O confinamento desborda a Pipor e as súas cubertas de piscina

MERCADOS

PACO RODRÍGUEZ

A crise disparou a demanda e sorprendeu a estes ourives do aluminio de Santiago, que teñen delegación en Madrid e Francia, e apuntan a Dubai

28 jun 2020 . Actualizado ás 12:39 h.

Pense na seguinte escena: os donos dunha casa con piscina ao aire libre ven obrigados a confinarse a piques de que comece a primavera, vendo pasar a Semana Santa e as primeiras calores sen poder usar un dos seus bens máis prezados porque o inverno galego é longo. Só así se entende a carga de traballo coa que se atopou a empresa de cubertas de piscina a medida Pipor ao recuperar a actividade. Consultas por amais do 230 % respecto ao 2019, un crecemento real que xa supera ao exposto no principio do ano -12 %- e unha carteira de pedidos que obrigou a pór ao límite a fábrica do polígono do Tambre, en Santiago.

A firma está a piques de cumprir 25 anos, e a súa orixe é unha volta de porca ao bo traballo en aluminio que se fai na comarca compostelá, con puntais como Extrugasa ou Cortizo, que son os seus principais provedores. Pipor xa superou o millón de metros cadrados cubertos con estruturas pensadas e executadas a medida para poder utilizar todo o ano as piscinas e para ampliar espazos das vivendas, uns traballos nos que tiveron como aliado o cristal laminado de seguridade, que lles permitiu medirse aos reis do mercado europeo, os franceses. De feito, Pipor conta cunha delegación comercial no sur de Francia (Narbonne) e outra en Madrid, onde atenden pedidos de particulares ou institucións. Dous dos proxectos que entregarán estes días son dúas grandes cubertas para as piscina municipais de Oroso e de Torrexón de Ardoz.

«Fixemos cubertas de 250.000 euros para hoteis e de pouco máis de 3.000 para particulares que queren gozar da súa instalación todo o ano», explica Jesús do Castelo, director de Mercadotecnia. Seguen pensando en crecer, «pero con cautela, operando como unha gran empresa sen ser unha empresa grande», resume o responsable do desenvolvemento de negocio, que tamén xustifica a prudencia coa que asumen o incremento de pedidos: «Somos 35 empregados, e a maioría son auténticos ourives do aluminio que necesitan un longo período de formación», por iso é polo que a contratación de persoal para picos puntuais non sexa unha solución do todo satisfactoria.

Do Castelo abunda nos motivos que explican o seu bo momento. «Os clientes trasládannos que, ante a inquietude que lles xera a crise, prefiren garantir o goce das súas vacacións investindo na mellora das instalacións de lecer da súa vivenda habitual ou segunda vivenda, de tal forma que as poidan gozar cando as condicións meteorolóxicas non son as máis favorables; e, á vez, aforran tempo e diñeiro no mantemento das súas piscinas, evitan a perda de temperatura da auga, problemas de seguridade… en definitiva, apostan por investir en mellorar a súa calidade de vida».

 Salto internacional

Dentro do comedimiento que caracteriza á firma compostelá, hai marxe para o crecemento internacional. Traballar habitualmente en Portugal e pór un pé en Francia abriulles a posibilidade de ir da man con outro socio europeo para construír instalacións singulares en Dubai, un obxectivo que xa maduraban antes da crise e que retomarán con interese nos próximos meses, «a medio prazo». E non perden de vista outros países como Luxemburgo, Bélxica ou Suíza, pero sempre «pechando todo o ciclo, con control da calidade para cada proxecto, que é distinto ao anterior».