COVID-19: como evitar que se sobrecargue Internet

Ricardo Areias ASINA INVITADA

OPINIÓN

Tibor Illyes | efe

20 mares 2020 . Actualizado ás 05:00 h.

Neste momento de crise sanitaria global, as persoas vémonos obrigadas ao confinamento nos nosos fogares como medida necesaria para frear a expansión do COVID-19. Unha das principais consecuencias que ten está situación é o incremento exponencial do tráfico das redes de telecomunicacións. Segundo o documento asinado polos principais operadores, o tráfico a través das redes IP experimentou incrementos próximos ao 40 % mentres que o uso do móbil aumentou ao redor dun 50 % na voz e un 25 % nos datos.

Con este panorama, a sobrecarga da rede é inevitable debido á filosofía dos axentes (ISP) e do mercado de telecomunicacións. Nun primeiro momento, as operadoras non deberían ter problemas de sobrecargas. Con todo, a realidade é que todas elas constrúen a súa rede en base a aspectos como o grao de simultaneidade ou sobre subscrición e, con este confinamento, veranse obrigadas a reformular esta situación se queren evitar que esta sobrecarga se traduza en problemas maiores.

Para entendelo, hai que explicar que a forma na que funciona a rede é parecida á do transporte público ou as estradas. A consecuencia dun maior número de usuarios conectados de forma simultánea é unha redución de velocidade na rede (menor ancho de banda), maior latencia (a información tarda un pouco máis en circular) e, posiblemente, problemas para realizar a primeira conexión. Isto tradúcese en que o usuario podería notar como tarda máis en saír un correo, o capítulo da súa serie favorita córtase nalgunha ocasión ou as chamadas telefónicas non sempre se establecen nun primeiro intento.

Hoxe máis que nunca, os usuarios necesitamos estabilidade e dispoñibilidade de rede para poder navegar cando queiramos e que esta conexión se manteña sen cortes. No ámbito profesional, o teletrabajo esixe estabilidade e cobertura de rede. As operadoras deben garantir un caudal mínimo de datos para o correcto funcionamento das chamadas por IP, videoconferencias e o acceso a webs e correos. Polo xeral un traballador non necesitará un ancho de banda alto, pero si ter a rede dispoñible, cunha cobertura decente e, o máis importante, cunha velocidade/ancho de banda constante. Se o usuario dispón de estabilidade, a rede VPN (Rede Privada Virtual) manterase sen cortes, podendo así acceder aos recursos da empresa con normalidade.

A diferenza do teletrabajo, os usuarios si necesitan dispor dun ancho de banda alto para dar resposta ao elevado número de dispositivos conectados, boa cobertura Wifi en calquera parte da casa e reducida latencia, importante para os amantes dos videoxogos.

Conseguir unha mellor conexión depende das operadoras e das infraestruturas dispoñibles na zona na que se resida, pero tamén da calidade do rúter instalado pola operadora que, aínda que melloraron as súas prestacións nos últimos anos, aínda non permiten ao usuario elixir o modelo que mellor se adapte ás súas necesidades. Con todo, non podemos esquecer que tamén depende de nós como usuarios. Na nosa man está realizar un uso racional e responsable da rede priorizando as actividades primordiais como o teletrabajo e desprazando as de lecer ás horas de menor tráfico.