Peinador, único aeroporto do norte que queda sen rutas ao estranxeiro

Carlos Punzón
carlos punzón VIGO / LA VOZ

PONTEVEDRA

M.MORALEJO

Equipárase a León e San Sebastian a pesar de triplicar en pasaxeiros a ambas as xuntas

08 dic 2019 . Actualizado ás 23:01 h.

O aeroporto de San Sebastián contou o ano pasado con 289.444 pasaxeiros e o de León con tan só 55.946. O de Vigo pechou o último exercicio con 1,12 millóns de usuarios. E a pesar da considerable distancia que separa en tráfico ás tres terminais aéreas, os tres aeroportos ofrecerán nesta tempada de inverno a mesma oferta de voos internacionais regulares: cero.

Ningunha das tres terminais contará con avións de pasaxeiros que cheguen ás súas pistas desde o estranxeiro, pero Peinador é o único dos tres con ligazóns internacionais na tempada estival que agora afronta o longo inverno sen rutas fóra de España.

A que aínda se mantén, o voo a París de Air Nostrum, péchase o domingo 27 despois dun ano aciago coa marcha de Ryanair e o ansiado voo que Vigo leva anos perseguindo a Londres . Só funcionou un mes, como a reedición coa mesma aeroliña con Dublín, movendo en conxunto case 7.000 pasaxeiros en pouco máis de catro semanas. Non haberá nada que botarse ao mapa aéreo internacional ata que se retome en marzo do ano que vén a ruta gala, a única internacional acordada a día de hoxe en Vigo para o ano que vén.

Non hai ningún outro aeroporto do norte de España que tendo contado con rutas a outros países nos sete meses da tempada estival non teña ningunha nos cinco meses seguintes.

A Coruña

Un voo a Londres. O aeroporto herculino conseguiu consolidar o seu voo diario á capital inglesa con Vueling , compaña que ingresa 1,8 millóns do Concello e que ofrece outras oito nacionais máis no inverno. O ano pasado 112.279 pasaxeiros tomaron devandito voo entre Alvedro e Heathrow, o único que ofrece a terminal no verán tras a marcha da TAP e o seu voo a Lisboa, como lle ocorreu tamén a Peinador.

Asturias

Tamén a Inglaterra . Como na Coruña, o aeroporto de Asturias capeará o inverno cunha única ruta internacional e igualmente con Vueling a Londres, aínda que no seu caso a Gatwick e con tres frecuencias semanais. Os voos de Múnic e Venecia, ambos de Volotea , agardan xa á tempada de verán.

Vitoria

Un a Milán Bérgamo. O aeroporto vitoriano, que move só 140.945 pasaxeiros ao ano, contará neste inverno coa ruta de Ryanair a Milán Bérgamo que a aeroliña irlandesa operou en Vigo no verán desde o 2016 e ata o pasado ano. Conta o aeroporto de Foronda con outra ruta da mesma aeroliña para a época estival a Colonia.

Zaragoza

Mantén seis. A capital aragonesa moveu o ano pasado menos da metade de pasaxeiros que Peinador. Pero ese nivel de tráfico non lle impide contar cun amplísimo abano de voos internacionais, un dos máis potentes no seu segmento de España. Iso si, a súa dependencia de Ryanair é moi elevada. Coa empresa de baixo custo contará neste inverno con dous voos semanais a Bruxelas Charleroi; cinco a Londres Stansted; tres a Milán Bérgamo, e tamén ofrecerá dous avións semanais máis desde o próximo día 27 a Lisboa. Pero outra low cost amplía aínda máis o mapa do aeroporto maño. A aeroliña húngara Wizz Air operará dous voos semanais tanto a Bucarest como á cidade romanesa de Cluj. O ano pasado utilizaron ambas as rutas 86.000 persoas desde Zaragoza. E para a tempada de verán do 2020 xa están anunciados voos a Múnic e Venecia con Volotea e a París Beauvais e Marrakech con Ryanair.

Cantabria

Notable oferta. O aeroporto Severiano Ballesteros enmárcase no mesmo rango de tráfico que Peinador, aínda que o ano pasado quedou por baixo no ránking por usuarios. Pero como no caso de Zaragoza, achega unha oferta internacional moi por amais da que conta Vigo. Baseada igualmente en Ryanair, este inverno terá avións a Londres Stansted (5 á semana), Roma (4), Bruxelas (4), Dublín (3), Bolonia (2), Edimburgo (2), Budapest (2), Marrakech (2) e Milán Bérgamo (2). A súa oferta complétase con Wizz Air a Bucarest, compaña que engadirá no verán unha ruta a Katowice, como tamén se sumará Berlín e Venecia e Viena con Volotea.

Santiago

Segundos. Só o aeroporto de Bilbao supera no norte de España a oferta de Lavacolla. O voo de Ryanair que se foi de Vigo alí, completa catro frecuencias a Londres Stansted á semana, aínda que baixará a tres desde mediados de xaneiro. Ryanair voa tamén ata Reyes a Milán Bérgamo (3) e a partir deste mes a Malta (2). Lufthansa mantén os seus dous avións semanais a Frankfurt, como Aer Lingus os seus tres a Dublín. Vueling segue cos tres a París e 2 a Ámsterdam e Roma, como fai Easy Jet cos seus cinco semanais a Xenebra e tres a Basilea e Swiss os seus voos do Nadal a Zúric. A TAP abrirá este ano en Compostela a ruta a Lisboa que eliminou de Vigo, A Coruña e Asturias aducindo escasa rendibilidade.

Bilbao

O rei no norte. Loiu non ten comparación no norte de España, ao sumar este inverno 24 rutas a outros países con mesmo dúas frecuencias diarias a Bruxelas, con Brussels Airlines, ou tres ao día tamén a París con Air France. Ámsterdam, Bristol, Dublín, Düsseldorf, Florencia, Frankfurt, Lisboa, Londres con tres opcións, Malta, Mánchester, Milán, Múnic, Nantes, Nápoles, O Porto, Roma, Stuttgart, Venecia, Viena e Zúric completan unha oferta que no verán crece con seis destinos máis.