«O cumprimento da normativa hostaleira en Sanxenxo é alto»

Marcos Gago Otero
marcos gago SANXENXO / LA VOZ

SANXENXO

CAPOTILLO

O sector atopa na vila turística ao seu principal exemplo á hora de innovar e actuar de forma coordinada

21 jul 2019 . Actualizado ás 05:00 h.

Poucos coñecen tan ben os mecanismos do mercado e do sector hostaleiro como Francisco González, que preside aos empresarios turísticos de Sanxenxo.

-Como percibe o grao de cumprimento das normativas de consumo, servizos e horarios en Sanxenxo?

-Eu diría que é alto, porque a Administración se encargou de que se cumpra a normativa. Nada ten que ver o sector turístico actual co de hai 25 anos, porque tamén nada ten que ver a lexislación actual coa de entón. O grao de cumprimento é alto e se ímonos a establecementos que están dentro dun selo de calidade, entón é altísimo, porque o selo che obriga a certificar que fas as cousas. Que queda camiño por andar, claro que si, pero tamén é certo que con respecto a outros destinos, o nivel de cumprimento da normativa en Sanxenxo é moi alto. Que se intenta aproveitar a tempada por curta o máximo posible, isto tamén.

-Hai diferenza neste sentido entre as tempadas alta e baixa?

-Non, porque unha inspección vai vir igual en tempada baixa ou alta. Abonda con que se teña a porta aberta para que o inspector entre. Hai campañas máis claras de tempada, pois si, estamos tendo moitas inspeccións de traballo pola normativa, pois tamén, pero abonda con ter a porta aberta para saber que pode vir a inspección.

-É correcta a supervisión que se fai desde a Administración sobre estes aspectos?

-Se me fala como empresario as inspeccións non deberían ser en plena tempada porque é cando estamos a traballar e é cando máis dano fan se temos que atender aos inspectores, pero tamén se me poño ao lado da Administración entendo que o momento de facelas é agora xustamente porque é cando abre o cento por cento dos establecementos. Se se fai en marzo ou febreiro en Sanxenxo está só aberto o 40 % dos establecementos. Polo tanto, creo que son necesarias para que todos xoguemos coas mesmas cartas, pero tamén facendo que entendan que facer a inspección unha noite dun sábado en plena de onda de traballo vai tamén en contra do administrado e, polo tanto, hai que facer as cousas para que sexan beneficiosas para ambas as partes.

-Como se evitan os prezos abusivos nalgúns produtos?

-Estamos nunha sociedade de mercado. Entón os prezos son libres, é o mercado o que che coloca no seu sitio. Unha tortilla leva ovos, pataca e cebola e todos entendemos que isto ten un prezo. Agora chega un cociñeiro e inventa unha deconstrucción de tortilla, canto vale? O tempo, a creatividade? Canto vale? Entón eu creo que ten que actuar o mercado. Devandito isto temos que vivir dos nosos clientes, mentres os nosos clientes veñan gozar connosco. É dicir, temos que cobrar o que temos que cobrar para que sexa rendible, para cumprir coa normativa e para poder pagar o que temos que pagar, pero sen manexar nin espantar aos clientes.

-Hai xente que se queixa, pero non reclama, como ve isto?

-Eu creo que as reclamacións hai que facelas, é a única forma de autocorregirnos.

-Está a hostalería preparada para recibir o turismo estranxeiro?

-Cada día máis. Vou facer 25 anos no sector da hostalería e do turismo e cando empecei a ninguén lle preguntabamos se falaba inglés. A ninguén. Hoxe as persoas que traballan en recepción deberían falar inglés todas, como mínimo. Hoxe en todos os servizos de restauración deberiamos ter a alguén que fale inglés como mínimo. Hoxe preguntámoslle a unha persoa se fala inglés e se faino xa é unha razón a maiores para contratalo.