A maioría de ourensáns cre que se abusa do coche para ir ao colexio

edith filgueira OURENSE

OURENSE

MIGUEL VILLAR

O 64 % dos enquisados por Sondaxe para La Voz de Galicia consideran excesivo o uso do automóbil para levar aos fillos aos centros educativos

16 sep 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

Con setembro chegou a volta ao colexio e tamén a típica estampa nas cidades de atascos ocasionados por vehículos aparcados en segunda fila nas inmediacións dos colexios. En Ourense a problemática repítese todos os días causando importantes alteracións no tráfico. Tanto é así que o Concello da capital anunciou hai escasos días que tomará cartas no asunto cunha campaña na que se informará á cidadanía -incidindo especialmente nas asociacións de pais de colexios púbicos e concertados- de que a Administración xa non seguirá sendo permisiva con este tipo de infraccións que chegan a colapsar o tránsito en horas puntas.

Trátase dun problema especialmente rechamante en colexios como Josefinas, Salesianos, Carmelitas ou Maristas, pero o resto de centros educativos tampouco se salva dos coches aparcados amais das beirarrúas ou en dobre fila, dificultando a circulación de condutores e viandantes.

O barómetro elaborado por Sondaxe para La Voz de Galicia sobre esta problemática mostra que unha ampla maioría dos enquisados considera que os ourensáns abusan do coche para levar aos fillos ao colexio. Un 64 % dos que responderon telefonicamente ás preguntas do estudo realizadas para o xornal apoian esta opción, fronte a un 16,5 % que non creen que o uso do transporte privado para este suposto sexa excesivo e un 19,5 % que afirmou non ter opinión respecto diso ou non coñecer a problemática.

Atendendo aos datos en función do sexo dos preguntados, non se aprecian grandes diferenzas de opinión: o 67, 7 % dos homes creen que se abusa do coche para levar aos nenos ao centro de estudos e, case sete punto por baixo, o 60,7 % das mulleres apoian este mesmo parecer.

Diferenzas entre municipios

Estas infraccións na circulación non afectan a todos os municipios nin zonas por igual, co que a opinión respecto diso do asunto oscila dependendo do número de habitantes e do tamaño do municipio. Segundo o concello no que residen, os participantes no barómetro decántanse máis por unha opción ou outra, pero en todos os casos a porcentaxe que considera excesivo o uso do automóbil para este mester supera o 50 %.

Naquelas urbes que teñen entre 10.000 e 20.000 habitantes, o 70,7 % das respostas foron afirmativas á pregunta formulada por Sondaxe: «Cre que en Ourense se abusa do coche para levar aos fillos ao colexio?». Trátase da porcentaxe máis alta que secunda esta opinión. Na capital o 59,9 % responderon afirmativamente á cuestión exposta e tan só o 15,7 % consideraron que non se abusa do transporte privado. Tamén chama a atención que nos concellos con menos de 5.000 habitantes o 63,2 % opina que se abusa do automóbil.

Segundo as idades

Doutra banda, son aqueles ourensáns que están en idade de ter fillos escolarizados os que máis críticos se mostran coa situación que se dá ás horas de entrada e saída dos colexios. Entre os enquisados de 30 a 44 anos preto do 75 % (concretamente o 74,4 %) manteñen que na provincia se abusa do coche para levar ou recoller aos menores. A porcentaxe aumenta aínda máis nas respostas que deron aqueles entre os 45 e os 64 anos: o 76,2 % cree abúsase do vehículo privado para esta tarefa.

Na capital prevese reducir a velocidade máxima de circulación a 30 quilómetros por hora

A campaña informativa sobre a sanción que pode traer aparcar mal o coche na contorna dos colexios en horario de entrada e saída non será a única do programa Móvete por Ourense, posto en marcha polo Concello. Tamén se planea reducir a velocidade máxima na cidade a trinta quilómetros por hora nun futuro próximo.

Ademais, o goberno local adiantou que ten previsto levar a cabo campañas de sensibilización para concienciar á cidadanía. Todas as medidas se aprobaron despois de contar coa participación de 10.000 persoas na comisión técnica creada para analizar as demandas dos cidadáns sobre o tráfico.

A distancia entre o centro escolar e o fogar, principal motivo para os pais

Outra das cuestións expostas por Sondaxe aos participantes do barómetro é se levan aos seus fillos en coche -no caso de telos- e cal é a razón pola que empregan este medio de transporte en lugar doutros como ir a pé ou o autobús. O resultado foi que o 15,3 % dos enquisados contestaron que si utilizan o automóbil particular a diario.

Entre os motivos que aduciron atópase a distancia da vivenda familiar con respecto ao centro escolar, apoiada pola maioría co 36,9 %. A comodidade, sen máis, de ir no coche propio foi a opción escollida polo 23 % dos que responderon afirmativamente; mentres que a ausencia de transporte púbico ou escolar que ofreza este servizo foi a opción que escolleron o 16 % dos que afirmaron levar aos seus fillos en coche ao colexio. A coincidencia de horarios foi a resposta coa que se identificou o 12,5 % dos enquisados e por motivos de seguridade o 9,7 %.

De entre os que si levan aos seus fillos en coche predominan os pais que están na franxa de idade de entre os 30 e os 44 anos: son o 25,2 % dos que optan por este medio de transporte. E no extremo oposto están os avós e aquelas persoas que se fan cargo dun menor con 65 anos ou máis: o 93,1 % responderon que non usan un vehículo privado.

Atendendo ao lugar de residencia e o número de habitantes, as diferenzas non son especialmente rechamantes. Aqueles que contestaron que si empregan o coche oscilan entre o 12 % e o 17,6 % (este último dato corresponde á capital). Segundo as respostas dos participantes na sondaxe, son moitos máis aqueles que manteñen non empregar o coche para deixar ou recoller aos seus fillos no centro de estudos (oscila entre o 85,5 % dos núcleos con menos de 5.000 habitantes ao 82,4 % da cidade).

O feito de que sexa a nai ou o pai o que leva aos fillos ao centro educativo non supón tampouco grandes variacións nos resultados obtidos por Sondaxe. Un 85,9 % dos homes enquisados afirmaron que non usan o coche e o 83,7 % das mulleres apoiaron esta posición fronte ao 16,3 % que se decantaron polo automóbil.