Peio Arbeloa, director xeral da Unidade de Negocio España de Mahou San Miguel: «Reforzamos o noso rol na reactivación económica»

MERCADOS

Mahou San Miguel

Asegura que Galicia é prioritaria na súa estratexia, polo que pon o acento en contribuír a xerar valor nos provedores locais e nos investimentos para transformar o sector hostaleiro na comunidade. Considera que a cultura cervexeira evolucionou cara a un cliente máis esixente que solicita novas experiencias. A innovación é unha das pedras angulares da compaña.

02 may 2021 . Actualizado ás 05:00 h.

Peio Arbeloa (Pamplona, 1972) tivo que botar man da súa ampla experiencia [incorporouse a Mahou San Miguel en 2011 como director xeneral da Unidade de Negocio de Augas. Licenciado en Dereito pola Universidade de Navarra e MBA por ESADE, conta cunha ampla experiencia profesional no ámbito comercial dentro do sector de alimentación e bebidas. Durante cinco anos, traballou para a compaña Findus, inicialmente como key account xestor, pasando a ser nacional account xestor e, finalmente, xefe nacional de vendas de Alimentación. Entre o 2005 e o 2007, foi director executivo da División de Augas de Nestlé e, desde o 2007 ata o 2011, traballou para a compaña de bebidas PepsiCo, primeiro como vicepresidente de Alimentación e, no último período, como vicepresidente comercial, incluíndo as canles de hostalería e alimentación] para a travesía no deserto que está supondo a pandemia. E soubo atopar a agulla de marear, que lle fixo orientarse cara a Galicia.

-Que lugar ocupa Galicia na estratexia de Mahou San Miguel?

-Galicia é unha comunidade moi relevante para nós, onde os nosos produtos están cada vez máis presentes e onde xeramos emprego directo e indirecto a través das nosas delegacións comerciais e distribuidoras propias. Actualmente, ademais, realizamos compras a máis de 60 provedores locais por valor de 10 millóns de euros Para nós é sin duda unha zona prioritaria na que estamos a pór moito foco e na que agardamos seguir crecendo.

-E o mercado internacional?

-Xa supón o 22% do total da compaña, un logro do que estamos moi orgullosos nun ano no que a pandemia impactou a todos os mercados. Especialmente satisfeitos estamos da evolución do noso negocio nos Estados Unidos, coa marca craft Founders á cabeza e da que somos socios maioritarios, e coas nosas marcas Mahou, Alhambra e Solán de Cabras. O Reino Unido é outro dos mercados nos que cada vez estamos máis afianzados, sobre todo coa nosa marca San Miguel.

-En que momento decidíronse a apostar por Galicia?

-A compaña, especialmente a través da marca Mahou, sempre estivo presente en Galicia e nos últimos anos habemos ir consolidándonos e incrementando a nosa contribución ao desenvolvemento económico, social e cultural de eta comunidade a través dunha maior xeración de emprego, o apoio á hostalería local e o desenvolvemento de propostas de valor para o consumidor. No 2020, ademais, reforzamos a nosa distribución na zona coa creación de Voldis Coruña o que nos permitiu ofrecer aos profesionais de Hostalería e restauración soluciones innovadoras para facer crecer os seus negocios de xeito eficiente e sostible.

-Que produto tivo máis implantación?

-O noso obxectivo é impulsar a cultura cervexeira e crear experiencias diferenciais ao redor dela e, neste sentido, Galicia conta cunha alta capacidade de apertura a novas propostas onde o noso portafolio de produtos ten moitas posibilidades. Se teño que mencionar unha marca, diría que nosa icónica Mahou é a que maior presenza ten, impulsada por iniciativas como Mercado de Sabores de Vigo ou o Espazo Mahou Coruña, un protagonismo que comparte xa con Alhambra, outra das nosas emblemáticas marcas, que soubo conectar á perfección co consumidor galego.

-Cal era o obxectivo de posicionamento nun nicho como Galicia?

-O que nós pretendemos é que o consumidor galego aprecie a calidade dos nosos produtos e o valor que lle achegan especialmente a través da experiencia, do goce, e creemos que o estamos conseguindo. Estamos realizando unha aposta importante tamén no ámbito da innovación e a cultura cervexeira. Somos unha compaña familiar, centenaria, que ten a calidade e a excelencia cervexeira como unha dos seus principais acenos de identidade. Queremos, ademais, ter un rol relevante no desenvolvemento local cun foco moi importante no impulso á hostalería. En definitiva, Galicia é unha rexión crave para nós, onde creemos que temos un gran potencial de crecemento e, por iso, continuará ocupando un lugar prioritario na nosa estratexia a futuro.

-A cervexa trae un compoñente de identidade?

-A cultura cervexeira evolucionou enormemente nos últimos anos e isto posibilitou que os consumidores teñan un maior coñecemento da cervexa e sintan, xa que logo, máis interese e curiosidade por probar novas propostas. É por iso, e porque forma parte da nosa esencia, que en Mahou San Miguel non cesamos de innovar, mesmo nos momentos máis complicados como no 2020, ano no que entramos na categoría cider coa Prohibida e lanzamos ao mercado o proxecto piloto Glowy, introducíndonos no segmento de hard seltzers. Como líderes, continuaremos impulsando a innovación con produtos diferenciais que acheguen valor á categoría, porque este tipo de lanzamentos non só implican un importante investimento no mercado, senón que tamén son unha xeración de valor para os nosos distribuidores e clientes.

-O cliente parece ter superado xa a única demanda de lager, que parecía que ía dominar o mercado in eternum.

-A innovación é e seguirá sendo unha panca crave na nosa estratexia e continuaremos traballando para dar resposta ás necesidades do mercado e o consumidor, que cada vez é máis esixente. No noso caso, as nosas marcas máis populares do día a día como Mahou Cinco Estrelas, Magna de San Miguel ou Alhambra Especial, favoritas por gran parte dos consumidores, conviven con cervexas máis Premium e de Especialidade, elaboradas para consumir de forma máis pausada, como Alhambra Reserva 1925, Mestra Dobre Lúpulo de Mahou ou Selecta de San Miguel, que cada vez teñen maior protagonismo. Igualmente relevante neste proceso de innovación de produto é que fomos a primeira compaña española en lanzar a categoría de cervexas envellecidas en España, un fito que permitiu que na actualidade, o noso portafolio conte xa con preto dunha decena de propostas elaboradas deste xeito.

-Que peso teñen outras liñas de negocio, como a distribución?

-Somos unha compaña eminentemente cervexeira, na que a fabricación e comercialización de cervexa supón o peso maioritario do noso negocio, pero temos unha decidida aposta pola diversificación e o noso negocio de Augas, a nosa Unidade de Distribución Propia e o noso operador loxístico Taisa seguen crecendo e achegando moito valor á compaña.

-Como é posible que unha firma tan vinculada á canle Horeca sexa capaz de encaixar semellante golpe?

-Son moitas as compañas que, como Mahou San Miguel, víronse fortemente impactadas por esta crise e polas medidas implantadas para contribuír a paliala, como o peche da hostalería ou as restricións horarias e de mobilidade que se traducen nunha baixada significativa do consumo. Se puidemos encaixar este forte impacto foi grazas á nosa fortaleza como empresa, á nosa solidez, e tamén á nosa prudencia financeira. Logramos pechar o 2020 sen perdas a pesar da importante caída das vendas e de que reforzamos o noso rol na reactivación económica deste país, principalmente a través da protección do emprego e do noso apoio incondicional ao sector da hostalería, con importantes investimentos para axudar á súa reactivación, aínda que iso teña suposto renunciar a un maior beneficio.

-Era o momento de coidar máis a canle Alimentación?

-Para nós, a canle de Alimentación é, e sempre foi, fundamental para que os nosos produtos estean presentes nos fogares e, durante as semanas máis duras de confinamento, fomos capaces de responder con axilidade e flexibilidade ás necesidades do mercado en cada momento, traballando de xeito conxunto cos nosos eles e co resto dos axentes da cadea de subministración. En canto ao desempeño da canle, o pasado exercicio supuxo un 62% das vendas, fronte ao 49% do 2019. E se miramos cara a este primeiro trimestre do 2021, cos peches e restricións en bares e restaurantes, a porcentaxe de vendas segue sendo maior en Alimentación, pero estamos a ver como aos poucos a Hostalería, que tradicionalmente é a nosa principal canle de venda e rendibilidade, vai gañando peso nesa distribución de vendas por canle.

-Neste contexto, como é posible que se expoñan axudas á hostalería por valor de 200 millóns de euros (12 en Galicia)?

-O compromiso cos nosos clientes hostaleiros é histórico e de longo prazo, e nun ano de tanta dificultade para eles quixemos estar, máis que nunca, ao seu lado con diversas iniciativas e un obxectivo común: contribuír á reactivación dos seus negocios. O noso propio negocio é moi dependente da hostalería e decidimos que debiamos pór todos os recursos que estivesen ao noso alcance para propiciar a súa recuperación. Así, destinamos máis de 200 millóns de euros en axudas, repartidos ao longo do 2020, para pór en marcha acciones que mitigasen os efectos desta pandemia, o que supuxo ter que pospor outros proxectos e renunciar a un maior beneficio. Entre as axudas, destacan a achega de cervexa e auga que realizamos a clientes que, tras case tres meses de peche durante o confinamento, supuxo para eles unha facturación estimada de máis de 75 millóns de euros; o acondicionamento de terrazas de máis de 65.000 establecementos de toda España, cun investimento de 20 millóns de euros; o desenvolvemento de medidas de higienización; accións para promover o tráfico aos establecementos ou axuda financeira a distribuidores e clientes. No caso concreto de Galicia, o noso apoio ao sector hostaleiro da comunidade traduciuse en máis de 12 millóns de euros; un terzo dese investimento dirixiuse a acondicionar terrazas e máis de 6.000 bares e restaurantes galegos recibiron a nosa cervexa e auga para que puidesen reactivar os seus negocios con menores custos na súa reapertura. Uns datos que reflicten o compromiso que temos con Galicia e a súa hostalería, á que seguiremos apoiando con medidas que reduzan os efectos desta crise e impulsen a transformación do sector.

-Que proxección realiza para o que queda de ano?

-O 2021 vai ser un ano retador e esixente para todos no que non podemos baixar a garda. No entanto, temos pensado o futuro con optimismo, porque parece que coa vacina estamos máis preto de mellorar o aspecto sanitario, que é o máis urxente, aínda que aínda temos por diante os efectos dunha crise económica que se fará máis evidente nun futuro próximo. A hostalería en xeral, e por suposto a galega, tardará un tempo en recuperarse pero aos poucos irase retomando a confianza no consumo e volveremos gozar do noso estilo de vida tan vinculado a gozar en bares e restaurantes. Desde Mahou San Miguel imos contribuír activamente a esa reactivación cun plan dirixido a transformar o sector hostaleiro no medio e longo prazo, que leva asociada un investimento global de 40 millóns de euros no 2021, e que pon o seu foco, sobre todo, en axudarlles a través da dixitalización.

-Cre que as grandes empresas como Mahou San Miguel, vinculadas a sectores crave da economía, deberían formar parte das mesas de negociacións sectoriais vinculadas ás decisións relativas á pandemia?

-A asociación de Cervexeiros de España ten un papel relevante á hora de protexer os intereses das empresas cervexeiras e tamén na protección da hostalería neste contexto.