Os particulares tiran do mercado do automóbil en Galicia: 110 compras ao día

Rubén Santamarta Vicente
rubén santamarta REDACCIÓN / LA VOZ

ECONOMÍA

Concesionario en el polígono de Barreiros
Concesionario no polígono de Barreiros Agostiño Iglesias

Nos concesionarios quedan, antes da nova norma, uns 5.000 coches matriculados que se ofrecerán con rebaixas

04 sep 2018 . Actualizado ás 07:47 h.

O mellor mes de agosto nos concesionarios galegos pechouse cun incremento de vendas de case o 40 %. Fíxoo liderado polas compras dos particulares, case 3.500 nun mes tradicionalmente plano, só animado polas operacións de empresas ou as automatriculaciones das marcas. Esas cifras supoñen que cada día en Galicia se venderon 110 coches a particulares, algo inédito no mercado para un mes de agosto. Se se suman as adquisicións de sociedades, a cifra total de operacións roza as 4.700.

O fortísimo tirón de agosto fixo que as vendas de coches en Galicia aumenten desde xaneiro un 15,8 %, e supérense xa os 32.000 vehículos. Á fronte, cinco modelos, por esta orde: Nissan Qashqai, Renault Megane, Seat León, Renault Clio e Renault Captur. Con incrementos de ata o 80 % no primeiro dos casos, segundo datos da rede galega. E cunha tendencia clara en motorizacións: o 56 % corresponden a coches de gasolina, fronte a un gasoil en franca retirada que captou apenas un terzo do mercado, cando supón o 75 % do gasto en carburante nas gasolineiras galegas.

Detrás deses números están os fortes descontos que fixeron os concesionarios para dar saída aos coches antes da entrada en vigor, o pasado sábado, da nova norma de emisións. Trátase dunha homologación a nivel europeo que fará que unha boa parte dos coches que agora se vendan teñan que pagar algún dos tramos do imposto de matriculación ao superar as emisións; coches que coa norma anterior estaban exentos, e que son os que agora se venderon anticipadamente. O Goberno, en todo caso, aprobou o venres unha moratoria para mitigar o impacto fiscal, que non se notará ao completo ata dentro de dous anos.

O groso das vendas produciuse entre os días 27 e 28 de agosto, principalmente porque o Goberno pediu datos aos concesionarios sobre o remanente que ía quedar antes da entrada en vigor do novo sistema de emisións. Só permitía manter un 10 % de coches co sistema antigo sobre o total de coches vendidos no 2017. E os concesionarios apresuráronse a automatricular os seus autos antes desas datas para chegar a esa porcentaxe, segundo fontes da rede comercial galega. Á vez, mantivo grandes ofertas, con rebaixas de entre o 30 e o 40 %, para coches a estrear. O resultado é que, grazas a eses descontos, os clientes tiraron da compra de turismos novos (non dos que se matricularon previamente). Ao final quedou un estocaje de vehículos quilómetro cero, xa con placa, aos que hai que dar saída, aínda que sen un prazo determinado. Para ese 10 % sen matricular, e aínda vinculado á normativa anterior de emisións, hai de prazo dous anos.

É neses quilómetro cero onde se agarda a seguinte gran campaña de setembro e outubro. «Serán dous bos meses para os clientes, porque hai abundante oferta, e vai haber prezos interesantes», confirman desde a rede galega. «Creouse unha bolsa de quilómetros cero inédita nos concesionarios», segundo Raúl Morales , de Faconauto. Calcúlase que quedaron ao redor de 5.000 vehículos en Galicia perfectamente válidos, legais, coa única pega de que o cliente non lles pode facer cambios.

Descoordinación no Goberno sobre o imposto ao diésel

J. M. C.

De «o diésel ten os días contados» co que a ministra de Transición Ecolóxica, Teresa Ribeira, estreou a súa actividade pública nese departamento en xuño pasouse á confirmación de que o Goberno aprobará un imposto adicional polo uso dese combustible, tal e como confirmou onte o presidente do Executivo, Pedro Sánchez. Con todo, a medida aínda non está tan definida para a titular de Industria, Reyes Maroto, quen, pouco despois de que falase Sánchez, cualificou esta posibilidade como un «globo sonda». Isto é, unha formulación para testar como respira a sociedade e só despois actuar.

Na súa particular aclaración ás declaracións do presidente, Reyes Maroto apuntou que o Goberno «nin sequera anunciouno aínda». «Imos agardar», indicou, cando todo o Executivo, incluída Facenda, xa conta con aplicar a subida ao gasóleo para que os seus prezos nas estacións de servizo equipárense aos das gasolinas. «Traballamos co sector de forma moi coordinada, pensando na industria e nos consumidores», afirmou a ministra do ramo industrial.

Nos intereses do sector automobilístico atópase unha das claves para entender as consecuencias desta medida. Desde a patronal de fabricantes Anfac, sinalaron de forma insistente a «posición moi relevante que ten España como produtor de vehículos diésel e os seus motores». A industria emprega a 40.000 traballadores e conta con 17 grandes fábricas (unha delas, en Vigo, a de PSA) das que saen ao ano 1,2 millóns de vehículos diésel. Por iso, alertou a Maroto de «as graves consecuencias e implicacións» dese imposto.

Con todo, o Goberno está decidido a incrementar a imposición fiscal sobre este tipo de combustible. A xuízo do presidente, Pedro Sánchez, o gasoil é «altamente contaminante». Ademais, fano porque o Executivo é «ecoloxista» e «comprometido coa transición ecolóxica». Non é a primeira vez que xorden versións contraditorias. A principios de xullo, a titular de Transición Ecolóxica mostrouse claramente favorable a esta nova fiscalidade, pero desautorizouno a propia Maroto.