O Sergas pagará 86.000 euros á familia dun paciente grave que agardou 4 horas no servizo de urxencias de o hospital de Ourense

Marta Vázquez Fernández
M. Vázquez OURENSE / LA VOZ

OURENSE

Santi M. Amil

O maxistrado ve «inxustificable» o atraso na atención do paciente, que morreu tres días despois ao empeorar a súa situación

11 may 2021 . Actualizado ás 09:36 h.

O 3 de xaneiro do 2018 un paciente acudiu ao PAC do Carballiño . A súa tensión alertou aos facultativos, que o derivaron ao servizo de urxencias do CHUO, ao que chegou pouco despois das doce do mediodía. Os médicos que o atenderon observaron que o seu cadro clínico era grave e informaron de que debía ser atendido en menos dunha hora, pero non foi ata as catro da tarde cando recibiu esa atención. Para entón, a súa situación xa se agravou aínda máis. A súa tensión arterial elevouse e provocoulle un dano irreversible nas arterias cerebrais, desatándose unha hemorraxia. Morreu o día de Reis.

Agora, tres anos despois daquilo, a xustiza dá a razón aos familiares da vítima, considerando «inxustificable» o atraso na atención e condenando ao Sergas a indemnizalos con 86.000 euros. O titular do Xulgado Contencioso Administrativo 2 da capital, José Andrés Verdeja, advirte «un flagrante incumprimento da lex artis e dos protocolos establecidos, que requirían unha atención médica nun prazo inferior a 60 minutos», asegurando que «non hai medio algún de proba que permita xustificar o atraso na atención ao paciente».

E é que desde o hospital habíase alegado que aquel 3 de xaneiro fora unha xornada «complexa», un argumento que non ten peso, segundo o xuíz. «Entendo que manexar recursos humanos é difícil, pero o hospital ten máis médicos que os que están no servizo de urxencias», lembra o togado, que critica que mentres ninguén se ocupase de controlar o estado do paciente, e que non se atendesen as peticións dos familiares, que vían como empeoraba. «Descoñezo, e creo que ninguén poderá sabelo con certeza, se o resultado fose o mesmo de prestarse atención médica no prazo marcado, pero o que é incuestionable é que, se se respectaron os protocolos, seguramente se puido dar unha mellor resposta», asegura.