Unidos na defensa da automoción galega

Francisco Conde VICEPRESIDENTE SEGUNDO E CONSELLEIRO DE ECONOMÍA, EMPRESA E INNOVACIÓN DÁ XUNTA DE GALICIA

OPINIÓN

M.MORALEJO

01 oct 2021 . Actualizado ás 05:00 h.

En 2014, a fábrica de PSA (agora Stellantis) en Vigo logrou facerse coa produción da súa actual serie de vehículos comerciais lixeiros; o bautizado como proxecto K9, composto por modelos como o Citroën Berlingo e a Peugeot Partner, aos que logo se uniron o Opel Combo e o Toyota Proace City. Un éxito que naceu da nosa capacidade para demostrar que Galicia podía e sabía competir desde a innovación e o saber facer das súas empresas e profesionais.

Este logro -apoiado sen fisuras pola Xunta de Galicia- permitiu entón garantir un futuro prometedor para a nosa industria da automoción durante a seguinte década. O punto de inflexión que explica por que Balaídos puido por primeira vez en 2020 facturar por riba dos 10.000 millóns de euros, ou que o emprego directo rozase os 25.000 traballadores.

É certo que a crise dos microchips e unha equivocada política enerxética do Goberno -coa súa teima aos vehículos diésel e a súa negativa a que Vigo conte coa subestación eléctrica que precisa para evitar os cortes de luz que alteran a cadea de produción- están a xerar inestabilidade neste sector estratéxico da nosa economía.

Ninguén dubida de que estamos nunha era de cambios; da necesidade de afrontar unha transición ecolóxica e dixital. As dúbidas aparecen cando non temos un plan; cando vemos un goberno que fai que as empresas se cuestionen realizar novos investimentos nas súas fábricas e desincentiva a compra de vehículos por parte dos consumidores.

Desgraciadamente, na automoción galega vivimos ultimamente experiencias que nos advirten de cales son as consecuencias cando falta planificación. É o caso da fábrica de baterías do vehículo eléctrico. No seu momento, o Goberno non estivo á altura: incapaz de anticiparse, de escoitar ao sector e de sentar as bases para traer este proxecto, España deixou de ver aos seus competidores polo retrovisor e perdeu esta carreira tras ser adiantada por Alemaña, Francia e Italia.

Agora, España -e polo tanto Galicia- ten ante si unha nova oportunidade en forma de fondos europeos, aínda que o Goberno está a acometer de momento as mesmas equivocacións.

O Executivo central anunciou a posta en marcha dun proxecto estratéxico para a recuperación e transformación económica (Perte) vinculado ao desenvolvemento do vehículo eléctrico e conectado. O sentido común di que, por experiencia e capacidades instaladas, o tecido industrial galego ten que xogar un papel protagonista. Pero de novo o Goberno é incapaz de escoitar ás nosas empresas, as que mellor saben o que realmente necesitan para garantir a súa viabilidade durante os próximos dez anos.

A Xunta de Galicia leva meses traballando con Stellantis Vigo, a industria auxiliar de compoñentes e o centro tecnolóxico CTAG para que o proxecto AutoAncora forme parte do reparto final que faga o Goberno dos fondos europeos. Ata agora a resposta foi un longo e profundo silencio. Nin un indicio que faga presaxiar a presenza no Perte do proxecto deseñado polas empresas galegas da automoción.

AutoAncora non só é crucial polo investimento público-privado previsto (ao redor de 1.200 millóns de euros). É transcendental porque suporía apostar pola automoción do futuro en Galicia, polo vehículo eléctrico, autónomo e conectado. Sempre desde a sustentabilidade, a dixitalización e as novas tecnoloxías.

O tecido empresarial sabe que, sen a posta en marcha de AutoAncora, Stellantis Vigo perderá unha oportunidade de futuro. Estamos a tempo de corrixir esta situación. Só precisamos que o Goberno conceda a todas as comunidades as mesmas oportunidades. Se Galicia pode competir en igualdade de condicións, AutoAncora formará parte do Perte.

Por iso, a Xunta mantén a súa man tendida. Unidos, a automoción galega é imparable e terá o futuro que se merece e que todos en Galicia agardamos.