Sigillum vela pola seguridade, sustentabilidade e reputación da moda

Tamara Montero
Tamara Montero REDACCIÓN / LA VOZ

MERCADOS

Sandra Alonso

Nada nos laboratorios de Química da USC, coñece as normativas de 60 países, asesora nos controis e deseña estratexias de sustentabilidade

24 mares 2020 . Actualizado ás 20:27 h.

Para calquera artigo de consumo está moi regulado como pode fabricarse, que tipo de sustancias pódense utilizar, a que niveis e mesmo segundo a idade da persoa consumidora. Unha parte importante do coñecemento necesario para interpretar e asesorar sobre a aplicación destas regulacións pertence ao ámbito da Química, especialmente no que ten que ver co téxtil. Hai anos, desde o grupo do profesor Javier Sardiña, da Universidade de Santiago, comezaron a desenvolver proxectos con empresas do ámbito téxtil sobre saúde e seguridade do produto. Ese foi o xerme de Sigillum, unha spin off que se constituíu no ano 2018 e que se dedica a «axudar a que os nosos clientes sexan máis competitivos e a protexer a súa reputación».

 Explícao Sonia Martínez Arca, que se incorporou como CEO ao proxecto cando o coñecemento xerado nos laboratorios da USC converteuse nunha empresa. Primeiro, coñecen a regulación de máis de sesenta mercados, que abarca practicamente todos os principais. «Non é un tema baladí, porque sobre todo para as empresas que operan en moitos países, non é doado estar ao tanto da regulación que opera en cada un deles, sobre todo porque vai evolucionando», argumenta.

Sigillum tamén asesora na implantación dos controis necesarios en toda a cadea de produción para asegurar que van cumprir coa regulación de todos os mercados nos que vende . «Hai que coñecer todas as regulacións, integrar todo o coñecemento e facelo compatible co proceso de produción» para que non sexa excesivamente complicado e polo tanto pouco rendible, e ademais, asesoralos na implantación de posibles cambios.

A consultoría de Sigillum serve para asegurarse de que os produtos que se fabrican son seguros e polo tanto non ir producir retiradas do mercado, «algo que ocorre todos os días e que á parte dos custos económicos ten un custo reputacional moi alto».

Ademais, o ano pasado abriron unha nova área no ámbito da sustentabilidade. «Máis que unha tendencia, é xa unha obrigación», subliña Martínez Arca, que notou un cambio nas empresas, que agora reflexionan sobre esta cuestión. «Como isto tamén ten unha base científica importante, pensamos que era un campo no que podiamos prestar servizos» axudando ás empresas desde esa perspectiva do coñecemento científico-técnico, ao redor da parte química e moi adaptado á realidade da empresa para así «establecer unha estratexia de sustentabilidade en toda a cadea de valor». No caso da moda desde o deseño, a elección de materias primas, o proceso de manufactura, loxística de venda, o uso e o fin de vida dos produtos e a súa reciclaxe e reutilización.

Froito desta nova liña ha nacido a alianza estratéxica con T2T, que xestiona producións para os grandes retailers de moda e coñece moi ben a complexa cadea de valor desta industria. «Fixeron a reflexión de que como provedores tiñan que facer un cambio na súa mentalidade e empezar a ser máis sostibles» e necesitaban unha guía nese proceso. «Démonos conta de que podiamos intentar ter un impacto que transcendese e tratar de trasladar isto á súa cadea de provedores e mesmo a outras empresas», sempre coa filosofía de que a sustentabilidade ten que ser compatible coa rendibilidade.