Patrocinado por:

Berit Inga Stranz: «O futuro é a subscrición: non comprar cousas, senón ter acceso a elas»

LECER\

JA

Os «millennials» e os integrantes da xeración Z caracterízanse por ser hipertecnológicos e desexan ter os últimos dispositivos, pero ao mesmo tempo non poden permitirse o que custan ou queren cambialos cada ano. Este é o perfil do cliente de Grover, unha compaña que ofrece a subscrición a produtos como móbiles, comprimidos, portátiles ou reloxos intelixentes, sen compromisos e con seguro incluído.

26 mares 2023 . Actualizado ás 05:00 h.

Berit Inga Stranz participou no Mobile World Congress para dar a coñecer os servizos de Grover.

 Cando comezou Grover e por que?

Grover foi fundada no 2015 por Michael Cassau. Estaba a mudarse continuamente dunha cidade a outra e sempre tiña que comprar cousas novas, así que tivo unha idea: por que non alugar produtos?, por que non subscribir cousas? A día de hoxe somos ao redor de 500 persoas e a nosa sede atópase en Berlín. Estamos en Alemaña, Austria, Holanda e España, ademais dos Estados Unidos desde o 2021.

Que tipo de servizos ofrece en España?

Os mesmos que no resto de países. Os nosos clientes poden subscribirse a un produto por un período máximo de ata 18 meses, o que significa que poden destinar un diñeiro para alugalo por un tempo específico e recuperalo cando xa non o necesiten. En todos os mercados temos 5.000 dispositivos no noso catálogo, 300.000 subscritores e 600.000 subscricións activas. Iso significa que, en media, cada un dos nosos subscritores ten un ou máis produtos.

Cal é o período mínimo?

O mínimo é un mes, aínda que depende do dispositivo.

Quen son os seus clientes?

O 86 % do noso negocio é business to customer e o 16 % business to business. As start up que empezan necesitan tecnoloxía e co noso sistema non teñen que investir en moitos produtos á vez. Á parte, temos os nosos socios estratéxicos, e o groso do noso negocio está actualmente en Alemaña.

Que tipo de produtos son máis populares en España?

As nosas categorías máis importantes son os móbiles, os comprimidos e os reloxos intelixentes. A maioría da xente está a alugar teléfonos, a segunda categoría máis grande é a de computadores, seguida de xogos e realidade virtual.

Hai algún seguro se rompe o dispositivo?

Cada produto está cuberto por un seguro que cobre o 90 % da reparación, e non hai máis custos ocultos. É dicir, o cliente fai o seu pagamento mensual de 39 euros ou 49 euros, por exemplo, que inclúe o seguro e non hai custos adicionais. E, por suposto, non estás suxeito a un contrato dun ou dous anos, como ocorre cando tes un móbil financiado.

Cal é a diferenza?

A flexibilidade. Normalmente, as empresas que ofrecen o arrendamento ou financiamento de dispositivos obrigan a comprometerse con elas durante dous anos, e tes que pagar todos os meses ata o fin do contrato. Connosco podes estar só un mes e logo devólvelo ou amplías o teu período de alugueiro. Iso é flexibilidade.

Así que son como o Netflix dos dispositivos, non?

Exactamente. Grover é similar a unha subscrición de Netflix, Spotify ou Car2Go. Os nosos clientes están acostumados a este modelo, xa que o noso grupo obxectivo ten entre 18 e 40 anos, con maior enfoque nos millennials e a Xeración Z. Ven a propiedade como un exceso, non queren posuír máis cousas. Só queren ter acceso a elas, e tamén queren ter os produtos tecnolóxicos máis novos. Están ao tanto cando hai un novo lanzamento, queren o último iPhone e con Grover, despois de 12 meses, simplemente actualizan a súa subscrición e poden ter o novo modelo. Así que esa é a filosofía: son usuarios supertecnológicos, que non queren comprometerse cun contrato de dous anos, viven en grandes cidades e están acostumados ás redes sociais e a subscricións como Netflix. E para eles Grover é unha subscrición, só que tecnolóxica e que lles permite estar á última en todo.

É o fin da propiedade privada?

Creo que si. O futuro é a subscrición. Só se trata de ter acceso. Acceso fronte a propiedade. Xa non se trata de comprar cousas, senón de poder dispor delas cando as necesitas. Nos últimos dous anos houbo un gran cambio na industria da electrónica de consumo e estase volvendo cada vez máis popular a subscrición a produtos tecnolóxicos.

Pode pór algúns exemplos de canto custa subscribir un ano dun iPhone ou dun portátil?

Depende do tempo de alugueiro, se é por 12 meses a tarifa de subscrición mensual é máis barata que se só se opta por un mes. E tamén depende da categoría de produto. Temos 11 categorías de dispositivos electrónicos de consumo. Por exemplo, se o cliente opta por un MacBook de Apple, durante seis ou oito meses, poden ser 96 ou 59 euros ao mes, respectivamente; pero se só o aluga por un mes custaralle 89 euros. En media, os nosos clientes alugan por un período entre seis e dez meses.

E compénsalles máis que adquirir un produto?

Hoxe en día, coa inflación, moita xente non se pode gastar 1.000 euros nun MacBook ou nun iPhone. Así que alugar é unha oportunidade moi intelixente: por que investir 1.000 euros nun produto se non sabes canto vas pagar de factura da luz? Ou talvez prefiras gastar eses 1.000 euros en vacacións, no canto de investilos en tecnoloxía. Tamén hai que ter en conta que a tecnoloxía perde valor co paso do tempo. Con Grover tes a flexibilidade e acceso ao último modelo cando queiras.

Van estender o modelo a outros produtos que non sexan de tecnoloxía, como mobles, por exemplo?

Hoxe en día o 90 % do noso enfoque está en dispositivos tecnolóxicos de consumo, de marcas como Apple, LG, Sony, HP, Microsoft… Pero tamén ofrecemos produtos de e-mobility, escúteres eléctricos, e de saúde. Pero queremos centrarnos na subscrición de servizos. Por exemplo, se alugamos un MacBook tamén poderiamos ofrecer a oficina, non? Ou se alugamos unha consola, ofrecer tamén xogos específicos para esa consola. Esa é a idea, ser unha plataforma para todo, como subscrición de servizos, de dispositivos e tamén accesorios. O paquete completo.