Carlos Tavares, CEO de PSA, outra carreira para o piloto austero

Manuel Blanco REDACCIÓN / LA VOZ

MERCADOS

O primeiro executivo do consorcio automobilístico ten o reto de devolver á actividade as plantas paralizadas polo coronavirus e minimizar os danos nunha industria crave para Galicia

22 mares 2020 . Actualizado ás 05:09 h.

Ninguén lle poderá dicir nunca a Carlos Tavares (Lisboa, 1958) que non é un tipo valente. Con arrestos. Leva media vida de feito demostrando que non lle ten medo a nada. Como bo piloto de carreiras. Iso que sempre quixo ser e ao que apenas lle puido dedicar os seus intres libres. Os que lle deixou a súa impoñente carreira como un dos grandes executivos do sector automobilístico mundial. Desde comezos dos anos oitenta en Renault e Nissan; nos últimos seis anos á fronte do Grupo PSA. Un período este último que arrincou convulso; tempos incertos que agora retornan a causa do coronavirus. Unha crise que o obrigou a tomar unha desas decisións que un fabricante nunca querería tomar: parar todas as súas plantas europeas, incluída a de Vigo, a xoia da coroa do consorcio.

O risco masivo de contaxio dos empregados, os problemas para garantir a subministración de compoñentes e a abrupta caída da venda de coches levaron ao consello de administración de PSA a tomar unha decisión cuxo percorrido dependerá da evolución do virus. Unha incerteza que resulta un novo reto para un directivo acostumado a navegar en augas revoltas.

Como cando aterrou na dirección de PSA no ano 2014. O fabricante tomara unha decisión inédita: nomear ao primeiro presidente executivo non francés da súa historia. Confiaba nun enxeñeiro portugués que estudara primeiro no Liceo de Lisboa, para graduarse despois na prestixiosa École de París, a escola das elites galas. Facíao ademais nun momento crítico: o grupo arrastraba unhas perdas de 2.277 millóns de euros, o que obrigou ao Goberno francés a rescatar ao grupo tomando unha participación do 14 %. Na operación tamén entraron no accionariado os chineses de Dongfeng Motors, unha alianza estratéxica para expandirse por Asia que non tardou en dar resultados. Apenas un ano despois, PSA presentaba un beneficio operativo superior aos 2.700 millóns de euros. Tavares empezaba a forxar a súa lenda con letras maiúsculas.

Con fama de austero pola súa decidida aposta polas políticas de control do gasto, casado e con tres fillos, o enxeñeiro portugués mamou o mundo da automoción desde ben nova. Non en balde, con apenas 14 anos era un dos comisarios de pista do circuíto de Estoril. Soñaba con ser piloto, un obxectivo que nunca acadou a nivel profesional, aínda que si fixo os seus primeiros pasos como afeccionado. Gañou en dúas ocasións as 24 horas de Barcelona e mesmo participou no mítico Rali de Montecarlo. Unha bagaxe no mundo das carreiras que evidencia o seu carácter competitivo e unha obstinación a proba de bombas.

Un carácter que será necesario agora para devolver a normalidade a un grupo cuxo significado para a industria galega non admite dúbidas. O peso no PIB da comunidade da planta de Vigo só admite comparación co que representan as fábricas de Inditex na Coruña.

Tavares ten xa sobre a mesa o reto de devolver á actividade ás factorías de PSA en Europa cando todo amaine. E debe facelo ademais nun momento no que os retos asociados á transición enerxética van marcar a folla de ruta do grupo nos próximos anos. Un camiño este que, iso si, o CEO quere transitar seguindo unha directriz estratéxica: a electrificación da flota de vehículos que ofrecerán aos seus clientes. Primeiro os comerciais, despois seguiranlle todos os demais. A nova carreira do luso será crucial para o futuro de Galicia. Que a sorte o acompañe. Vainos moito no empeño.