O plan de transporte trae subidas de ata o 50 % no billete de bus

Sindo Martínez, M. Cobas OURENSE

OURENSE

miguel villar

O traxecto entre Xinzo de Limia e a cidade das Burgas sobe de 2,35 a 3,50 euros

08 ene 2020 . Actualizado ás 15:29 h.

Co novo ano ha chegado o novo plan de transporte, que afecta a toda a provincia. E trouxo novidades: algunhas novas rutas, algunha modificación horaria e máis dunha subida de prezos, nalgúns casos de ata un 50 % o que supuxo a queixa dos usuarios.

De 2,35 euros a 3,50 polo mesmo traxecto en cuestión duns días. Con esa sorpresa hanse atopado os usuarios do transporte de autobús entre Xinzo e Ourense, cuxa concesionaria é Monbus. A alza afecta en menor medida a outros percorridos, como entre Ourense e Verín, de 4,55 a 6 euros, (case un 33%). A subida estimada do IPC no pasado ano roldou o 1%, é dicir, 50 veces menos que a alza imposta aos usuarios antelanos. Desde a Xunta explican que o novo plan de transporte recolle tarifas homoxéneas, de tal forma que o custo do percorrido por quilómetro sexa igual en toda Galicia. Ademais, lembran desde a Consellería de Infraestruturas que os viaxeiros teñen á súa disposición un novo bono con 50 viaxes mensuais, que supón un aforro dun 50% sobre o prezo total.

Sen información

O que máis critican os usuarios, ademais da subida, é a falta de información. Unha viaxeira habitual en bus entre Ourense e Xinzo aseguraba ter estado media hora agardando por un autobús que xa saíra, posto que agora vai adiantado. «O día de Reis atopeime con que subiran un 50 % o prezo. Hoxe [por ayer] estiven esperando media hora na rúa Saínza de Ourense a un autobús que pasaba ás 9 e agora sae ás 8.30. Non se nos informou de nada, nin os novos horarios estaban en ningures estes días», relataba enfadada a usuaria do transporte público.

Días atrás, viaxeiros de Sandiás mostraron o seu malestar ante os choferes pola falta de datos sobre cambios, rutas e tarifas.

A alcaldesa de Xinzo, Elvira Lama, urxiu explicacións á Xunta e considerou disparatada a subida. O edil de Economía, Manuel Pérez, avanzou que avaliarán facer unha declaración institucional por isto.

No bar da estación de autobuses comentaban non ter recibido información sobre os novos horarios. Neste establecemento cólganse datos básicos sobre frecuencias, aínda que non se expenden billetes para autocares.

Fontes de Monbus vincularon os cambios ao plan de transporte público da Xunta. Aseguraban que o operativo estaba a ser «moi satisfactorio» á vez que recoñecían «algunhas disfuncións en canto á transmisión de información aos usuarios».

En Barbadás piden asembleas

Tamén subiu o prezo do bus en Barbadás. Agora ir ata Ourense custa 1,50 euros (fronte aos 1,30 que supuña de gasto ata o pasado día 31); o que levantou a crítica de moitos usuarios. Tamén lamentan os cambios desde o BNG, que ademais critica a falta de actuación do goberno local. O edil Serafín Núñez avanzou que presentarán unha moción no próximo pleno pedindo a convocatoria de asembleas veciñais para explicar os cambios en canto a horarios e rutas.

«O único que fixo o goberno foi publicar unha nota nas redes sociais, pero iso non serve, porque moita xente maior do rural así non se entera

», denunciaba Núñez.

O Barco quere bus ás aldeas

No Barco, o alcalde, Alfredo García, tiña onte pola mañá como tarefa pendente ver como quedaran as novas liñas de transporte. O que lle preocupaba é o caso das aldeas sen nenos. «Nos pobos onde hai transporte escolar a situación está resolta, porque os veciños teñen transporte a demanda», explicaba García. Pero quedan sen servizo os que non estean na ruta do bus, polo que desde o Concello pediron á Xunta que, neses casos, tamén funcione o servizo a demanda. «De momento non se como quedou, porque ata mañá [por hoxe] non volve haber clase, polo que non funciona aínda», dicía

En canto ás conexións con Ourense, mantéñense as tres liñas diarias. «Son as que se chamaban os buses das enfermeiras, porque van coas quendas no hospital; e que agora son liñas regulares que seguen igual», resaltaba García.