Renault Captur, guerra no segmento dos SUV compactos

MOTOR ON

Javier Armesto / Jorge García

O novo modelo é 11 centímetros máis longo e conta cun interior totalmente actualizado. A versión de gasolina de 155 cabalos é rápida e ten un consumo axustado

19 ene 2020 . Actualizado ás 05:00 h.

O Renault Captur converteuse nun dos alicerces da marca francesa, ao unir o tirón das carrocerías SUV cun tamaño compacto pero que deixa bastante espazo para os ocupantes. A segunda xeración ha chegado esta mesma semana aos concesionarios e en Como unha seda fomos dos primeiros en probala: a liña exterior actualizouse, o interior é moito máis atractivo e segue tendo detalles que o fan moi versátil, como a guantera ou os asentos traseiros sobre raíles.

O novo Captur mide 4,23 metros, once máis que antes, e mantén ese aspecto de gota de auga que fai que teña unhas formas moi fluídas. A grella intégrase agora mellor cos grupos ópticos, que son de led -tanto diante como detrás- en toda a gama. O capó ten unhas nervaduras máis marcadas que antes e a liña inferior dos portelos ensánchase formando un listón cromado á altura do terceiro alicerce. Outro detalle elegante é o aplique aerodinámico que hai entre os retrovisores e os pasos de roda dianteiros. Combinando a cor da carrocería co do teito e o dos spoiler pódense crear ata 90 versións diferentes.

JORGE GARCÍA

O interior experimentou unha evolución espectacular. O cadro de mandos está presidido por unha pantalla tipo tablet colocada en vertical, de manexo moi cómodo e intuitivo. Ten 9,3 polgadas e permite ter tres aplicacións ao mesmo tempo ou ver a imaxe dos mapas moito máis grande que nos navegadores con formato panorámico.

O volante, achatado lixeiramente por arriba e por abaixo, deixa visualizar perfectamente o cadro de instrumentos, cun panel dixital de 7 polgadas no medio que mostra diferentes vistas segundo o modo de condución seleccionado. Opcionalmente hai un display de 10 polgadas que ocupa todo o espazo. A consola central, disposta en dúas alturas -Renault denomínaa «consola flotante»-, ten senllas bandexas para deixar obxectos (unha delas pode montar unha superficie de carga inalámbrica) e a panca de cambio das versións automáticas é de estilo avión, pequena e manexable.

JORGE GARCÍA

Os acabados son os que se agardan dun fabricante europeo: bo axuste das pezas (unicamente distinguimos unha pequena folgura no revestimento do montante dianteiro esquerdo), zonas acolchadas na parte superior do cadro de mandos, os reposabrazos e o interior das portas, e moitas molduras cromadas que lle dan un aspecto distintivo. Mantense a enorme guantera estilo caixón e a fila de asentos traseiros deslizante. Na súa posición normal deixa espazo suficiente para que unha persoa de 1,80 metros de altura non toque cos seus xeonllos nas butacas dianteiras. Se a corremos cara adiante, a capacidade do maleteiro amplíase de 377 a 455 litros. O piso de carga ten unha bandexa que se pode colocar en dúas alturas, e debaixo atopamos unha roda de reposto tipo de galleta, que é opcional.

O motor máis potente

Conducimos o Captur co motor máis potente, un gasolina de 1.300 centímetros cúbicos e catro cilindros que rende 155 cabalos. O coche acelera de 0 a 100 en 8,6 segundos, así que é bastante rápido e isto nótase especialmente cando imos no modo Sport. Hai outros dous modos, uno Eco e outro que se chama Mysense e que permite modificar a forza da transmisión, a dureza da dirección e o estilo de visualización do cadro de instrumentos. Os tres modos tamén permiten elixir distintas cores da iluminación interior, o nivel de brillo e mesmo activala ou apagala por zonas, aínda que é bastante suave e elegante.

O comportamento dinámico do coche é correcto, con boa tracción e un apoio óptimo á entrada da curva que nos fai encarala con seguridade. Non pode evitar certa inclinación e iso débese a que é un SUV e a que o baixo peso, menos de 1.350 quilos, fai que non vaia máis aplomado. A cambio, esa lixeireza contribúe á axilidade do vehículo e consegue un consumo medio de 6,2 litros aos cen, unha cifra baixa para un motor de gasolina. A altura libre ao chan é de 17 centímetros, suficiente para circular sobre zonas de campo irregulares, aínda que con coidado e a baixa velocidade. A suspensión filtra ben sen ser especialmente branda e a insonorización é elevada.

JORGE GARCÍA

Condución autónoma de nivel 2

A nosa unidade de proba, cedida por Renault Caeiro, era a tope de gama Zen+. Inclúe carrocería bitono, lamias de 18 polgadas, barras no teito, lúas traseiras sobretintadas, cartón de acceso mans libres, arranque por botón, volante calefactable e retrovisor interior sen marco. Como extras levaba o pack Full Aparcadoiro (519 euros), que inclúe aparcadoiro asistido e cámara de 360 graos.

No equipamento de seguridade sobresae o asistente á condución autónoma de nivel dous, que coordina o control de velocidade de cruceiro adaptativo e o sistema activo de mantemento de carril. Ademais leva freada de urxencia, recoñecemento de sinais, cambio automático de luces curtas/longas, detector de ángulo morto e navegador con alerta por exceso de velocidade.

JORGE GARCÍA

Versións GLP e híbrida enchufable

O novo Renaut Captur está dispoñible desde os 16.600 euros da súa versión de gasolina de 100 cabalos con acabado Life, e ata os 25.500 do modelo que probamos. Hai outro gasolina de 130 cabalos e dous diésel de 95 e 115. O gasolina de 155 cabalos é un segundo máis rápido que o de 130 e este último é á súa vez un segundo máis rápido na súa versión automática que coa caixa manual. O consumo en ambas as motorizacións é o mesmo e ao redor dun litro e medio máis que os diésel. Este ano chegarán ademais un versión que funciona con gas licuado de petróleo (GLP) e outra híbrida enchufable.

JORGE GARCÍA