As obras de Castrón Douro alterarán o tráfico ano e medio desde o 10 de agosto

r.m. SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO

XOAN A. ADOITAR

A reforma estenderase desde Patio de Nais ata o cruzamento con Curros Enríquez

23 jul 2018 . Actualizado ás 00:49 h.

Os condutores que buscan saída cara a Sar desde Virxe dá Preto deberán habituarse a outros circuítos en apenas tres semanas. Porque o arranque da reforma de Patio de Nais e Castrón Douro xa ten data. O 10 de agosto porase en marcha un programa de obras pendente desde o anterior mandato e que transformará totalmente ambas as rúas, en liña coas intervencións dos últimos anos que buscan ampliar o espazo peonil e acougar o tráfico en detrimento do aparcadoiro. Tamén rebaixará a rasante para facilitar a accesibilidade en varias vivendas e corrixir problemas de acumulación de auga no inverno.

Con claras deficiencias de circulación polo mal estado do seu firme de chapacuña, a mobilidade rodada foi o principal motivo de preocupación da veciñanza, que deberá afrontar agora nada menos que ano e medio de obras. É o que require a execución dun proxecto cuxa investimento supera o 1,1 millóns de euros só para a fase ata o cruzamento de Curros Enríquez, a que se abordará agora cun gasto que Compostela Aberta (CA) encaixou no programa de financiamento comunitario Edusi.

A intervención arrincará o día 10 coa instalación das casetas de obra e valados, o que implicará xa cambios no tráfico que o Concello non fará públicos ata a semana entrante, pero que condicionarán a mobilidade na contorna practicamente desde o primeiro día. A execución da profunda reforma á que se someterán ambas as rúas suporá cortes de tráfico nalgúns casos e cambios de dirección noutros. Serán modificacións que se irán compasando co ritmo de execución da obra, en función do impacto que estas xeren na súa contorna.

O proxecto xubilará o firme de chapacuña cunha liña central de laxas de pedra para substituílo por formigón, aínda que se habilitarán estancias empedradas. Porque a reforma outorgará maior espazo para un tránsito peonil agora moi condicionado pola estreiteza das beirarrúas e a elevada presión de demanda de aparcadoiro, que desaparecerá. Tras a reforma, este tramo só conservará unha zona de carga e descarga e outra para paradas dun máximo de dez minutos. Os cruces peonís disporanse así mesmo nunha plataforma elevada uns cinco centímetros sobre a calzada. O ámbito incorporará ademais tres núcleos de illas para o depósito subterráneo de residuos urbanos e a reciclaxe de fraccións non orgánicas.

O tramo restante de Castrón Douro, ata a zona xa reurbanizada de Sar, asumirase máis adiante, pero non antes de que conclúa a do trazado que conecta con Fonte de Santo Antonio.

A instalación do ascensor de Triacastela arrincará o mesmo día

Sen condicionar apenas o tráfico da súa contorna, salvo momentos moi puntuais derivados das necesidades de obra, o 10 de agosto arrincará tamén a reforma de Triacastela. Neste caso para instalar un ascensor que permita salvar o desnivel que existe entre o límite da rúa máis próximo á avenida de Lugo con Concheiros.

Tres tramos de vinte gradues a ambos os dous lados e separados por un xardín central son agora a única opción de conexión de Triacastela. Longamente agardada tamén, esta intervención porá fin ao gran problema de accesibilidade que a diario soportan os seus residentes e os usuarios que toman esta rúa para atallar o traxecto entre a avenida de Lugo e a zona de San Pedro.

A principios do 2019, se as obras se axustan ao calendario previsto, un ascensor con capacidade para dezaseis persoas e unha pasarela garantirán a accesibilidade tanto de peóns como de carriños de bebé e cadeiras de rodas. A súa capacidade mesmo admite unha padiola. A idea dunhas escaleiras mecánicas acabou descartándose precisamente porque non permitía a accesibilidade total, ademais do custo do seu mantemento. A pasarela irá sobre a rúa para conectar a saída do elevador coa rúa Concheiros.

Neste caso, a execución das obras licitouse e adxudicou cun período de seis meses, co que debería estar para estrearse a mediados de febreiro. A instalación terá catro cámaras con gravación en disco ríxido, distribuídas nas marquesiñas de acceso ao ascensor, a caixa e a pasarela. O seu custo superará por pouco os 355.000 euros.