Nacho Cano, Dolby Atmos e Malinche: no centro da London Symphony Orchestra

REDE

A versión sinfónica do musical que conta a historia de amor e mestizaxe na conquista de México foi mesturada directamente na tecnoloxía de audio espacial e envolvente polo enxeñeiro Mikel Fernández Krutzaga. Hoxe estréase en Apple Music, Amazon Music e Tidal.

25 novs 2022 . Actualizado ás 11:24 h.

Hoxe lánzase en Apple Music, Amazon Music e Tidal o último álbum de Nacho Cano, Malinche Symphonic, a versión sinfónica da súa última obra, o musical Malinche, que foi gravado en audio inmersivo Dolby Atmos. Trátase dun disco instrumental, interpretado pola London Symphony Orchestra nos míticos estudos Abbey Road, no que o enxeñeiro de son e produtor Mikel Fernández Krutzaga encargouse da mestura en Dolby Atmos.

«Pensei que un musical que leva doce anos representándose e que ten unhas melodías con certo grao tiña que ter un desenvolvemento máis aló na súa extensión sinfónica _ explicou Nacho Cano durante a presentación do disco aos medios_. A xente está a demandar realidade na forma de escoitar e de ver a música».

Normalmente, as gravacións en Dolby Atmos fanse primeiro en estéreo e despois pásanse ao formato de audio envolvente creado por Dolby Laboratories, pero neste caso a mestura hase feito directamente nesta tecnoloxía que está redefinindo a forma de escoitar música. A nivel sinfónico é a primeira vez ocorre, «isto non se fixo nin en Broadway, nin no West End, nin en ningún sitio. Nin O Rey León nin ninguén está facendo unha aposta escénica, de son, de documental á vez que musical, tan vangardista, arriscada e cara, que involucre o esforzo de tantos profesionais», valorou Cano.

Nacho Cano y Mikel Fernández Krutzaga durante la presentación de «Malinche Symphonic» en Madrid.
Nacho Cano e Mikel Fernández Krutzaga durante a presentación de «Malinche Symphonic» en Madrid. JA

Mikel Fernández Krutzaga, gañador de numerosos premios, como un Grammy latino ou o prestixioso Jerry Goldsmith, está tamén detrás do Goya ao mellor son (en Dolby Atmos) da película A Trincheira infinita. Explica que en Malinche Symphonic intentou «buscar a maior sinceridade, que a orquestra non tivese cousas artificiais, ir directamente á composición, á música, aos instrumentos, que expresase a maior claridade do que Nacho escribira».

O musical Malinche «conta a historia dunha muller decisiva en como o mundo é hoxe _lembrou Cano_. Unha muller moi valente, de acción, que soubo ver a oportunidade e á que quero que se lle dea o seu sitio na historia». Neste sentido, o artista quixo agradecer a axuda de dúas mulleres sen as cales o proxecto de Malinche Symphonic non tería sido posible, Rosa Drexler e Elena Ceballos, responsables de Mercadotecnia de Malinche e de Dolby Laboratories, respectivamente.

Para o ex compoñente de Mecano, traballar en Dolby Atmos é «como pasar de ver a Lúa a ver toda a galaxia». Lembrou que a o longo da súa carreira sempre estivo á vangarda en canto a tendencias e apostando pola innovación, e por iso tivo claro desde a concepción deste disco singular que debía contar coa tecnoloxía Dolby Atmos. Este conxunto de técnicas dota á música de máis espazo e liberdade para dar renda solta a cada detalle e emoción tal e como o artista pretende á hora de creala. 

Os asistentes á presentación puideron apreciar Malinche Symphonic en todo o seu esplendor en Ocine Urban Caleido, en Madrid, con decenas de altofalantes repartidos por toda a sala que proxectaban o son de cada conxunto de instrumentos permitindo aos participantes sentirse coma se estivesen no medio de a London Symphony Orchestra. O disco pode escoitarse en Dolby Atmos tamén a nivel doméstico cos numerosos dispositivos (altofalantes, barras de son, móbiles, televisores, auriculares...) que xa soportan esta tecnoloxía. A partir do venres 2 de decembro estará así mesmo en estéreo en todas as plataformas de streaming .