Non só a AP-9 ten valos con ocos

m. gago / s. gonzález PONTEVEDRA, AROUSA / LA VOZ

PONTEVEDRA

SAL

Peches defectuosos na Autovía do Salnés, o tren en Mollavao ou a variante de Marín

18 ene 2020 . Actualizado ás 05:00 h.

Os peches valados da autoestrada AP-9, con múltiples deficiencias no seu extenso e caro percorrido pola provincia, ten numerosos puntos por onde se poden coar animais e persoas, como expuxo La Voz de Galicia esta semana nunha reportaxe específica. Con todo, non só é só a AP-9. Outras estradas e mesmo as vías ferroviarias, teoricamente valadas para impedir o acceso dos viandantes e dos animais á calzada, presentan idénticas carencias. Nalgúns casos de forza maior, como temporais que derruben as estruturas, é impredicible e pouco pódese facer para evitalo. Noutros, la falta de mantemento é máis que evidente e esa circunstancia si que se pode evitar.

A Autovía do Salnés, unha das principais arterias de comunicación entre Sanxenxo, capital turística das Rías Baixas, O Grove e Cambados, por citar varios destinos, sobre todo no seu tramo sen desdobrar, ten bastantes deficiencias. O tema volveu á actualidade coa queixa do tecor da Lanzada, da que se fixo eco Sanxenxo Agrupación Liberal (SAL) hai uns días. No tramo que vai desde o acceso a Sanxenxo ata A Lanzada, o ano pasado producíronse 10 accidentes por invasión da calzada por animais. Nalgúns casos puideron internarse polos viarios de acceso de coches, pero noutros os valos deteriorados dan moita facilidade de entrada.

Na variante de Marín , os cans na calzada son frecuentes e causa de máis dun desgusto para os condutores. O peche, gastado por tramos, está oculto na espesa maleza. Foi precisamente cando se rozou o valado da vía do tren a Marín cando se fixo evidente o que se podía sospeitar sobre a falta de mantemento do seu peche. En Mollavao pódese entrar ao camiño do tren coa facilidade que un peón pode pasear pola rúa dá Oliva ou a Praza dá Ferrería.

Desde a Consellería de Infraestruturas defenden a súa xestión das súas estradas en base a unha revisión da rede autonómica polas incidencias derivadas dos temporais. As carencias dos valados estanse atendendo «de acordo coas prioridades que marque a conservación de estradas en relación coas necesidades globais, que son moitas agora mesmo».