A «axenda» pontevedresa

PONTEVEDRA

Concentración de vecinos de Chapela, en la rotonda de Rande, para pedir la supresión del peaje de la AP-9 en Vigo y Redondela
Concentración de veciños de Chapela, na rotonda de Rande, para pedir a supresión da peaxe da AP-9 en Vigo e Redondela Óscar Vázquez

A rebaixa de peaxes da autoestrada AP-9 consumada esta semana era, xunto co traslado de Ence, dúas demandas do BNG para investir a Pedro Sánchez

01 ago 2021 . Actualizado ás 05:00 h.

O goberno municipal coaligado pontevedrés foi dos primeiros da Galicia local en facerse eco da substancial rebaixa de peaxes da AP-9 que entrou en vigor desde o xoves. Aínda que a contía dos descontos, probablemente satisfará máis a veciños doutras cidades e comarcas de Galicia, pois o impacto para os condutores da área da capital parece menor. Sobre todo, se pensamos no que seguimos pagando por cruzar a ponte de Rande para ir a Vigo. «Tímidos avances», dixo inicialmente Anabel Gulías, a portavoz do Concello ao coñecer a proposta que a nova ministra de Transportes, Raquel Sánchez, expuxo o luns nun acto na Coruña, ao que se invitou, entre outras, á cidade de Pontevedra, representada pola concelleira Eva Villaverde.

Unha presenza que non era un mero acompañamento á ministra, senón unha chiscadela á transcendencia que tivo o BNG e en particular, a cidade de Pontevedra, ao ter incrustado a rebaixa das peaxes entre as condicións que o partido nacionalista fixo asinar ao PSOE para levar a Pedro Sánchez, de novo, á Moncloa.

Maior entusiasmo

Foi ao día seguinte, o martes, e despois de saberse o alcance real da medida aprobada polo Goberno da nación, cando aumentou a intensidade das reaccións. Nin empezara a rolda de prensa posterior ao consello de ministros, cando Abel Caballero, xunto con Carmela Silva, alcaldes e alcaldesas socialistas da área viguesa foron quen, primeiramente, felicitáronse da substancial rebaixa de peaxes da AP-9.

No caso do alcalde de Vigo e a presidenta da Deputación, non podía ser para menos cando viñeron abandeirando a reclamación desde as filas do PSOE galego e a través das institucións que gobernan. E, por suposto, a súa comparecencia conxunta na rotonda de Trasmañó, tamén levaba dúas cargas de profundidade: unha, intentando amortecer que o BNG se apropiase, en exclusiva, de rendibilizar politicamente o asunto; e a segunda, apuntando a Alberto Núñez Feijoo, non só polo que negociara co anterior ministro Ábalos, senón tamén para demandarlle que imitase ao Goberno da nación e rebaixase prezos nas autoestradas de titularidade autonómica. O que por certo si ocorreu aínda que o acordo aprobado o xoves no Consello da Xunta aínda me resulta tan confuso como escaso. Circular pola AG-57 entre Vigo e Baiona será máis barato, pero só para familias numerosas e condutores recorrentes, segundo a medida que será de aplicación cara a mediados de agosto.

Menos emprego

Volvendo aos prezos da AP-9, certamente para os condutores da capital e contorna que a utilizamos con maior frecuencia, o cadro de descontos aprobado, outórganos maiores beneficios nos desprazamentos cara ao Salnés, Santiago, por suposto cara á Coruña e, en menor medida, cara ao Porriño, Tui e Portugal.

Imaxino que Audasa acometerá de inmediato implementar un reforzo das súas instalacións nas estacións de peaxe ante a previsible avalancha que leste mesmo mes de agosto, experimentarase co gancho das rebaixas. Non me quero imaxinar os «tapóns» que se van montar a fin de semana do 14 e 15, un dos días de máis tráfico de todo o ano.

Témome que aumentarán os pórticos para a telepeaxe (Vía T) e que a concesionaria fará outra sangría de persoal amortizando postos de traballo cunha maior automatización. Boto en falta que o Estado lle vaia a dar 2.300 millóns de euros (dos nosos impostos) a Audasa ata o 2048, para que os accionistas non perdan nin un céntimo, e en cambio ninguén do Goberno esixa garantías sobre os empregos.

A cidade do Lérez foi unha das máis belixerantes e persistentes desde hai anos, na reivindicación de reducións de prezos aos usuarios da Autoestrada do Atlántico. E tendo en conta, ademais, que esta demanda de rebaixa das peaxes, era unha das peticións centrais que PSOE e BNG (Adriana Lastra e Néstor Rego) negociaron e asinaron en xaneiro do 2020, para o apoio do único deputado do partido nacionalista á investidura de Pedro Sánchez como presidente do Goberno.

Recordo que entón, cando se desenvolvía aquela negociación, escribín nesta mesma páxina que dentro da «axenda galega» que o Bloque brandía ante o Partido Socialista, había unha importante cota local, unha «axenda pontevedresa», con demandas moi importantes para esta cidade onde o Bloque ten ao seu alcalde máis importante e coñecido.

Influencia de Lores

Pontevedra inflúe moito dentro da organización frontista pois ninguén, nin sequera Ana Pontón, pode presentar os resultados electorais, a traxectoria de veintitantos anos e unha preeminencia política como a que ten Miguel Anxo Fernández Lores, cuxa influencia ninguén discute dentro do Bloque Nacionalista Galego. Por iso, nese catálogo de reivindicacións pontevedresas, as peaxes ocupaban unha liña importante, aínda que a esixencia número uno é o traslado de Ence .

Curiosamente, nestas últimas semanas, sexa por acordos do Consello de Ministros, sexa por fallos xudiciais como o da Audiencia Nacional a propósito da pasteira, parece que os compromisos que asinaron Lastra e Rego vanse cumprindo.