Tras un mes aberta, preocupa a alta velocidade do tráfico na Ronda Leste

Serxio Barral Álvarez
Serxio Barral PONTEVEDRA / LA VOZ

PONTEVEDRA

RAMON LEIRO

Máis de 4.500 vehículos circulan cada día polo novo viario de acceso a Montecelo

16 novs 2019 . Actualizado ás 05:00 h.

O pasado 10 de outubro abríase a tráfico a chamada Ronda Leste, o novo acceso a Montecelo desde O Marco, que comunica a estrada Pino -Bora coa que vai cara a Ponte Caldelas. Un viario de menos dun quilómetro de lonxitude (970 metros), pero que cumpre unha función decisiva na ordenación do tráfico na cidade ao absorber boa parte do tráfico que entre polo sur e diríxese cara a Montecelo.

Tanto é así, que os primeiros datos de capacidade son espectaculares: en pouco máis dun mes que leva aberta, a Ronda acolle xa unha media de 4.541 vehículos diarios en xornada laborable, que baixan á metade en días festivos. A cifra é significativa por canto as expectativas eran acadar unha media de 5.500 vehículos ao día no 2027.

Pero ao mesmo tempo que desde o Concello de Pontevedra valórase moi positivamente o dato de uso diario da nova estrada, hai outra circunstancia que acendeu todas as alarmas no goberno local: a velocidade media á que circulan eses 4.541 vehículos é de 60 quilómetros por hora, exactamente o dobre da limitación que ten o tramo (30 quilómetros hora).

O concelleiro de Mobilidade, Demetrio Gómez (BNG), deu conta onte da preocupación existente e lembrou que o viaria conta con só dous pasos sobreelevados. A ausencia de reductores físicos de velocidade fai que o goberno local, a través da Policía Municipal, vaia a dirixirse á Garda Civil para que se establezan controis de velocidade regulares na zona.

A mellora da mobilidade peonil xa é unha realidade

A Ronda leste abriuse entre protestas veciñais pola ausencia de pasos de peóns no trazado. O alcalde, Miguel Anxo Fernández Lores (BNG), achacouno a un erro e anunciou que se emendaría. En parte xa se fixo, pois se pintou xa un paso na intersección cara a Pedra do Lagarto, e tamén se está executando a ampliación da senda peonil para dar continuidade cara á zona da Parda á existente nunha marxe do viario.

É a Deputación Provincial, que asumiu a construción da Ronda Leste, a que executa esa ampliación da senda peonil en base a un proxecto elaborado polo enxeñeiro municipal.