Raxoi recorre á bici eléctrica tras os fracasos para impulsar este medio de transporte

Margarita Mosteiro Miguel
marga mosteiro SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO

Zelia Zambrano

Liga á xestión publicitaria das marquesiñas un servizo que cre que será deficitario

24 ene 2019 . Actualizado ás 13:54 h.

As bicicletas eléctricas chegarán a Santiago ligadas ás novas marquesiñas das paradas do autobús urbano, anunciou o concelleiro de Mobilidade, Jorge Duarte. A iniciativa pretende ligar a rendibilidade do uso das marquesiñas como soportes publicitarios á instalación das estacións de bicicletas. A idea é que a empresa adxudicataria das marquesiñas comprométase a colocar, polo menos, oito estaciones de bicicletas eléctricas. As empresas serán as que determinen os lugares que, en calquera caso, serán os puntos máis estratéxicos da cidade, e que poderán ser, entre outros, as estacións de autobuses e ferrocarril, ou na contorna dos campus universitarios.

Duarte explicou que, á vista dos malos resultados obtidos coa experiencia de hai uns anos coas bicicletas mecánicas, a instalación das eléctricas ten que estar ligada a outro servizo rendible, porque as bicis por agora non o son. «A intención é ligar un servizo a outro, compensar un servizo deficitario con outro que é rendible», dixo. Tampouco considera acertado que o Concello asuma a instalación das estacións nin a compra das bicicletas eléctricas, debido ao elevado custo deste servizo.

O uso publicitario das marquesiñas dos autobuses viría deixar uns ingresos no Concello, e a empresa encargaríase do mantemento tamén das estacións de bicicletas, co fin de que aos poucos calle a iniciativa entre os composteláns.

Aínda que no prego de condicións fixarase a instalación de oito estaciones, o concelleiro considera que a cidade podería chegar a soportar ata 40 emprazamentos de bicis eléctricas. No concurso, as empresas poderán ofrecer melloras, entre as que estarían, entre outras cousas, un maior número de estacións de aparellos eléctricos, polo que en función do resultado do concurso habería máis oferta noutros puntos da cidade.

En canto ás marquesiñas das paradas do transporte urbano, o concelleiro de Mobilidade sinalou que a empresa que se faga coa concesión municipal terá que encargarse do mantemento das 140 marquesiñas que actualmente están instaladas no municipio, maioritariamente na zona urbana. Ademais, a concesionaria terá que asumir a instalación de novos elementos para ampliar a rede a outros puntos da cidade e tamén do ámbito rural, onde exista máis déficit de cubertas nas paradas do autobús urbano e interurbano.

O concelleiro Jorge Duarte indicou que o prego de condicións de ambos os servizos está en fase de borrador, e a intención é que poida ser aprobado no primeiro trimestre deste ano. A posta en marcha do servizo dependerá do resultado do propio concurso.