O garaxe onde se esconden os tesouros que explican a historia de Audi

juan lojo REDACCIÓN / LA VOZ

SOCIEDADE

CAPOTILLO

Hai garaxes nos que se aparcan coches, pero no de Carlos Piay tamén se esconden tesouros. Este apaixonado polos automóbiles clásicos e en especial polos Audi, mostra con orgullo as súas dúas xoias: un DKW Auto Union F8 de 1939 e un modelo 80 de 1974.

14 novs 2019 . Actualizado ás 05:00 h.

Se hai unha empresa pioneira en traballar coas sinerxías que hoxe en día caracterizan á maior parte dos fabricantes de automóbiles, esa é Audi. De feito, a marca alemá, que chegou á actualidade formando parte dun grupo do que tamén particpa Seat, VW e Skoda, xurdiu nos anos trinta do traballo conxunto de catro asinas: nos primeiros coches de Autounion a tracción dianteira púñaa DKW, os motores eran de Wanderer e as carrocerías servíaas Horch, o selo que se identificaba co luxo dentro da gama. O DKW Auto Union F8 de 1939 de Carlos Piay é un libro aberto sobre os inicios da empresa dos catro aros.

Este pontevedrés apaixonado polos Audi, tanto clásicos como modernos (o seu coche de rúa tamén é da marca, non podía ser doutro xeito) mostra con orgullo o seu F8 con carrocería de madeira, motor de dous cilindros de 17 cabalos e un sistema de arranque, denominado Dynastar, que foi unha punta de lanza tecnolóxica na súa época. Carlos comprou esta xoia fai cinco anos en Murcia e tróuxollo «posto», como el mesmo di, ata Galicia. «Vira este modelo en fotos e encantábame», explica.

Tivo que cambiarlle o motor completo, que atopou, idéntido ao que tiña, en Portugal. Era dunha furgoneta DKW F90 do mesmo tempo que o seu automóbil, o que dá unha idea de ata que punto compartíanse as pezas dentro de Auto Union. E ademais meteuse nas alforxas outro de reposto que atopou revolvendo naquel taller. Substituíu algunhas pezas metálicas por outras en inox e fíxolle os arranxos de chapa, aínda que gran parte da carrocería do coche é de madeira e esa superficie non a tocou. Si tivo que facer algunhas modificacións «que -lamenta- doéronme moito, porque na ITV me obrigaron a pórlle intermitentes e cintos de seguridade que non levaba o modelo orixinal».

Pero no garaxe de Carlos encérrase outro capítulo da historia de Audi que nos leva aos anos setenta, cando moitos emigrantes galegos viñan de vacacións a Galicia con aqueles coches alemáns que aquí só eran un soño, posto que os aranceis que se aplicaban sobre os modelos de importación puñan os prezos en límites prohibitivos para a maioría da xente. Anos despois, coa entrada de España na UE, a marca daría outro paso adiante e pasaría a converterse no logo dos coches altos de gama do grupo ao que pertence actualmente. O Audi 80 do 74 da súa colección foi un deses automóbiles, que acabou recalando en Ourense cando o seu propietario regresou xa xubilado. «De feito -apunta Carlos-, na documentación aparecen todas as matrículas provisionais que lle puñan ao coche cando o seu dono viña a Galicia». Trátase dun sedán de catro portas, primeira serie, con motor de gasolina de 1.500 centímetros cúbicos. Carlos fíxolle unha restauración mecánica e o coche soa como cando cruzaba toda Francia e España para traer ao seu anterior propietario a Galicia. Carlos faille ojitos ao coche: «Encántame a súa estética dos setenta e a súa sinxeleza en deseño e equipamento».

Hoxe e mañá, novos cupóns e números para optar ao segundo A1

O venres pasado, Joaquín Biscaíño, un fiel lector de Santiago, foi premiado co primeiro dos A1 desta promoción. La Voz de Galicia publicará hoxe xoves e mañá venres os seguintes cupóns e os números para que os lectores poidan continuar co xogo. Agora teñen a posibilidade de gañar o segundo dos tres Audi A1 ou a un premio final de 10.000 euros que se sortearán entre aqueles cartóns non premiados que leven pegados todos os seus cupóns.

Máis información en tuproximocoche.com.