Marca mundial do Bugatti Chiron

Javier Armesto Andrés
Javier Armesto REDACCIÓN

FIRMAS

Unha unidade do superdeportivo, conducida por Juan Pablo Montoya, acelerou ata 400 quilómetros por hora e freou ata deterse en menos de 42 segundos.

12 sep 2017 . Actualizado ás 11:06 h.

O Bugatti Chiron, un superdeportivo cun motor de 8 litros e catro turbocompresores, que rende 1.500 cabalos, acaba de establecer un novo e singular marca: acelerar de 0 a 400 quilómetros por hora e logo frear ata deterse por completo en menos de 42 segundos, exactamente 41,96. É o tempo máis rápido xamais acadado e medido oficialmente nesta manobra de condución para un vehículo de produción.

A operación foi supervisada e certificada oficialmente por SGS-TÜV Saar, líder mundial en inspección, probas, verificación e certificación. O Chiron completou a manobra nunha distancia de sólo 3,112 quilómetros. Ao volante ía Juan Pablo Montoya, ex piloto de Fórmula 1 e gañador do Gran Premio de Mónaco, dúas veces campión de a Indy 500 e triplo vencedor das 24 horas de Daytona.

O Bugatti Chiron foi lanzado o ano pasado cunha serie limitada de 500 vehículos, dos que ao redor de 300 xa foron vendidos, a pesar de que o seu prezo rolda os 2,4 millóns de euros.

Para asegurar a aceleración máxima desde que se pisa o acelerador, sen ningún turbo lag, o Chiron móvese inicialmente só con dous turbos en funcionamento. As outras dúas unidades actívanse aproximadamente a unhas 3.800 rpm. Para esta proba ía calzado con novos pneumáticos de alto rendemento desenvolvidos por Bugatti e Michelin e que son capaces de soportar cargas extremas. A 400 kms/h, a forza centrífuga converte un gramo de caucho en 3.600 gramos. Unha válvula de pneumático que sólo pesa 18,3 gramos cando o coche está parado desenvolve unha forza de aproximadamente 45 quilogramos a esa velocidade.

Sólo 32,6 segundos e 2,621 metros despois do arranque, o Chiron acadou a marca dos 400 por hora. Montoya pisou firmemente os freos e en apenas 0,8 segundos o alerón traseiro moveuse ata un ángulo de 49 graos, conseguindo unha deceleración extremadamente eficaz. Segundo a marca francesa, subsidiaria de Volkswagen e con sede en Molsheim (Alsacia), o freo de aire aumenta a forza aerodinámica no eixo traseiro nuns 900 quilos, o que equivale ao peso en baleiro dun Golf. Durante o freado completo, a forza no vehículo e o condutor é de aproximadamente 2G.

Os freos do Chiron, con discos especiais de cerámica de carbono (420 mm, de diámetro na parte dianteira e 400 mm. atrás) e pinzas de freo con oito pistones de titanio en cada roda de diante e seis nas traseiras, conseguiron deter o vehículo despois de só 9,3 segundos e en 491 metros.

Wolfgang Dürheimer, presidente de Bugatti, destacou que «é a primeira marca de automóbiles que non sólo calcula en canto pode pasar de 0 a 400 a 0 nun computador; probámolo conducíndoo. Cando outros están satisfeitos coa teoría, nós validamos os nosos datos coa vida real».

Pola súa banda, Juan Pablo Montoya dixo estar especialmente impresionado polo feito de que un superdeportivo séntase realmente como un vehículo normal. «Cando conduces o Chirón por primeira vez, non podes imaxinar o poderoso que é. Pero axiña que como se abre o acelerador, óense os turbos subir e todo este par vén e continúa... É como unha curva de felicidade de poder lineal».

O piloto colombiano, de 41 anos, decidiu non usar o equipo de seguridade habitual, incluíndo mono, casco ou dispositivo HANS (soporte de cabeza e pescozo) para a proba. Segundo explicou, «o Chiron require toda a túa atención cando estás ao volante, pero ao mesmo tempo deume unha sensación de seguridade e confiabilidad, estaba completamente relaxado e realmente gocei durante os meus dous días co coche». Montoya logrou pólo a 407 quilómetros por hora, moi preto da marca de 420 kms/h que el mesmo ten cun monopraza de Indy Car. O próximo ano Bugatti planea establecer unha marca mundial de velocidade superior co Chiron, que desbanque ao rexistrado no 2010 co seu antecesor, o Veyron 16.4 Super Sport: 431,072 quilómetros por hora.