 21 anos utilizan o cartón Xente Nova. Pola súa banda, Vázquez Mourelle fixo balance da evolución do servizo incidindo en que desde a súa posta en marcha o incremento no uso das liñas de autobús acadou o 62 %, cunha evolución desde os 1,8 millóns de viaxes rexistradas no 2011 aos tres millóns contabilizados no 2019.

Os pasos para un novo convenio compostelán chegan tamén cos primeiros cambios no servizo de transporte por mor das novas concesións aprobadas pola Xunta e que, nalgúns casos, xa están en funcionamento, como a incorporación da empresa Monbus, que agora xestiona, entre outras, as liñas que discorren pola estrada AC-841, entre A Estrada e Teo, con paradas en Pontevea, A Ramallosa e Cacheiras.

O novo mapa introduce melloras anunciadas meses atrás pola Xunta, cun aumento de frecuencias en liñas desde Bertamiráns, O Milladoiro e o seu polígono, Casalonga, A Ramallosa, Luou, Ponche Ledesma, Vedra e Val do Dubra. Tamén están previstas novas liñas desde Padrón (pasando por Pontevea, A Ramallosa e A Grela), unha ruta circular por Luou, O Milladoiro e Os Tilos, e unha liña transversal entre Vedra e Teo.

O actual modelo ha xerado as primeiras críticas, con queixas no municipio de Oroso pola supresión de paradas nalgunhas liñas e da plataforma TeoBus, que denuncia recorte de frecuencias en Cacheiras.