Turbulencias en altura

David V. Fernández Bermúdez ASINA INVITADA

OPINIÓN

maria pedreda

23 ago 2019 . Actualizado ás 12:14 h.

En ocasións, cando escoitamos falar aos pasaxeiros das súas experiencias a bordo dos avións comerciais, non adoita faltar a referencia á -por todos coñecida- turbulencia. A eles, ás veces, gústalles denominalas como «fochancas aéreas» ou «bolsas de aire»… o certo é que cando lemos ou vemos nos medios que os ocupantes dun avión chegaron a sufrir feridas debido á tan «temida» experiencia, podemos chegar a alarmarnos moito, mesmo máis do necesario.

 A turbulencia non é outra cousa, que un movemento «desordenado» do aire. Se a masa de aire atopámola de forma «laminar», o voo é pracenteiro e tranquilo; cando o aire se «axita» -en explicación coloquial-, o avión móvese acorde ao comportamento da citada masa. Non esquezamos que o aeroplano susténtase no aire, se este se move a aeronave fará o propio. Os movementos do avión dentro de aire turbulento poden chegar a converterse en serias sacudidas en función da intensidade. Isto pode chegar a causar lesións nos pasaxeiros cando non están a facer uso dos cintos de seguridade. Como é posible que unha turbulencia poida provocar danos persoais e que a tripulación non avise? Pois ben, todos deberiamos ter moi claro que a tripulación nos di que aínda que o sinal de cintos atópese apagada, debemos seguir facendo uso dos mesmos, precisamente para evitar sufrir este tipo de experiencias.

En ocasións, os pilotos durante o voo, acenden o sinal de cintos debido a que a nave vai penetrar en aire turbulento, Por que unhas veces avisan e outras non? A resposta é moi sinxela: as turbulencias poden ser mecánicas, térmicas, en aire claro… dependendo de onde e como se xeren. Se, por exemplo, atópanse no interior dunha nube, o radar meteorolóxico do avión detéctaa e os pilotos avísannos; pero se están en aire claro, o radar non a detecta e atopámosnolas/atopámonolas sen máis, por iso, unha vez máis, é necesario suxerir que, cando voen, non se quiten o cinto de seguridade salvo que sexa estritamente necesario e o sinal estea apagada.

A seguridade na aviación comercial é prioridade para todos os operadores e autoridades. Por iso voar é a forma máis segura de viaxar, pero como xa é sabido, para que iso ocorra todos debemos colaborar, polo que rogamos que se abrochen os cintos e gocen dunha das experiencias máis apaixonantes, polo menos para a miña.