O inconcluso plan do Estado para pechar as infraestruturas de Lugo

Suso Varela Pérez
suso varela LUGO / LA VOZ

OURENSE CIDADE

PACO RODRÍGUEZ

Só a autovía Lugo-Santiago estará acabada segundo as datas do PITVI 2012-2024

26 ago 2019 . Actualizado ás 05:00 h.

O Ministerio de Fomento na etapa do Goberno de Rajoy deseñou o Plan de Infraestruturas, Transporte e Vivenda 2012-2024 (PITVI), en base tamén ao plan anterior do Goberno de Zapatero , que á súa vez recollía, no caso de Galicia, as promesas do executivo de Aznar no errado Plan Galicia.

Cando se deseñou o plan tivéronse en conta unha serie de infraestruturas básicas para o desenvolvemento, a pesar de estar inmersos nunha crise económica. A cinco anos de rematar a súa execución xa se pode afirmar que non se cumprirá na súa totalidade na provincia de Lugo e que de novo o futuro executivo terá que deseñar outro plan no que vai ter que contar coas obras que están sen rematar, licitar ou a día de hoxe en en un simple papel.

Poucas actuacións previstas no 2012 estarán rematadas no 2024. Só a autovía entre Lugo e Santiago, prevista a súa finalización para o primeiro semestre do 2022, cumprirá os prazos. Tamén se podería ter mellorada a rede ferroviaria entre Lugo e Ourense para poder acceder ao AVE da Meseta, pero é case imposible que no 2024 estean feitas as variantes necesarias para reducir os tempos.

Do resto de actuacións previstas hai moitas promesas e bastantes quimeras. Entre as primeiras o impulso da A-56 de Lugo a Ourense, cun eterno tramo en obras en Carballedo e algunhas licitacións na circunvalación da cidade das Burgas. Os orzamentos do Estado dos próximos anos definirán e concretarán esta obra, cuxas investimentos talvez irán condicionadas á finalización da A-54. Tamén as contas que presente o novo Goberno (as actuais son da época de Montoro) deixarán claro cando e como se quere executar a vertebración por autovía do norte e do sur da provincia, coa A-74 de Barreiros a San Cibrao e a A-76 de Ponferrada a Ourense.

O demais son promesas que ano tras ano se repiten nos papeis oficiais, como a autovía de Monforte a Chantada, a conexión entre Lugo e Pontevedra a través de Lalín ou o necesario peche da A-8 para unir a A-6 en Guitiriz coa A-54 en Lavacolla, proxecto que ano tras ano recibe 50.000 euros para estudos.

En proxectos

Pola súa banda, en materia ferroviaria poucos avances hanse levado a cabo desde o 2012. A finalización o pasado ano da variante da Pobra de San Xiao e as promesas para mellorar a actual liña entre Lugo e Ourense foron as únicas noticias. Están en fase administrativa, xa sexa en proxecto ou en licitación, diferentes actuacións que farán máis competitivo a viaxe entre ambas as capitais galegas: a eliminación dos pasos a nivel, a electrificación da liña, a renovación da rede, as variantes, o túnel de Oural ou a consolidación de pontes. Adif contestou o Congreso a inicios deste ano que quería ter para o 2021 a mellora ferroviaria, pero algúns cambios non estarán listos nin para esa data nin para o 2024, cando se remata o citado PITVI. As obras das variantes dos Peares, Canabal e Rubián son de envergadura, así como a solución que se adoptará co novo túnel de Oural.

Da reforma ferroviaria de Lugo á Coruña ou a de Cantábrico, só hai palabras. E sobre a mellora da liña de León a Monforte (corredor atlántico) está en debate, pero sen concrecións.