A rebelión do taxi

Fernando Ónega
Fernando Ónega DESDE A CORTE

OPINIÓN

Eduardo Parra - Europa Press

24 ene 2019 . Actualizado ás 07:40 h.

O taxi é unha arma de caos masivo se se utiliza como tal. Os taxistas unidos e sublevar teñen o fabuloso poder de paralizar unha cidade, de boicotear Fitur, de deixar sen servizo a miles de cidadáns e, se contan con apoio exterior, de pechar unha fronteira. Todo iso o vimos estes días, co engadido de brotes de violencia, desgraciadamente habituais neste tipo de conflitos. É a ira do taxista, que eu non xustifico, pero comprendo porque está en xogo o seu traballo e, en consecuencia, o pan dos seus fillos.

O que sorprende da súa folga ou peche patronal en Madrid e Barcelona é que se fixo sen servizos mínimos. Non se viu ningún exercicio de autoridade máis que onte para deixar libre unha entrada ao recinto onde se celebra Fitur. Os cortes de tráfico fixéronse sen que conste unha intervención policial para auxiliar aos demais condutores. E chegouse ao novo conflito sen que as autoridades rexionais ou locais soubesen previlo ou non tivesen máis información que a publicada nos medios informativos. O caos estaba asegurado.

Nesta nova contenda ha fallado todo. Fallou o cumprimento da norma que prevía unha licenza por cada trinta de taxis. Os xuíces dedicáronse a dar licenzas a quen as pedía por puritanismo legal, co cal nos atopamos de golpe cunha explosión de éxito de Uber e Cabify que ameazou a supervivencia do sector tradicional. Como complemento, o Goberno da nación se desentendió do asunto, pasoullo ás autonomías, co cal pode haber 17 regulacións distintas, e agora hai intentos de pasar o marrón aos municipios. Outro ingrediente para o caos, mentres os taxistas berran nas súas concentracións un «guerra, guerra, guerra» que estremece.

En busca de solucións hai que ser realistas: a revolución tecnolóxica chegou ao mundo do taxi e á competencia domínalla gañándolle, non tapando rúas. Os novos operadores, odiosos por ser multinacionais que aspiran ao monopolio, souberon captar as deficiencias do taxi e atacan por ese lado. Os seus condutores non son profesionais e nótaselles, pero coidan máis o seu aspecto. E con todo iso seducen ao persoal. As asociacións de taxistas debesen pensar varias cousas: aplicar as mesmas técnicas se non queren quedar fose do mercado; analizar por que os mozos prefiren Uber ou Cabify, e calcular canta popularidade perden nestes conflitos, que creo que é moito polo dano que producen. E o Goberno, que non bote balóns fóra, que non renuncie ás súas competencias e use os medios físicos e legais que ten. Cando se intenta pechar unha fronteira ou boicotear unha feira como Fitur, é un problema de Estado, non rexional nin municipal.