Misión en carreira para protexer ao ciclista

Maite Rodríguez Vázquez
maite rodríguez OURENSE / LA VOZ

OURENSE CIDADE

miguel villar

A Garda Civil de Tráfico de Ourense coordina a seguridade da Volta a Galicia

15 sep 2017 . Actualizado ás 05:00 h.

A décimo sexta Volta a Galicia xa está a rodar e iso é posible grazas á seguridade para os ciclistas que proporciona a Garda Civil de Tráfico. O dispositivo coordínao o tenente ourensán Juan Carlos Nogueiras, quen onte partía con once efectivos de Ourense e Verín cara a Ferreira de Pantón, en Lugo, para reunirse co resto dos motoristas -corenta en total- chegados de toda Galicia, co fin de celebrar a primeira reunión de traballo antes da etapa inaugural, unha contrarreloxo por equipos (son 18) en Monforte de Lemos.

Para que a proba se poida desenvolver con normalidade, a Garda Civil establece unha «cápsula de seguridade» na que cada axente ten distintas funcións. «Os bandeiras amarelas, ante a circulación aberta, son un grupo de motoristas encargados de deter o tráfico que nos atopariamos en fronte. Buscan un lugar habilitado para o embolsamiento de vehículos. Logo veñen os bandeiras vermellas, para o hipotético caso de cubrir algún cruzamento que non estivese pechado. Despois veñen ábreos carreiras, parellas que circulan ao lado que impermeabilizan a cápsula de seguridade», detalla Nogueiras. Tras esta protección dianteira, discorre a carreira cos ciclistas. Por detrás queda unha «reserva» para recoller aos corredores desenganchados. A cápsula de seguridade remata co bandeira verde, co seu paso vólvese a reabrir a circulación ao tráfico.

Aos gardas de tráfico gústalles esta misión, que lles permite saír da súa rutina e participan nunha proba ciclista, pero esíxelles, di o tenente, unha «gran responsabilidade». Os axentes son seleccionados en función do número de quilómetros en moto que percorreron ao ano, o que acredita a súa pericia con este vehículo. Unha destreza que poñen a proba, por exemplo, nas baixadas, nas que os corredores acadan grandes velocidades e os motoristas téñense que desmarcar por diante para non entorpecer a competición e para garantir que non haxa perigos.

O xefe do operativo sabe onde se acha cada compoñente en todo momento para movelos en función das necesidades da carreira. «A descoordinación pode supor vidas humanas», advirte Nogueiras. Desde un mes antes da ruta, un equipo examina o percorrido das etapas (Monforte-Monforte, Lalín-Laín (que pasará por Cea e O Carballiño) e Santiago-Santiago. «Na Volta a Galicia temos a mesma filosofía que na Volta a España, aínda que con menos efectivos», asegura o tenente.