«Imos ser máis nórdicos, o noso mercado vai estar nas casas»

Luis Díaz
luís díaz MONFORTE / LA VOZ

A Arnoia

Bernardo Estévez, viticultor y bodeguero, reclama medidas que ayuden al pequeño productor
Bernardo Estévez, viticultor e adegueiro, reclama medidas que axuden ao pequeno produtor Santi M. Amil

Bernardo Estévez reclama unha campaña para reforzar o apego do consumidor polos viños galegos

29 abr 2020 . Actualizado ás 20:38 h.

Bernardo Estévez, portavoz do sector do viño no Sindicato Labrego Galego (SLG), é viticultor e pequeno adegueiro en Arnoia, dentro da denominación de orixe Ribeiro. A crise sanitaria sitúalle fronte ao futuro incerto que tamén teñen por diante moitos produtores de Ribeira Sacra. Explotacións familiares que vendían os seus viños fundamentalmente en restauración e hostalería, e que pola súa dimensión empresarial dificilmente van atopar un oco nos lineais das grandes superficies. Os viticultores, advirte, «van precisar algo máis que permisos para poder traballar nos viñedos».

O diagnóstico da situación que fai está en sintonía coas inquietudes que exterioriza o sector vitivinícola desde o inicio da alarma sanitaria. Coa comercialización do viño colapsada polo peche da hostalería, o SLG teme unha vendima á que moitas adegas chegarán «cos almacéns cheos de viño sen vender». Se non se toman medidas, ao colleiteiro agárdalle «a caída dos prezos e das compras de uva».

Ata aquí o diagnóstico da problemática que padece o sector. En canto ás receitas para facerlle fronte, Estévez dubida da eficacia de iniciativas como Mercaproximidade no caso dos pequenos adegueiros. O que máis pode axudar a estes produtores, segundo o seu criterio, é «unha potente campaña publicitaria que promova o consumo de viños galegos no propio fogar» por parte da Xunta.

Mercaproximidade é unha canle de comercialización impulsado pola Xunta para contrarrestar os efectos do peche do a hotelería e os mercados para produtos do sector primaria. Á iniciativa adheríronse importantes cadeas comerciais, pero o portavoz desta organización agraria dúbida das posibilidades de competir nos lineais do súper con viños doutras zonas máis competitivas en prezos.

A competencia do súper

«De nada nos servirán as compras que se poidan facer grazas á iniciativa de Mercaproximidade se despois os consumidores non mercan viño nos supermercados e comercios, ou optan, o que é case peor, por denominacións de orixe non galegas como adoita acontecer», sinala.

Polo menos a medio prazo, e debido ás restricións de espazo que se contemplan para a súa gradual reapertura, bares e restaurantes dificilmente darán saída a unha porcentaxe relevante do viño acumulado nas adegas. Por iso é polo que Bernardo Estévez poña o foco nos fogares. «O consumo en hostalería vai baixar. Ten que facelo porque vai haber menos xente por local. Nun ano ou dous vai haber un cambio cara hábitos máis nórdicos, de cenas e celebracións nas casas. Ese comercio é o que ten que absorber os produtos da zona», opina.

A campaña promocional que reclama tería como finalidade conseguir que o maior número posible de consumidores identifíquese cos produtos máis próximos. «Máis que con viños, hai que vincular as persoas con territorios. Se non se crean vínculos fortes entre o produtor e o consumidor, o tecido vitícola non se vai soster polo impacto da crise», advirte.