«Os colexios terían que dar unha materia sobre actividades náuticas»

Jose Manuel Jamardo Castro
j. m. jamardo RIBEIRA / LA VOZ

PONTEVEDRA

CLAUDIA GÓMEZ

Javier Ruiz de Cortázar afirma que un estudo interno calcula que cada barco en tránsito deixa entre 150 e 200 euros onde atraca

18 ago 2019 . Actualizado ás 05:00 h.

É un apaixonado do mar e da náutica. Javier Ruiz de Cortázar Díaz (Ferrol, 1959) preside a Asociación de Clubs Náuticos de Galicia (Asnauga) desde o 2004, polo que coñece perfectamente o sector e todas as reviravoltas que implican as instalacións deportivas destas entidades, así como os seus problemas e os seus obxectivos.

-Que lle parece o cambio a cargo de Portos de Galicia?

-Aínda é pronto para opinar. A nova responsable, Susana Linguas, aínda acaba de aterrar e non lle deu tempo a facer nada. José Juan Durán fixo bastante pola náutica deportiva e agardo que a nova responsable tamén estea interesada neste colectivo.

-Como eran as relacións co anterior responsable da entidade?

-Relativamente ben. Sempre houbo problemas, pero tiñamos un trato fluído entre ambas as entidades.

-E que espera da nova presidenta?

-Pois a verdade, que siga potenciando e apoiando a náutica deportiva e tamén que se poidan ampliar as demandas do noso colectivo.

-O incremento dos tránsitos nos portos galegos é espectacular. A que se debe este gran momento?

-Traballamos moito en todos os aspectos, tanto nós como a Administración. En España hai 20 portos deportivos coa Q de calidade dos cales 13 están en Galicia e 12 deles pertencen á nosa asociación. Iso quere dicir que o estamos facendo ben. Nos últimos tempos habemos traído xornalistas estranxeiros para dar a coñecer as nosas instalacións. Ademais, a xente de fóra empeza a saber onde está Galicia. Gústanlle as nosas rías, a paisaxe, o clima e a gastronomía, entre outras cousas. Aínda así, temos que seguir avanzando e necesitamos mellorar as nosas instalacións portuarias, aínda que as actuais teñen un nivel moi aceptable de calidade, tanto en infraestruturas como en servizos.

-Que repercusión ten a náutica recreativa nas localidades onde hai portos deportivos?

-Pois a verdade ten bastante. Por desgraza, menos do que queremos, pero aínda así é unha boa fonte de ingresos económica e turísticamente. Cada barco, segundo un estudo que temos, pode deixar entre 150 e 200 euros ao día no lugar que visita. Multiplicado isto polos tránsitos xera unha economía moi importante.

-É elitista o sector da náutica?

-Eu creo que non. Hai moita xente normal e corrente que lle gusta o mar. Ademais hai un amplo mercado de segunda man. Os náuticos abriron as súas portas a todo o mundo e mesmo fan cousas para os concellos. Os colexios terían que dar unha materia sobre actividades náuticas pois hai que lembrar que Galicia ten máis de 1.300 quilómetros de costa e non podemos vivir de costas ao mar. Ademais somos unha potencia en deportes náuticos con grandes especialistas a nivel internacional.

-Estas entidades axudan a crear riqueza?

-Efectivamente. Damos traballo a centenares de persoas, pero tamén facemos unha función absorbente pois aglutinamos a xente procedente do sector da pesca que queda sen traballo. Moitos dos nosos empregados son persoal reconvertido debido á crise da pesca.

-É normal que o propietario dunha embarcación pague o amarre ao seu club e tamén a Portos de Galicia?

-É o que marca a lei. Cada entidade ten que cobrar polos servizos que presta e as taxas hai que abonalas. É normal que se pague polo dominio público que estás a utilizar. Outra cousa é falar de impórtelos que hai que satisfacer.

-Que opinión merécelle que moitas embarcacións de recreo atraquen en dársenas portuarias e non paguen nada?

-Se a normativa establece que hai que pagar, pois todos teremos que acatalo. Se non nos gusta a norma, pois haberá que cambiala. O lóxico é que pague todo o mundo.

-E que Portos permita a barcos da sétima lista atracar en pantaláns de profesionais do mar tendo instalacións náuticas próximas?

-Entendo que non o permite a lei, pois cada un debe estar no sitio que lle corresponde .

-Como ve as cotas que teñen que pagar a Portos?

-Creo que as cotas que pagamos a Portos son elevadas. Sería máis lóxico facer un estudo para adaptalas e modificalas.

-Esas cantidades repercuten despois nas instalacións?

-Nós hai tempo que estamos pedindo ese diñeiro para que repercuta de novo nas instalacións coa finalidade de que se poidan coidar e manter de forma correcta.