Siemens trae a Santiago o xemelgo dixital das fragatas que lle encargou Navantia

Beatriz García Couce
beatriz couce REDACCIÓN / LA VOZ

SANTIAGO

JOSE PARDO

Ferrol rexeita a creación en Compostela dun centro naval ligado ás F-110

19 novs 2019 . Actualizado ás 05:00 h.

O acordo selado hai uns días entre Navantia e Siemens para o desenvolvemento do xemelgo dixital das futuras fragatas F-110 desatou unha auténtica tormenta na comarca ferrolá, ao implicar a creación dun Centro de Excelencia do Sector Naval (Cesena) en Santiago de Compostela. Nun comunicado emitido por Siemens, a firma explica que ese servizo «impulsará a transformación dixital, desenvolverá as futuras solucións para o sector naval e incentivará a colaboración entre os distintos axentes da industria: estaleiros, universidades, centros de investigación, asociacións, armadores e organismos públicos». E iso a pesar de que Ferrol conta co estaleiro no que se van fabricar os buques, un Centro de Innovación e Servizos (CIS) con capacidade suficiente, un campus con titulacións de Enxeñería Naval e Oceánica e entidades que aglutinan ás empresas auxiliares -algunhas delas importantes firmas de enxeñería-, ademais dun porto de Interese Xeral do Estado.

Co acordo, Siemens encargarase de cubrir de xeito virtual todo o proceso completo na vida do buque, desde o deseño inicial e a simulación ata a fase final do servizo e o mantemento. A través de Siemens Dixital Industries Software, definiranse nunha fase inicial as solucións para facer realidade o Estaleiro 4.0. Posteriormente, o proxecto entrará na fase de implantación de ferramentas de software tales como NX, TeamCenter, OpCenter, SimCenter ou Tecnomatix para a xestión completa do ciclo de vida do buque así como MindSphere para a analítica de datos.

A decisión, rubricada polo director de Tecnoloxía e Transformación Dixital de Navantia, Donato Martínez, e por Pascual Dedios-Pleite, presidente de Siemens Dixital Industries Software, levantou unha auténtica marusía de malestar na cidade. O alcalde, Anxo Mato, instou a Navantia a reverter unha decisión «dificilmente comprensible», solicitando a Siemens que sitúe o centro na urbe naval. O rexedor sostén que achegaría «importantes sinerxías non só á empresa principal, senón tamén ás firmas auxiliares, facilitaría a colaboración coa Universidade e as administracións autonómica e central» para a transferencia desa importante tecnoloxía.

Fontes de Siemens explicaron que a razón pola que se elixiu Santiago para a localización do centro é porque a sede da firma en Galicia está nesa cidade desde fai máis de vinte anos.

Localización no CIS

Anxo Mato considera que o CIS da Cabana sería o emprazamento idóneo para a posta en marcha dese centro, aínda que engade que «o Concello, se é necesario, porá a disposición da empresa as localizacións dispoñibles para poder prestar ese servizo». Ademais, tamén reclamou que «Navantia empice a traballar no desenvolvemento do centro de excelencia de ciberseguridad, que ten que estar no estaleiro ferrolán, en colaboración coa Armada, e que espertou o interese da Universidade da Coruña».

Tamén Cristóbal Dobarro, presidente da Confederación de Empresarios de Ferrolterra, Eume e Ortegal (Cofer), anunciou que a patronal reivindicará que ese centro de excelencia do sector naval instálese en Ferrol. «Un valor engadido moi importante de Navantia é a súa enxeñería» e non se pode consentir, engade, que nuns momentos como estes, nos que Ferrolterra xa ten outras industrias en xaque, as tecnoloxías ligadas ao Estaleiro 4.0 non estean vinculadas á urbe naval.

A Consellería de Industria eludiu entrar nesta polémica, aínda que os seus responsables insisten, no entanto, que una das súas prioridades en materia industrial é o impulso ao «polo naval de Ferrol» para que as empresas «gañen competitividade na comarca». Neste sentido, lembra que colabora con Navantia nas tres unidades mixtas de investigación creadas para avanzar no modelo do Estaleiro 4.0. Así, lembrou que achega cinco millóns de euros a unhas unidades que mobilizarán 17 millóns.

Os portavoces dos traballadores tampouco se pronunciaron polo momento sobre este acordo impulsado por Navantia.