A láctea galega que xera valor máis aló de envasar brik e triunfa en China

MERCADOS

ÓSCAR CELA

Innolact, unha «spin-off» da USC en Lugo, converteuse na primeira empresa do sector especializada en queixo crema

07 jul 2020 . Actualizado ás 18:38 h.

Nunha comarca con ampla tradición láctea, no 2006 botou a andar unha pequena peme que hoxe vende nos cinco continentes. Innolact bebeu da innovación incubada á calor da Aula de Produtos Lácteos dá a Universidade de Santiago (USC) en Lugo e decidiu apostar polo seu talento. Foi así como en setembro do 2007 esta empresa fundada en Castro Ribeiras de Lea, concello de Castro de Rei, para valorizar os resultados de varios proxectos de investigación, vendeu o seu primeiro queixo.

A súa marca comercial é Quescrem. Que os diferenza? Son a primeira láctea galega especializada en queixos en crema e tamén a pioneira de base tecnolóxica cualificada así pola Xunta. Polas súas instalacións automatizadas e tecnoloxía de produción exclusiva con deseño propio o Centro para o Desenvolvemento Tecnolóxico Industrial recoñécea como Neotec.

«Utilizamos mazada (soro de manteiga), unha materia prima láctea excepcional, e unha tecnoloxía distintiva para producir queixos crema, mascarpones, queixos frescos, e outros produtos lácteos con alto perfil organoléptico, funcionalidade culinaria e vantaxes nutricionais», describe Sergio Martínez, director de I+D+i.

Cambio de visión

Internacionalizados desde o 2010, o seu persoal compono uns 70 traballadores, «desde técnicos de industrias lácteas e operarios, cociñeiros, enxeñeiros, profesionais de aprovisionamento e loxística, mercadotecnia, comercio internacional e calidade», enumera Jesús Zapico, director de Empresa 4.0.

A aposta pola transformación e a valorización do lácteo son o seu selo. «No departamento de I+D+i traballan 14 persoas e reinvertimos nel preto do 10 % dos nosos ingresos anuais», engade Sergio Martínez. A facturación da peme é duns 13 millóns de euros. Venden tanto na canle Horeca, hostalería, restauración e cafeterías, como en superficies comerciais.

«O sector dos queixos en Galicia foi moi tradicional e baseado na produción de queixos de denominación de orixe ou de barra. Vimos unha gran oportunidade de facer algo diferente», destaca o responsable de Innovación.

«Tradicionalmente houbo pouca integración vertical no sector, desde o coñecemento ata o campo e a industria. É vital o cambio de visión sobre o que é ser gandeiro ou traballar en industrias lácteas. Hai que valorizarlas para darlles atractivo e que os mozos queiran desenvolver a súa carreira en el», conclúe Martínez.

Kéfir para untar e iogur culinario, as novas ofertas desta peme catro punto cero

O queixo en crema foi o punto de partida, pero hai máis. «Ademais de proxectos a medida para os nosos clientes industriais e de traballar en melloras de texturas, vidas útiles e rendementos, habemos desenvolvemos produtos innovadores para a restauración, como o Iogur Culinario, selo Sial Innovación no 2018, e para o gran consumo. O noso último lanzamento é o primeiro kéfir para untar do mercado», detalla Sergio Martínez. Os produtos veggies e ecolóxicos están tamén no seu horizonte.

Investigación

A colaboración con grupos de investigación é outra das patas da compaña lucense. A nivel nacional forman parte do proxecto GALIAT 6+7, sobre a dieta atlántica. «Outro é Bialac, cun enfoque centrado na sustentabilidade e a economía circular, para desenvolver novos materiais 100 % biodegradables no envasado de alimentos ou outros usos non contaminantes, no noso caso, a partir de soro lácteo», continúa Sergio Martínez.

Este 2020 lideran o seu primeiro proxecto de investigación europeo,From'Innov. «O obxectivo é levar a cabo novos procesos de fabricación de queixos madurados máis ecoeficientes. Obtivo o selo de calidade Eurostars de rede Eureka de apoio á I+D+i. Conseguimos o doceavo posto entre un total de 325 proxectos presentados por consorcios internacionais», remarca.

«Despois de España, o noso segundo maior cliente é China »

 A innovación permitiu a Innolact vender en todas as esquinas do globo. Carlos López é o director xeral desta peme.

­-Que diferenza a Quescrem doutras industrias lácteas?

-Apostamos pola especialización, a innovación e a internacionalización. Construímos unha vantaxe competitiva coa nosa capacidade de adaptación, unha estrutura flexible e o foco comercial no mercado profesional.

­-A que países venden?

-Vendemos en 42 mercados, desde Suecia a Emiratos Árabes, Estados Unidos, Chile, Brasil, Perú, Uruguai, Bélxica ou Francia. Onde máis vendemos é en Europa, pero, por países, o noso segundo maior cliente, só por detrás de España, é China , onde acabamos de abrir unha oficina propia. Outros países asiáticos como Xapón e Corea do Norte tamén son moi importantes para nós.

­-Como se internacionaliza unha marca «modesta»?

-Para facelo con éxito necesitas unha proposta de valor diferenciada, produtos de moita calidade e coñecemento de mercado. Hai que segmentar ben e buscar os socios locais adecuados en cada país. Iso e ser realista coas cotas de mercado ao teu alcance.

-Cuesta ás veces máis situarse no mercado nacional?

-En España vendemos en todas as canles, no industrial, e en supermercados. Os lácteos galegos gozan de moi boa reputación, tanto o leite como os queixos, os iogures, e os xeados. Son percibidos polos consumidores como produtos de calidade.