O Goberno abandona os investimentos en estradas prometidas en Ourense

Miguel Ascón Belver
miguel ascón OURENSE

OURENSE

Santi M. Amil

A provincia ourensá, a que menos diñeiro recibirá de Fomento en Galicia

14 ene 2019 . Actualizado ás 20:30 h.

O alcalde de Ourense, Jesús Vázquez (PP), estivo en Madrid o pasado xoves para reunirse co secretario xeral de Infraestruturas, o socialista José Javier Izquierdo Roncero, e o rexedor ourensán volveu afirmando que este se comprometeu a licitar o tramo Eirasvedras-Quintela da variante norte neste ano 2019. Con todo, iso será imposible porque o proxecto de Orzamentos Xerais do Estado para este exercicio presentado este luns ante o Congreso non recolle nin un só euro para ese proxecto.

Toda a tramitación previa estaba lista para licitar as obras dese novo viario, que ademais é o primeiro tramo da futura autovía a Lugo e que servirá para liberar de tráfico a Nacional 120 e converter o ramal de acceso desde Vigo nun bulevar termal. Con todo, tras a moción de censura, o citado secretario xeral de Infraestruturas dixo nunha comparecencia parlamentaria que todo estaba pendente dunha auditoría de seguridade viaria. Con estes orzamentos, o proxecto queda aparcado ata o 2020. Trátase dun «engano premeditado», segundo o alcalde, que engadiu que «estamos ante uns orzamentos pensados para contentar ao independentismo catalán á conta de sacrificar interésesvos xerais de Ourense».

E é que, en xeral, as novas infraestruturas viarias pendentes de execución na provincia quedan abandonadas ou moi retardadas co proxecto orzamentario presentado polo Goberno de Pedro Sánchez. Con respecto ao resto de tramos da autovía a Lugo (A-56), as cantidades previstas para este ano 2019 son moi pequenas, salvo no caso do que vai entre San Martiño e A Barrela (3,3 millóns de euros).

Non se agardan tampouco grandes avances coa execución da autovía A-76 (Ponferrada-Ourense). O investimento previsto supera escasamente os 800.000 euros en todos os seus tramos xuntos a pesar de que algún deles, especialmente o que vai entre A Veiga de Cascallá e O Barco de Valdeorras (con só 100.000 neste proxecto orzamentario), tiña unha tramitación moi avanzada e podería ser licitado neste 2019.

Así as cousas, o principal investimento previsto en materia de estradas nestes orzamentos é a conexión entre a Nacional 120 e a 536 no Barco, cunha partida de dous millóns de euros. Fomento prevé partidas tamén para rehabilitación do firme en varios viarios, especialmente na A-52 e a N-120, pero a provincia de Ourense é, con diferenza, a que menos recibe en Galicia do Ministerio tradicionalmente máis investidor. Os 4,3 millóns de dotacións regionalizables previstas en territorio ourensán contrastan cos máis de 30 que reciben A Coruña, Lugo e Pontevedra.

En materia da alta velocidade, si avanzan os investimentos previstos aínda que estas se canalizan a través do ADIF (Administrador de Infraestruturas Ferroviarias). Ademais de completar a conexión coa Meseta, prevense 18 millóns de euros para a variante exterior. Con todo, para a conexión AVE entre Ourense e Vigo por Cerdedo aparece unha dotación de tan só medio millón de euros.

Por outra banda, desde o punto de vista cultural, volven figurar os grandes proxectos pendentes na capital ourensá. Así, para a rehabilitación do Museo Arqueolóxico aparecen 500.000 euros (100.000 máis que o ano pasado). As obras contan con licenza e a súa licitación, segundo o Goberno, é inminente. Ademais o Ministerio contará con outros 600.000 euros para completar o traslado da biblioteca e o arquivo provincial ao complexo de San Francisco. Finalmente, aínda que esta obra a financia o Ministerio de Fomento, cabería destacar tamén que a rehabilitación do mosteiro de Melón contará con 804.460 euros este ano.

«Pensaba que era unha errata», di o popular Celso Delgado sobre a variante norte

«Non mo cría. Pensaba que tiña que tratarse dunha errata». Así de sorprendido quedou Celso Delgado, presidente da comisión de Fomento do Congreso e deputado do PP por Ourense, cando viu que nos orzamentos presentados este luns non aparece nin un só euro para a variante norte. Delgado lembra que se trata dunha reivindicación unánime da corporación municipal e cre que en xeral todas as infraestruturas viarias pendentes en Ourense sufrirían un parón con estas contas. Destaca o caso do tramo A Veiga de Cascallá-O Barco de Valdeorras, listo para licitar pero cunha dotación orzamentaria de tan só 100.000 euros. Delgado culpa desta situación a un intento do Goberno de desprazar o investimento a outros territorios, como Cataluña e Valencia.

A única representante do PSOE ourensán no Congreso, Rocío de Froitos, cre pola súa banda que Ourense se verá especialmente beneficiada polas medidas sociais que figuran nos orzamentos, como o incremento nas pensións. Admite, no entanto, unha «rebaixa» en materia de investimentos e «nunha provincia como esta, as infraestruturas son moi necesarias», remacha a socialista.